مقایسه Performance بین Framework های Django و Laravel
محمد اردوخانی

ما در حال انتقال به عصر دیجیتال مارکتینگ هستیم ، جایی که Framework ها نقشی اساسی را ایفا می کنند از این جهت باید درک کرد که چگونه و چرا از یک Framework استفاده می شود .

 Framework ابزاری است که توسعه وب و برنامه نویسی تحت وب را برای یک برنامه نویس تحت وب سریع و آسان می کند.

Framework های Django و Laravel هر دو برای ایجاد برنامه های مبتنی بر MVC استفاده می شوند.

1. سرعت

جنگو یک Framework مبتنی بر پایتون است. ما می دانیم که پایتون نسبتاً سریعتر است به همین دلیل این Framework نیز سریع است و با سرعت بخشیدن به توسعه برنامه های وب به ما کمک می کند.

در حالی که ، لاراول یک چارچوب مبتنی بر PHP است. در نهایت ، لاراول با ویژگی های مفید زیادی در دسترس قرار گرفته است . با توجه به این ویژگی های اضافی موجود در لاراول ، نسبتاً کندتر از جنگو است. بنابراین ، برای افزایش سرعت در لاراول ، توسعه دهندگان باید راهی متفاوت پیدا کنند. اما هنوز هم نسبت به Framework جنگو نسبتاً کندتر است.

2. امنیت

رویکردهای امنیتی مختلفی در هر دو Framework ذکر شده در بالا به کار رفته است. جنگو یک سیستم احراز هویت کاربر را ارائه می دهد. این یک راه برای مدیریت ایمن نام کاربری و رمز عبور فراهم می کند. علاوه بر این ، همچنین به کاربر کمک می کند تا از اشتباهات رایج جلوگیری کند. این اشتباهات به طور کلی توسط توسعه دهندگان رخ می دهد و می تواند منجر حملات سایبری شود.

در حالی که لاراول از تکنیک هش استفاده می کند که اطمینان حاصل می کند رمز ورود و نام کاربری به عنوان یک متن ساده ذخیره نشده است. که از الگوریتم Bcrypt Hashing برای رمزگذاری رمز عبور استفاده می کند تا هیچ کس نتواند به این راحتی به دنبال آن باشد.

3. مقیاس پذیری

کسانی که قبلاً با پایتون کار کرده اند باید با سرعت بالا آن آشنا باشند . از این رو ، جنگو نیز یک Framework پایتون است و بسیار سریع است. با توجه به این ویژگی ، این Framework بسیار مقیاس پذیر است. بسیاری از سایت هایی که بازدید بالایی دارند مانند Mozilla Firefox ، Pinterest ، Instagram ، NASA فقط از این Framework استفاده می کنند.

در حالی که Framework لاراول مبتنی بر PHP است. این نسبتاً سرعت آن را نسبت به جنگو کاهش می دهد. این کندی بر Framework تأثیر می گذارد و در نهایت ، مقیاس پذیر نیست. در نتیجه ، سایتهایی که بازدید بیشتری دارند معمولاً این نوع Framework را ترجیح نمی دهند.

4. الگوپذیری

هر دو Framework موتور الگوی خود را دارند. جنگو دارای موتور الگوی Jinja است. در حالی که لاراول یک موتور قالب Blade دارد. Jinja یک موتور الگوی قدرتمند است که امکان شخصی سازی فیلترها ، برچسب ها و قابلیت های بسیار بیشتری را فراهم می کند. علاوه بر این ، Jinja به طراح اجازه می دهد توابع را فراخوانی کند تا بتواند قابلیت های دلخواهی را به آن اضافه کند .

Blade یک موتور الگویی کاملاً قابل تنظیم است. همچنین یک ابزار بسیار قدرتمند برای یک طراح می باشد.

5. مسیریابی

مسیریابی یک فرایند بسیار ضروری در برنامه نویسی سایت است. با این حال ، اجرای مسیریابی در جنگو یک کار بسیار مشکل است. هیچ عملکرد داخلی یا API وجود ندارد که بتوانید با آن مسیریابی را پیاده سازی کنید. به همین دلیل است که برای اجرای مسیریابی ، طراحان باید از توابع کتابخانه ها استفاده کنند.

در حالی که در لاراول مسیریابی توسط یک طراح به آسانی اجرا می شود. برای انجام مسیریابی می توانید از یک عملکرد داخلی مانند GET ، POST ، DELETE و PATCH استفاده کنید. در نهایت ، داشتن یک عملکرد داخلی باعث کاهش جستجو در کتابخانه های مختلف و وارد کردن یک کتابخانه جداگانه برای مسیریابی می شود.

6. ساختار پروژه

مدیریت برنامه های مختلف در جنگو آسان است. دلیل آن این است که برای هر برنامه دایرکتوری های مختلفی را در یک فهرست اصلی ایجاد می کند.

در حالی که لاراول چنین ویژگی را ندارد. در مدیریت همزمان چندین برنامه به هیچ وجه خوب نیست. این چارچوب فقط برای پروژه های مقیاس متوسط یا پروژه هایی که به برنامه های کاربردی زیادی احتیاج ندارند یک معماری خوب است.

7. محبوبیت

جنگو یک Framework محبوب توسعه وب است. این Framework برای ساختن وب سایتی در گروه رایانه و فناوری ، علوم ، غذا و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ، این یک Framework برجسته در کشورهایی مانند فرانسه ، ایالات متحده آمریکا ، روسیه و بسیاری دیگر است.

در حالی که لاراول در آن نوع صنایع پیشرو است که وب سایت در گروه سرگرمی ، تجارت ، ارتباط از راه دور یا صنعت اینترنت ، مسافرت یا خرید قرار می گیرد. در نهایت ، این یک چارچوب برجسته در کشورهایی مانند انگلستان ، چین ، برزیل و حدود 157 کشور دیگر است.

8. پنل مدیریت

جنگو یک پنل مدیریتی با کاربرد آسان برای شما فراهم می کند. فقط با استفاده از یک دستور می توان یک پنل مدیریت را فعال کرد. پنل مدیر قابلیت ایجاد یک کاربر ادمین را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این ، همچنین به شما در دستکاری برنامه ها با استفاده از ادمین کمک می کند.

متأسفانه ، لاراول هیچ پنل مدیریتی در اختیار شما قرار نمی دهد. برای دریافت پنل مدیریت در لاراول باید از برخی کتابخانه های خارجی استفاده کنید .

در نهایت :

هر یک از Framework ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. به همین دلیل است که ترجیح داده می شود چارچوبی را انتخاب کنید که هدف شما را برآورده کند.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi