استاندارد دات نت به قالب پروژه Xamarin.Forms می آید .
ایمان مدائنی

.NET Standard یک مشخصه رسمی از API های .NET است که به شما اجازه می دهد کد تقریبی بیشتری را در سراسر سیستم عامل های مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. توسعه دهندگان Xamarin قادر به استفاده از کتابخانه های استاندارد دات نت برای به اشتراک گذاشتن منطق کسب و کار هستند. پشتیبانی استاندارد دات نت به Xamarin آمد. به تازگی به شما اجازه می دهد که به راحتی هر دو کسب و کار و منطق UI خود را در سیستم عامل های مختلف به اشتراک بگذارید. شما از ما خواسته اید زمانی که می توانید File -> New -> Mobile App با Xamarin.Forms و .NET Standard را امتحان کنید، و این امکانات به زودی قرار است به  اشتراک گذاشته شود حال حاضر در ویژوال استودیو 2017 نسخه 15.5 پیش نمایش 3 در دسترس است.

در این پست شما نحوه استفاده از قالب های جدید پروژه در ویژوال استودیو 2017 را یاد خواهید گرفت که شما را قادر می سازد از استاندارد .NET به عنوان یک استراتژی به اشتراک گذاری کد هنگام ایجاد برنامه های جدید Xamarin.Forms استفاده کنید. ما همچنین نگاهی خواهیم داشت به برخی از پیشرفت های دیگر که در قالب Xamarin.Forms  است که این ویژگی در Visual Studio 2017 نسخه 15.5 قرار گرفته است .

File -> New Project

شما می توانید با یک برنامه جدید Xamarin.Forms با رفتن به File -> New -> Visual C # -> Cross-Platform -> Cross-Platform App شروع کنید. این الگو به شما اجازه می دهد که با چه نوع پروژه ای شروع کنید، چه سیستم عامل هایی موردهدف قرار دهید، و استراتژی به اشتراک گذاری کد خود را انتخاب کنید.

استاندارد دات نت

استاندارد دات نت یک مشخصه رسمی از API های دات نت است که در تمام زمانهای دات نت در دسترس هستندمانند .NET Framework، مونو و .NET Core. در واقع، این را به عنوان یک کتابخانه کلاس ساده و در عین حال گسترش یافته به نظر می رسد. هر کد اضافه شده به کتابخانه استاندارد دات نت می تواند در هر زمان اجرا که از پلت فرم استاندارد دات نت پشتیبانی می کند استفاده شود. علاوه بر این، دسترسی به API های موجود در کتابخانه های کلاس پایه دات نت را می توانیم گسترش دهیمNET Standard 2.0 بیش از 20،000 API جدید اضافه می کند

برای استفاده از استراتژی به اشتراک گذاری کد استاندارد .NET با Xamarin.Forms، گزینه ی دات نت را انتخاب کنید. کتابخانه کلاس های قابل حمل بعنوان یک گزینه از File -> New در دسترس نیست، اما پروژه های کتابخانه کلاس های موجود برای ساخت و کار ادامه خواهند یافت!

PackageReference

توسعه دهندگان .NET با pack.config به مشکل خوردند. این فایل به معنای یک لیست کلی از تمام بسته های NuGet است که توسط یک برنامه اشاره شده است، اما به سرعت تبدیل به یک ظرف غذا غیر قابل کنترل می شود. مشکل با pack.config این است که این فقط یک لیست از تمام بسته های صریح اضافه نیست، بلکه بسته های مرجع هم وجود دارد.

PackageReference یک راه جدید برای مدیریت NuGets خود به طور مستقیم در فایل .csproj است، نه یک فایل جداگانه. یکی از چیزهای مورد علاقه من در مورد PackageReference این است که تمام بسته های ذکر شده به صورت ترانزیستور بازسازی شده اند، به این معنی که فقط نیاز به تعریف NuGets سطح بالا که برنامه شما مصرف می کند؛ نیاز دارند.

برای مدیریت بسته ها، می توانید NuGet Package Manager را مدیریت کنید به صورت مستقیم .csproj خود را ویرایش کنید تا چیزی شبیه به این را اضافه کنید:

 

<ItemGroup>
    <PackageReference Include="Xamarin.Forms" Version="2.4.0.282" />
</ItemGroup>

 

تمام قالب ها در برنامه متقابل پلت فرم ما از PackageReference به طور پیش فرض استفاده می کنند.
شما فقط بستر را انتخاب می کنید

توسعه دهندگان موبایل اغلب یک پروژه با سیستم عامل های خاصی در ذهن ایجاد می کنند ما بازدن File -> New Project

این همچنین به شما این را اجازه می دهد که هر نوع برنامه ای با هر نوع سیستم عاملی در موبایل خود درست نمایید.

Wrapping Up

در این مقاله ما در مورد .net standard و xamarin form صحبت کرد از جمله در مورد مهاجرت کردن به  PackageReference را صحبت نمود.

شما می توانید این تغییرات را امروز با دانلود Visual Studio 2017 نسخه 15.5، در حال حاضر در پیش نمایش است ببینیدولی با ویژوال استودیو 2017، اکنون راحت تر و ایمن تر است تا پیش نمایش های جدید Xamarin را امتحان کنید. ویژوال استودیو 2017 پیشنمایش در کنار ویژوال استودیو 2017 نصب شده است  بنابراین می توانید  الگوهای جدید خود را امتحان کنید! این قالب ها فقط برای لحظه ای در ویژوال استودیو هستند، اما در آینده نزدیک به ویژوال استودیو برای مک تبدیل خواهند شد

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi