اهمیت اصول طراحی و توسعه
ایمان مدائنی

مثلا وقتی می‌خواهید تغییراتی را در کد دیگران ایجاد کنید که از مباحث پشت صحنه اطلاعاتی نداشته باشید، نمی‌توانید کاری را به درستی انجام دهید. چیزی شبیه سینتکس کد می‌تواند در ابتدا خسته‌کننده باشد، اما شما باید قبل از اینکه بتوانید کاری را انجام دهید، باید آن را بلد باشید.

برخلاف کد، طراحی کمی ذهنی و درونی است (و یک بخش فراموش‌شده، کل سایت شما را از کار نمی‌اندازد)، اما وقتی حداقل دانشی از عناصری مثل تایپوگرافی، فاصله‌سازی و رنگ‌ها دارید، بهتر می‌توانید کار کنید.

برخی از این موارد با نگاهی به اشتباهات خود و موفقیت‌های دیگران آشکار می‌شوند. اما به طور کلی نیاز به تمایل واقعی برای مطالعه آن‌ها وجود دارد.

در طراحی وب، ما اغلب به دنبال کلیدهای میانبر هستیم. خواه یک قطعه کد مفید باشد یا یک فریم‌ورک، ما فقط می‌خواهیم نیازمان را برای چیزی که در آن لحظه کار می‌کند برآورده سازیم. اما بهتر است به جای کپی کردن، یاد بگیریم چرا و چگونه بخش‌های مخلتف کار می‌کنند.

درک راه‌های خلاقانه

بهتر است بتوانید چالش‌های مرتبط با هر مساله را که با آن مواجه هستید مدیریت کنید. در کار ما این بدان معناست که ما فرصتی بهتر برای ارائه خدمات به مشتریان داریم تا بتوانیم آن دیدگاه خاص را به دست آورده یا عملکرد خاصی داشته باشیم.

کد یک تشکیل‌دهنده عالی دراین شرایط است. حتی دانش پایه یک زبان، باعث تغییر در تفکر می‌شود. به جای اینکه به این چالش به چشم یک هیولا نگاه کنید، آن را به مجموعه‌ای از کارهای کوچک تقسیم کرده که راحت‌تر می‌توانند حل شوند. در مورد مراحل مورد نیاز فکر کنید به جای اینکه در عمق آن‌ها فرو روید.

در طراحی، داشتن یک پایه قوی به شما کمک می‌کند تا حسی را که دیگران انتظار دارند را ایجاد کنید. مشتریانی که در واقع طراح نیستند ممکن است به سختی توضیح دهند که چه چیزی می‌خواهند، بنابراین کار ما این است که به دنبال سرنخ‌ها و تفاسیری بگردیم که کاربردی و زیبا باشند. به نظر ما این کار واقعا سخت می‌شود اگر دانش پایه‌ای از طراحی نداشته باشید.

طراحی وب یعنی حل مشکلات و پاسخ به این مشکلات بدون دانش پایه ممکن نیست.

از کجا شروع کنیم

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید و نگران این موضوع می‌باشید که آیا باید معلومات خود را در رابطه با اصول طراحی/ یا کدنویسی تجدید کنید، شما تنها نیستید. حتی من که در حال نوشتن این مطلب هستم نیز متوجه خواهم شد که در هر دو زمینه مطالب زیادی وجود دارد که من به اندازه کافی در مورد آن‌ها اطلاعات ندارم. هیچ یک از ما همه پاسخ‌ها را نداریم. بنابراین لزومی ندارد که شرمنده شوید.

اما از کجا باید شروع کرد. میزان مباحثی که وجود دارد زیاد و دشوار است. اما خبر خوب این است که شما مجبور نیستید هر چیزی را یاد بگیرید. شما فقط باید مطالبی را که مربوط به تخصص خودتان است را بیاموزید.

اما آنچه که در مورد طراحی وب وجود دارد این است که شما لزوما نباید برای یادگیری دانش پایه به سراغ کتاب‌ها بروید. مقالات و آموزش‌های زیادی در موضوعات مختلف وجود دارد که می‌تواند این اصول را به شما معرفی کند. یک مکان عالی برای پیدا کردن این مباحث سایت‌ها و بلاگ‌های معتبر است که هر روز مقالات خوبی را انتشار می‌دهند.

اگر به آموزش رسمی‌تری نیاز دارید می‌توانید از کلاس‌های آنلاین و آموزشگاه‌های معتبر استفاده کنید. لازم نیست تعهدات بزرگی را بپذیرید، فقط تمایل به شروع کردن داشته باشید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi