چرا توسعه‌دهندگان باید از بهبود پیش‌رونده استقبال کنند
ایمان مدائنی

بهبود پیش‌رونده یاProgressive Enhancemen فلسفه‌ای است که اطمینان می‌دهد افراد بدون توجه به دستگاه‌شان، دسترسی آسانی به اطلاعات خواهند داشت، زیرا بر نحوه ساخت وب‌سایت خود تمرکز دارد.

فلسفه بهبود پیش‌رونده

طبیعی است که ابتدا بخواهید طراحی را برای جدیدترین و بهترین مرورگرها انجام دهید. این مفهومی به نام تنزل مطلوب است، بدان معنی که شما ابتدا آن را برای جدیدترین مرورگرها و پشتیبانی از جدیدترین تکنولوژی‌ها می‌سازید. سپس وب‌سایت را برای مرورگرهایی که قدرتمند و پشتیبان‌کننده نیستند آماده می‌سازید. این یک رویکرد از بالا به پایین است که در بالا شما جدیدترین و بهترین مرورگرها را دارید. سپس به سمت مرورگرهای کم‌توان و سطح پایین بروید و مطمئن شوید که سایت تا حد امکان با آن‌ها خوب کار می‌کند.

این رویکرد بعدا زیر سوال رفت. مردم علاقه‌مند به تهیه محتوا برای همه مرورگرها بودند، مهم نبود کدام مرورگر. آن‌ها علاقه‌مند به بهبود قابلیت استفاده و رفع عدم قابلیت در مرورگرهای تلفن همراه بودند. هدف آ‌ن‌ها این بود که محتوا را بدون توجه به مرورگر در دسترس قرار دهند. و تنزل مطلوب به آسانی اجازه این کار را نمی‌داد.

اصطلاح بهبود پیش‌رونده توسط Steve Champeon و Nick Finck برای ارائه SXSW 2003 ابداع شد، که آن‌ها مفهوم بهتر و موثرتری را برای توسعه وب‌سایت‌ها توضیح دادند. این یک رویکرد از پایین به بالا بود، جایی که شما ابتدا یک وب‌سایت را توسعه می‌دهید تا هر مرورگری بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته و همان نتایج دقیق را به دست آورد. سپس شما لیست مرورگرها را بالا می‌برید تا ویژگی‌هایی را به وب‌سایت اضافه کنید، مانند انیمیشن‌ها برای مرورگرهایی که می‌توانند از آن پشتیبانی کنند. این امر تضمین می‌کند که همه مرورگرها می‌توانند محتوای یکسانی را به کاربران خود نشان دهند.

طراحی وب تلفن همراه

بهبود پیش‌رونده برای پشتیبانی از مرورگرهای تلفن همراه ایجاد شد. آن‌ها اغلب نسبت به مرورگرهای دسکتاپ فعلی پایین‌تر هستند. بنابراین اطمینان از پشتیبانی محتوا با بهبود پیش‌رونده نسبت به تنزل مطلوب آسان‌تر است. در اینجا چند آمار ارائه شده است تا تصویری واضح‌تر از وضعیت فعلی دستگاه‌های تلفن همراه ارائه دهیم، و اینکه چگونه داشتن یک سایت موبایل پسند می‌تواند تجارت شما را بهبود بخشد:

25.85% از کل ایمیل‌ها بر روی تلفن‌های همراه باز می‌شوند و 10.16% بر روی تبلت‌ها باز می‌شوند. (Knotice)

61% مشتریانی که از یک سایتی که موبایل پسند نیست بازدید می‌کنند، به احتمال زیاد به سایت رقیب می‌روند. (Yahoo Small Business Advisor)

بیش از 1.2 میلیارد نفر توسط دستگا‌ه‌های تلفن همراه خود به وب دسترسی پیدا می‌کنند. (Trinity Digital Marketing)

در حال حاضر ترافیک جهانی تلفن همراه 15% از کل ترافیک اینترنت را شامل می‌شود. (Internet Trends Report)

62% شرکت‌هایی که وب‌سایت‌های خود را برای پلت‌فرم‌های تلفن همراه طراحی کرده‌اند فروش خود را افزایش داده‌اند و 64% شرکت‌هایی که وب‌سایت خود را برای تبلت‌ها طراحی کرده‌اند افزایش فروش داشته‌اند. (Ironpaper)

جستجوهای مبتنی بر تلفن همراه یک چهارم از کل جستجوها را تشکیل می‌دهند. (The Search Agency)

همه ما می‌دانیم که تلفن همراه در حال رشد است و این روند سریعا در حال پیش‌روی است. بنابراین فراهم ساختن مرورگرهای تلفن همراه از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه داشتن یک وب‌سایت موبایل پسند بسیار مهم است، فردا کاربران موبایل حتی بیشتر از این خواهند شد.

بهبود پیش‌رونده و طراحی وب ریسپانسیو

برای اتصال این دو می‌خواهم در مورد بهبود پیش‌رونده و طراحی وب تلفن همراه صحبت کنم. دلیلی وجود دارد که این دو دست به دست هم پیش می‌روند. وقتی از بهبود پیش‌رونده برای ایجاد یک وب‌سایت ریسپانسیو، وب‌سایت موبایل پسند، استفاده می‌کنید برنده می‌شوید. به عبارت ساده‌تر، ایجاد وب‌سایت ریسپانسیو با رویکرد بهبود پیش‌رونده وقتی اطمینان حاصل شود که مرورگرهای تلفن همراه بدون توجه به آنکه آن‌ها چه هستند ساخته می‌شوند، بهتر است.

تعداد زیادی از مرورگرهای تلفن همراه به اندازه مرورگرهای دسکتاپ کارآمد نیستند. آن‌ها از چیزهای بدیهی مانند انیمیشن‌های فانتزی پشتیبانی نمی‌کنند. اما باور کنید یا نه، همه مرورگرهای تلفن همراه از Media query (ماژولی که این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان در طراحی وب، طرح‌ها و وب‌سایت‌ها را بر اساس مشخصات رسانه‌ای که در آن نمایش می‌یابند، سازگار کرد) پشتیبانی نمی‌کنند، که وب‌سایت‌های ریسپانسیو را ممکن می‌سازند. خوب همه مرورگرهای فعلی از آن پشتیبانی می‌کنند؛ اما ما نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که همه کاربران مرورگرهای فعلی را در دستگاه‌های خود دارند. چه کسی می‌گوید در هر صورت مردم از جدیدترین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند؟

مدیا کوئری دسکتاپ

از بهبود پیش‌رونده برای توسعه وب‌سایت ریسپانسیو خود استفاده کنید. برای این کار، ابتدا باید وب‌سایت تلفن همراه خود را به عنوان سایت استاندارد واقعی خود ایجاد کنید. سپس فقط سایت دسکتاپ خود را با مدیا کوئری‌ها بسازید. مرورگرهای دسکتاپ بسیار پیش‌تر از مدیا کوئری‌ها نسبت به مرورگرهای تلفن همراه که آن‌ها را به عنوان مزایای فنی ارائه می‌دهند، پشتیبانی می‌کنند. ممکن است فکر کنید ابتدا توسعه سایت دسکتاپ و سپس خالی کردن آن از مدیا کوئری‌ها برای تلفن همراه منطقی‌تر است. اما این تنزل مطلوب است، که دستیابی به آن دشوارتر است. فراموش نکنید که هدف شما رسیدن به افراد بیشتر با محتوای شماست.

رویکرد Mobile-first

وقتی صحبت از توسعه وب‌سایت‌های موبایل‌پسند می‌شود، باید در مورد رویکرد Mobile-first نیز یاد بگیرید. این فلسفه‌ای است که توسط Luke Wroblweski ابداع شده است. این یک رویکرد برای الویت‌بندی محتوا، اول برای دستگاه‌های تلفن همراه برای اطمینان از تجربه کاربری بهتر است. می‌بینید که فلسفه بهبود پیش‌رونده این است که اجازه می‌دهد محتوای شما تا حد ممکن در دسترس باشد. محتوا هسته این فلسفه است. Mobile-first رویکردی است که به شما کمک می‌کند بهترین محتوا را برای خود توسعه دهید؛ این رویکرد به شما کمک می‌کند تا آن را بهینه سازید.

جمع‌بندی

خوب در این مقاله اطلاعاتی را در مورد بهبود پیش‌رونده به دست آوردید. این فلسفه‌ای است که واقعا بر بهره‌وری یک تیم تاثیر می‌گذارد و تاثیر مثبت بیشتری روی محصول نهایی دارد، زیرا این رویکردی است که سعی می‌کند تا کارها را برای تیم توسعه‌دهنده آسان‌تر بسازد و تجربه بهتری را برای کاربر تضمین می‌کند. ما شما را تشویق می‌کنیم که سعی کنید آن را در پروژه‌های آتی خود به کار برید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi