از خودتان یک برنامه نویس بسازید - قسمت ششم
ایمان مدائنی

علم برنامه نویسی به نوبه خود می تواند یک شروع بسیار ارزشمند محسوب شود، در واقع یادگیری بخش های اساسی علم برنامه نویسی شما را در رسیدن به هدفتان یاری می دهد.

 

 

تا به حال از خود پرسیده اید که علم برنامه نویسی چیست؟ قطعاً فردی که قصد دارد وارد وادی برنامه نویسی شود در ابتدا باید اطلاعات خود در زمینه علم برنامه نویسی را افزایش دهد. در این مقاله دقیق تر به موضوع دانش برنامه نویسی خواهیم پرداخت.

شروع علم برنامه نویسی

برای اینکه بخواهید به طور دقیق و مؤثر علم برنامه نویسی را آغاز کنید به شما پیشنهاد می کنیم که به کارهای یک دانشمند برنامه نویسی آشنا شوید. در نظر داشته باشید که گام اول علم برنامه نویسی مربوط به همین بخش است. در واقع برنامه نویسان فوق پیشرفته ای که قادر هستند دشوارترین کارها را انجام دهند می تواند آغاز خوبی را برای شما فراهم سازند.

دومین گام علم برنامه نویسی مربوط به کتاب خوانی است، فرقی نمی کند شما در چه سطحی باشید باز هم نیاز است که یک سری کتاب خوانده شود. با این روش می توانید اطلاعات خود را افزایش دهید و همینطور در دوره ها و دانشگاه های معتبر نیز شرکت نمایید و علم برنامه نویسی را تکمیل تر کنید.

در گام سوم توصیه ما این است که مسیر حرکت خود را آغاز کنید، مثلاً تنها در یک زمینه متخصص باشید، در واقع انتخاب یک فریم ورک می تواند شما را سریعتر تبدیل به یک برنامه نویس خبره نماید. در صورتی که قصد شما این است که تنها بر روی یک موضوع متمرکز شوید باید در ابتدا طراحی الگوریتم در زمینه مشخص را دنبال کنید.

زبان های برنامه نویسی و طراحی کامپایلر را به طور دقیق دنبال کنید و سعی کنید بهینه سازی درستی داشته باشید.

زمینه هوش مصنوعی را نیز تست کنید و به نوعی سعی کنید از تشخیص گفتار نیز استفاده کنید.

برنامه نویسی هوش مصنوعی به شما کمک می کند که طراحی و مدل سازی را یاد بگیرید، واقعیت مجازی را به طور دقیق بررسی کنید و همینطور بتوانید از محاسبات پیشرفته استفاده کنید.

گام های میانی علم برنامه نویسی

به شما پیشنهاد می کنیم که به مدرک تحصیلی بالاتر فکر کنید در واقع گام چهارم تأکید دارد که مدرک تحصیل دکتری و کارشناسی ارشد هر کدام می تواند گزینه های مناسب تری برای تحلیل علم برنامه نویسی محسوب شود.

گام پنجم در علم برنامه نویسی مربوط به یادگیری زبان های برنامه نویسی است به طوری که طبق تکنولوژی های روز پیش برود. اینطور که دیده می شود وجود تکنولوژی های روز دنیا برای یادگیری زبان برنامه نویسی به نوبه خود کمک می کند تا بتوانید علم برنامه نویسی را به طور دقیق تر درک کنید.

گام ششم مربوط به یادگیری حداقل یک زبان توسعه سیستم عامل است این روند سبب  می شود تا بتوانید دید هسته ای قابل قبولی داشته باشید.

در گام هفتم می توانید به سراغ مطالعه کدهای منبع سیستم عامل های متن باز بروید. در نظر داشته باشید که سیستم عامل لینوکس یک مورد بسیار قوی است که به شما کمک می کند به تکمیل علم برنامه نویسی بپردازید.

علم برنامه نویسی به صورت پروژه محور

در صورتی که فکر می کنید برنامه نویسی از دسته مواردی است که قرار است برای شما درآمدزایی داشته باشد باید سعی نمایید آغاز به یادگیری این علم به صورت پروژه نمایید، در نظر داشته باشید که برنامه نویسی های پروژه محور می تواند یک گزینه بسیار جالب محسوب شود و به نوعی دید شما برای خلاقیت را افزایش می دهد.

گام دیگری که در علم برنامه نویسی بسیار مهم است مطالعه قواعد کدنویسی استاندارد بین الملل است، به طور کلی زبان سی همیشه در حال توسعه است و بهتر است که به روز رسانی های این زبان به طور دقیق دنبال شود. یادگیری قواعد ANSI به شما کمک می کند تا بتوانید ویرایش های لازم را به طور دقیق تر اعمال نمایید.

علم برنامه نویسی به صورت بصری

در یادگیری علم برنامه نویسی باید کمی دید بصری داشته باشید، این دید سبب می شود که بتوانید علم گرافیکی برنامه نویسی را نیز اعمال کنید، اینطور که بررسی شد همیشه افرادی که قصد دارند وارد این دانش شوند کمی نگران هستند و کدنویسی را پروسه ای خشک و بی روح قلمداد می کنند.

شما باید بتوانید برای نوشتن هر برنامه ای سعی کنید بخشی از قالب های موجود را به صورت گرافیکی نیز به مرحله پیاده سازی برسانید.

مثلاً می توانید برنامه ای بنویسید که نام فایل ها را تغییر دهد و یا فایل های متنی را با هم مقایسه کند. اینطور که مشخص شده است همیشه در قوانین علم برنامه نویسی وجود مقایسه می تواند بسیار کارساز باشد.

جمع بندی

در این مقاله به مبحث مهم علم برنامه نویسی پرداخته شد، در واقع سعی شد یک سری اصول دقیق که به عنوان پیش نیاز علم برنامه نویسی هستند معرفی شود و روش های ساده متنی و گرافیکی برای نزدیک شدن به علم برنامه نویسی فراهم شد.

در نظر داشته باشید که همیشه افرادی که به دنبال روش های میانبر برای برنامه نویسی هستند به زودی از کار خود پشیمان شده و به طور کلی از برنامه نویسی خداحافظی می کنند چه خوب است بدانیم که دانش برنامه نویسی اکتسابی است و ربطی به استعداد شما ندارد اگر تلاش کنید حتماً موفق می شوید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi