چگونه به عنوان طراح UX بدرخشیم و استخدام شویم
ایمان مدائنی

با توجه به این چالش‌ها، داشتن یک نمونه کار طراحی عالی که موفقیت شما را رقم می‌زند، مهم‌تر از همیشه است. اما این فقط آغاز کار است، شما باید خودتان و کارتان را به شیوه‌ای قرار دهید که از دیگران متمایز باشد. چه شما تازه وارد این حرفه شده باشید یا طراح UX باتجربه باشید، توصیه من برای ایجاد نمونه کار خوب به شما کمک می‌کند تا امنیت خود را در شغل طراحی UX حفظ کنید.

1. توضیح ندهید، نشان دهید

کلمه " انتقال فکر" در صنعت طراحی، به ویژه در مذاکرات طراحی UX بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در حرفه طراحی وب، نمونه کارهای زیادی را دیده‌ایم که با انتقال افکار تجربیات معناداری را ایجاد می‌کنند. در این مرحله، شما نوشته‌های اصلی و متفکرانه که نشان می‌دهد شما UX را فراتر از کلمات مهم درک می‌کنید مشاهده می‌کنید.

این مورد را روشن کنید که از طریق آماده‌سازی نمونه کارهای‌تان، به جای نوشتن آن‌ها، تفکرات خود را منتقل می‌کنید. به جای اینکه بگویید شما از تجربیات معنادار استفاده می‌کنید، توضیح دهید که چگونه یک پروژه خاص بر روی مشتری تاثیر مثبت می‌گذارد. به جای اینکه بگویید شما به طراحی فراگیر اهمیت می‌دهید، نشان دهید که چگونه کار UX خود را به قابلیت فراگیر بودن و قابلیت دسترسی در ذهن خود نزدیک می‌کنید. انتقال فکر واقعا مربوط به طراحی، یا هر شغلی است، بنابراین این اصطلاحات را در رزومه خود ذکرکنید، خصوصا به این دلیل که شرکت‌ها از طریق صنعت آموزش دیده‌اند تا به دنبال این کلمات مهم باشند.

2. گذشته خود را تکذیب نکنید

با توجه به اینکه چند نفر تخصص UX را وارد لیست قابلیت‌های خود می‌کنند، می‌توانید احساس کنید که شما تجربه دنیای واقعی را دارید. اگر در طراحی UX تخصص دارید و در پروژه‌ای این نقش را داشته‌اید، پس شما یک قدم از دیگر طراحان جلوتر هستید. نمونه کارهای خود را انتخاب کنید تا بهترین پروژه‌های طراحی UX خود را نشان دهید تا شرکت‌ها و استخدام‌کنندگان بدانند شما فقط یک طراح نیستید که از یک روند بهره می‌برید.

با این حال، دیگر تجربیات طراحی شما هنوز هم مهم است. اگر در گذشته به عنوان طراح تعاملی،‌ طراح محصول یا چیزهای مشابه کار کرده‌اید، در صورت تمایل برای نشان دادن عمق تجربه خود، برخی از آن پروژه‌ها را نشان دهید. اما هر پروژه را هدف‌گذاری کنید تا پروژه‌های قدرتمندتری بسازید، به این نکته اشاره کنید که چرا شما بهترین طراح UX در حرفه خود هستید.

به طور واضح، اکثر طراحان اشتباه نمی‌کنند که طراحی UX را به ارائه‌های خود اضافه کنند. برای مدت طولانی، تجربه کاربری بخشی از هر کار طراحی تعاملی بوده است. طراحی UX نه تنها به عنوان یک زمینه نسبتا جدید است، بلکه شامل طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها (استراتژی، طراحی،‌ محتوا و موارد دیگر) می‌باشد. به همین دلیل نشان دادن اشتیاق واقعی و داشتن تخصص متمرکز بر تجربه کاربری به شما کمک می‌کند تا بدرخشید.

3. روابط عالی داشته باشید

مهارت‌های ارتباطی قوی می‌تواند مهم‌ترین نیاز طراح UX باشد. شما نه تنها باید مفاهیم انتزاعی را برای تیم و مشتری خود ملموس سازید، بلکه باید بسیاری از نکات پروژه را لمس کنید. در این نقش، شما باید با توسعه‌دهندگان، استراتژیست‌ها، طراحان، نویسندگان، مدیران پروژه و افراد دیگر همکاری داشته باشید. در برخی موارد، طراح UX حتی UX copy (ساخت راهنمایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا وقتی که با یک محصول یا محیط در تعامل هستند بتوانند به خوبی تصمیم‌گیری کنند) را نیز می‌نویسید. هر کارفرما یا استخدام‌کننده‌ی طراح خوب، هنگام مصاحبه به دنبال چنین مهارتی می‌گردد.

از آغاز همکاری خود با یک شرکت نشان دهید که یک مهارت ارتباطی قوی دارید. برای دستیابی به این مهارت، ایمیل‌های حرفه‌ای، مختصر و مفید بنویسد. وقتی که تلفنی به مذاکره می‌پردازید واضح و بامفهوم سخن بگویید. رزومه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که جریان کار شما را بدون گزافه‌گویی و هدر رفتن وقت خواننده بیان کند، و از همه مهم‌تر، متن را به درستی بنویسید. از یک دوست بخواهید که رزومه شما را بخواند و اشکالات آن را به شما بگوید. ما به عنوان طراح، تمایل داریم که بر روی تصویر تمرکز کنیم. اما به ویژه برای طراحان UX، تمرکز بر روی محتوا است.

4. درک خود را از طراحی عمیق کنید

گفتن این جمله آسان است، اما مطمئن‌ترین راه برای به دست آوردن شغل مورد نظر شماست. سعی کنید در کاری که انجام می‌دهید بهترین باشید. در یک حوزه اشباع‌شده، طیف وسیعی از استعدادها وجود دارد. این امر به طور طبیعی منجر به کم‌کاری می‌شود، که کیفیت کلی کار انجام‌شده در آن زمینه را کاهش می‌دهد،‌ اگر می‌خواهید این همه آشفتگی را پشت سر بگذارید،‌ باید در کارهایی که انجام می‌دهید عالی باشید.

اصول دانش UX مشخص است. به لطف دسترسی به حوزه‌های دیجیتالی، می‌توانیم در یک دوره سه ماهه طراحی UX شرکت کنیم و به یک طراح معتبر UX تبدیل شویم. این بدان معناست که بسیاری از طراحان UX امروزی (با استثنائات فراوان) درکی سطحی از کل طراحی دارند. پس چه چیزی باعث می‌شود که شما برجسته شده و بدرخشید؟ درک و فهم عمیق در زمینه‌ای که هستید.

گذشته از پیشرفت در طراحی UX و تمام آنچه در آن به دست می‌آید (استراتژی، تحقیق و غیره) به دنبال درک عمیقی از طراحی گرافیک باشید. تایپوگرافی خوب را بیاموزید. عملکرد طرح و ترکیب را یاد بگیرید. در اصول زیبایی‌شناسی و مدیاها عمیق شوید، این کار ذوق شما را پالایش می‌کند. همچنین عملکردهای بهبود بخشیدن به نوشتن محتوا را هدف قرار دهید. با ترکیب دانش در مفاهیم رایج،‌ تحقیق و حس کنجکاوی شما تقاضای بالایی خواهید داشت.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi