10 راه برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک فریلنسر بی ارزش
ایمان مدائنی

از اینکه زمانتان هدر رود متنفرید؟ فکر می‌کنید که مشتری فقط به اینکه چه کاری می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید، توجه می‌کند؟ با استعدادهای شما همانند یک کالا برخورد می‌شود؟در این مقاله به چند راه برای حل این مشکلات خواهیم پرداخت.

 

OldCo یک شرکت بسیار معتبر است که برای نگهداری وبسایتی که 35 درصد از درآمدش را تشکیل می‌دهد، فقط از فریلنسرها استفاده می‌کند. وقتی که میزان بار کاری از ظرفیت بیشتر می‌شود، این شرکت فریلنسرهای بیشتری را استخدام می‌کند. کار شروع شده و خیلی ناگهانی شرایط عوض می‌شود. فریلنسرها تعدیل نیرو می‌شوند و به آن‌ها گفته می‌شود که هنگامی که شرکت متوجه بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری شد، با شما تماس می‌گیرد.

آشنا به نظر می‌رسد؟ از اینکه زمانتان هدر رود متنفرید؟ فکر می‌کنید که مشتری فقط به اینکه چه کاری می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید، توجه می‌کند؟ با استعدادهای شما همانند یک کالا برخورد می‌شود؟

در اینجا به چند راه برای حل این مشکلات اشاره شده است.

1. به راحتی در دسترس نباشید

شما برای خوشحال کردن مشتریتان همیشه در دسترس هستید، چه 8 صبح باشد یا 9 شب. این عمل سبب احترام آن‌ها به شما و اتلاف وقت شما می‌شود. قانونی تعریف کنید که با آن‌ها در ساعات معمول اداری ارتباط داشته باشید. شما زندگی خودتان را هم دارید، به خاطر آن‌ها کوتاه نیایید. در غیر این صورت، از شما انتظار می‌رود که همیشه این کار را بکنید.

2. راجع به قیمت بحث نکنید

مشتری از شما تقاضای تخفیف قیمت و کم کردن آن از 125 دلار به 90 دلار در ساعت را دارد. منطقی است که به دلیل اینکه شما مدت زمانی است دارید با هم کار می‌کنید، آن‌ها تقاضای تخفیف کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود که آن‌ها به فکر پیدا کردن فریلنسر دیگری با دستمزد 60 یا 50 دلار در ساعت نباشند؟ این کار را نکنید وگرنه به آن‌ها دارید می‌گویید که یک کالا هستید. بر سر کیفیت رقابت کنید نه قیمت. اگر مشتری شما واقعا می‌خواهد کمتر پرداخت کند، به جای آن، دامنه‌ی کاری خود را کاهش دهید. یعنی پرداخت کمتر در ازای کار کمتر.

3. پیشنهادهای مجانی انجام ندهید

 پیشنهاد‌ها زمان بر هستند. شما باید ساعت‌ها وقت بگذارید تا متوجه اهداف کسب و کار مشتری بشوید و به جزییات توضیح دهید که چگونه به آن در طرح پیشنهادی دست پیدا می‌کنید. مشتری‌ها معمولا نمی‌دانند که پروژه در آینده کار می‌کند. آن‌ها از شما پیشنهاد می‌خواهند تا قیمت اجرایی را بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند که آیا ارزش سرمایه گذاری دارد. این اتفاق برای شما کاملا نا عادلانه است چرا که مشتری متوجه زمانی که شما گذاشته اید نمی‌شود.

4. از انجام دادن هر کاری به صورت مجانی خودداری کنید

مشتری‌ها در صدد افزایش کارایی شما هستند. تنها کاری که آن‌ها می‌خواهند اضافه کردن یک دکمه‌ی "LIKE" است؟ درست کردن آن تنها 30 دقیقه وقت میبرد، پس شما آن را مجانی انجام می‌دهید. باور کنید، آن‌ها فقط یک بار این درخواست را ندارند و به تعداد درخواست‌ها اضافه می‌شود. آن‌ها از شما انتظار دارند که این کارها را بکنید و به وقت شما ارزش نمی‌گذارند.

5. فقط به پول اهمیت ندهید

وقتی فقط به پول توجه می‌کنید، دیگر به مشتری و یا پروژه توجهی ندارید. مشتری هم به نوبه خودش فقط به پروژه اهمیت می‌دهد. آن‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند هر فریلنسری را برای انجام کار استخدام کنند. کاری که می‌خواهید انجام دهید را نشان دهید. بگذارید آن‌ها بدانند که چگونه سعی دارید پروژه شان را در مسیر مناسبی قرار دهید. مطمئن شوید آن‌ها بدانند که چرا شما بهترین فرد برای انجام این کار هستید.

 

6. از انجام دادن هر کاری که مشتری می‌خواهد پرهیز کنید

رد کردن یک کار ممکن است کمی غیر طبیعی به نظر برسد ولی مشتری ممکن است ویژگی‌های زیادی برای یک کار بخواهد، که بسیاری از آن‌ها به درد نخور هستند. آن‌ها فرض می‌کنند که هر کاری بگویند شما انجام می‌دهید. شما باید درک کنید که هر ویژگی چگونه به کار آن‌ها در ارتباط است. آن‌ها را مجبور کنید توضیح بدهند. از آن‌ها بپرسید که از کجا می‌دانند که کاربر این گزینه را می‌خواهد و اگر آن‌ها نمی‌دانستند، تشویقشان کنید که از آن صرف نظر کنند. انجام این کار سبب ایجاد یک محصول خوب می‌شود و نشان می‌دهد که شما به کسب و کار آن‌ها توجه می‌کنید.

7. نگذارید مشتری شما را به جلسات بی فایده دعوت کند

آن‌ها از شما می‌خواهند در جلساتی که هیچ برنامه ریزی ندارند و برای یک ساعت جهت به روز رسانی هفتگی می‌باشند، شرکت کنید. آن‌ها وقت شما را هدر می‌دهند. حضور در جلسات نشان دهنده‌ی علاقه‌ی شما به شرکت آن‌ها و فرهنگ کاریشان می‌باشد. جلسات را بر اساس نظر خود پیاده سازی کنید و بگذارید آن‌ها بدانند که چه نتیجه‌ای از جلسات می‌خواهید. یا شروع به دریافت حقوق برای شرکت در جلسات بکنید. آن‌ها به وقت شما بیشتر اهمیت می‌دهند.

8. منتظر نمانید مشتری از شما وضعیت را بخواهد

ارتباط برقرار کردن به صورت مداوم در پایگذاری یک رابطه تاثیر بسزایی دارد. این عمل نشان دهنده‌ی حرفه‌ای بودن و مستقل کار کردن شما است. در هفته حداقل یک بار ارتباط برقرار کنید. به مشتری بگویید که الان بر روی چه کار می‌کنید و بعدا چه کاری را می‌خواهید انجام دهید و انتظار دارید که کار چه زمانی تمام شود. اگر چیزی برای نمایش دادن دارید، پس آن را نشان دهید. هرچه بیشتر تماس برقرار کنید، آن‌ها بیشتر اعتماد می‌کنند.

9. نگذارید مشتری دیر پرداخت کند

هزینه را قبل از انجام هر کاری تقاضا کنید. بهترین حالت پرداخت‌های هفتگی است. مشخص کنید که برای هفته چه کاری را می‌خواهید انجام دهید، مشتری هزینه را پرداخت کند و سپس شما کار را شروع کنید. این عمل بهترین راه برای نشان دادن اهمیت شما به کسب و کار است.

10. فقط فریلنسر نباشید

فریلنسری یک نوع کسب و کار است. صرفاً بهترین نویسنده کد یا طراح بودن، شما را به یک فریلنسر خوب تبدیل نمی‌کند. برای موفق بودن، شما نیاز به تولید مشتری، بازاریابی، ساختن روابط محکم، درک نیاز‌های سازمان، نشان دادن ارزش خودتان، برآورد‌های دقیق از پروژه و تحویل آن چه که قول داده اید، دارید. این موارد تمام چیزهایی هستند که مشتری به آن اهمیت می‌دهد. گام‌های بالا را دنبال کنید و خودتان را به عنوان یک همکار نشان دهید نه یک فریلنسر کالایی.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi