قدرتمندترین مزایای استفاده از AngularJS برای توسعه برنامه‌های وب
ایمان مدائنی

AngularJS به عنوان یک فریم‌ورک open-source جاوااسکریپت است. AngularJS قابلیت ایجاد کامپوننت‌های تعاملی مختلف وب‌سایت را دارد. هدف اصلی آن پشتیبانی از توسعه برنامه‌های تک صفحه‌ای (Single Page Application) است.

این فریم‌ورک عمدتا بر روی قابلیت تست و کیفیت کد متمرکز است و آن را به ابزار مناسب توسعه وب برای فریم‌ورک‌های وب تبدیل کرده است. AngularJS از چند وب‌سایت و برنامه مشهور پشتیبانی می‌کند که شامل Gmail، Netflix، Amazon، Snapchat، Udemy و Paypal است. این مقاله به شرح 8 مزیت استفاده از AngularJS برای توسعه برنامه‌های وب می‌پردازد.

یادگیری آسان و تست آسان

AngularJS ابزار یادگیری آسانی برای حرفه‌ای‌هایی است که دانش CSS، JavaScript و HTML را دارند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با یادگیری منابع AngularJS فرصت متنوعی را در بخش توسعه وب به دست آورند.

وب‌سایت‌های آنلاین دارای ابزارها و دوره‌های رایگان زیادی در مورد AngularJS هستند. این آموزش‌های آنلاین کاربران جدید را قادر می‌سازد تا روش‌های ساخت و تست برنامه‌های وب با استفاده از AngularJS را بیاموزند. پس از یادگیری AngularJS توسط این دوره‌ها، توسعه انواع مختلف برنامه‌های وب برای توسعه‌دهندگان آسان می‌شود.

ویژگی بایندینگ دو طرفه

AngularJS بین model و view، امکان هماهنگی مستقیم برای توسعه برنامه وب را فراهم می‌کند. در مورد تغییر داده‌ها در مدل‌ها، بازتاب viewها در سیستم رخ می‌دهد. در صورت یافتن هر نوع تغییری در داده‌های view، مدل برای تجدیدنظر ارسال می‌شود.

استفاده از این چنین بایندینگ (اتصالات) دو طرفه‌ای، در حالی که لایه دو طرفه خود را ارائه می‌دهد، توسعه وب بسیار آسان می‌شود. از این رو توسعه DOM برای ساخت UI بسیار ساده‌تر می‌شود.

پشتیانی از ویژگی‌های SPS

انتقال سریع وب‌سایت هدف اصلی توسعه برنامه تک صفحه‌ای است. وب‌سایت‌ها شروع به کار می‌کنند و شبیه به برنامه‌های native (بومی) ظاهر می‌شوند. وقتی وب‌سایت با مرورگر وب ارتباط برقرار می‌کند، داده‌های جدید وب سرور به دست می‌آیند. برای عملکرد بهتر، اساسا جایگزین صفحه وب فعلی می‌شود.

این به جای نشان دادن حالت اصلی مرورگر در بارگذاری صفحات دیگر، در نمایش کامل صفحات جدید بسیار خوب کار می‌کند. به طور کلی به عنوان برنامه تک صفحه‌ای (SPA) نامیده می‌شود. توسعه برنامه تک صفحه‌ای به خوبی تحت AngularJS پشتیبانی می‌شود. مثلا وقتی AngularJS در برنامه نویسی وب‌سایت‌های single page استفاده می‌شود، صفحات به سرعت بارگیری می‌شوند. این به طور خاص در تمام پلت‌فرم‌ها کارمی‌کند، و نگهداری آن را در تمام برنامه‌های وب آسان می‌سازد.

UI اعلانی

AngularJS دارای UI اعلانی است، به این معنی که فریم‌ورک آن توانایی ایجاد قالب با استفاده از HTML را دارد. این شبیه سرویس توسعه AngularJS است که توسعه‌دهندگان رابط کاربری قانع‌کننده‌ای می‌سازند و یک فریم‌ورک با ساختار خوب ایجاد می‌کنند. توسعه‌دهندگان همچنین یک سیستم برنامه‌نویسی تخصصی را پیاده‌سازی می‌کنند تا بتوانند از رابط کاربری متقاعدکننده و افزایش تعامل با برنامه‌های وب لذت ببرند.

علاوه بر این مقیاس‌پذیری آن به دلیل محبوبیت زبان اعلانی، آن را در همه برنامه‌های وب قابل اجرا می‌کند. قالب قابل توجه آن شامل کامپوننت‌ها و ویژگی‌های خاص انگولار، از جمله دایرکتیوها و فیلترها است. همچنین از دستورات مختلفی برای کار بر روی آن‌ها استفاده می‌شود، مانند فرم کنترل‌ها، ng-model، ng-repeat، ng-app و غیره.

ویژگی‌های رابط کاربری UI دستکاری و درک آن برای بسیاری از موارد را آسان می‌سازد. این یک جنبه عالی از کار با همدیگر را فراهم می‌کند، مانند کار طراحان و توسعه‌دهندگان که از HTML برای کارهای مشترک استفاده می‌کنند. انواع مختلف طراحان قادر به ایجاد UI هستند. مثلا توسعه‌دهندگان از سینتکس اعلانی بایندینگ برای اتصال به المنت‌های مختلف رابط کاربری استفاده می‌کنند.

پشتیانی شده توسط گوگل

گوگل و برنامه‌های مربوط به آن از فریم‌ورک AngularJS برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند. مهندسان و اعضای گروه ماهر گوگل از المنت‌های تازه بهبود یافته AngularJS و کامپوننت‌های مبتنی بر فریم‌ورک استفاده می‌کنند. AnguarJS بهترین مدل برای گوگل و برنامه‌های وب آن است.

بسیاری از توسعه‌دهندگان به دلیل ویژگی‌های پشتیبانی شده توسط گوگل اکنون به استفاده از AnguarJS معتاد شده‌اند. پشتیبانی گوگل باعث شده است که AnguarJS از اعتبار بالایی برخوردار شود.

امکان مدیریت برنامه وب بهینه

AngularJS به دلیل مدیریت بهینه برنامه وب برای همه به بهترین شکل عمل می‌کند. مثلا همه توسعه‌دهندگان وب به طور کلی نیاز دارند کد را به سه کامپوننت متنوع تجزیه کنند. این‌ها شامل Model، View و Control (MVC) است. سپس توسعه‌دهندگان از تلاش دستی برای ادغام کدها در آن کامپوننت‌ها استفاده می‌کنند. سپس فریم‌ورک AngularJS با قرار دادن کدها در کنار هم، باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

همه داده‌های برنامه تحت model component  نگهداری و مدیریت می‌شوند. کار view component نمایش اطلاعات و بخش خاصی از داده‌ها برای هر کاربر است. کار control component این است که روابط بین view و model را دیکته می‌کند. کل این الگوی MVC توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد قسمت UI برنامه و دیتابیس‌های مربوطه را مدیریت کنند.

داشتن یک فریم‌ورک قدرتمند

AngularJS یک سولوشن قدرتمند، همانند داشتن یک فریم ورک قدرتمند دارد که از توسعه‌دهندگان در زمینه کار با front-end پشتیبانی می‌کند. چندین ویژگی در AngularJS وجود دارد، از جمله تزریق وابستگی، دایرکتیوها، و الگوی MVC. استفاده از آن برای همه توسعه‌دهندگان رایگان است، بنابراین یک پلت‌فرم مشترک محسوب می‌شود. این امر توسعه‌دهندگان را در ساخت برنامه‌های سمت کلاینت و گسترش سینتکس HTML قادر می‌سازد.

تست Real-Time (زمان واقعی)

فریم‌ورک AngularJS همه را قادر می‌سازد تا به راحتی برنامه وب خود را تست کنند. هم از unit testing و هم از end-to-end testing پشتیبانی می‌کند. ویژگی تست تزریق وابستگی تعیین می‌کند چگونه هر کامپوننت برنامه وب می‌تواند با روش معینی تولید شود. ویژگی‌های تست همچنین در حل اینگونه وابستگی‌های برنامه‌های وب امکان‌پذیر است. همچنین این امکان را برای تست گسترده برنامه‌ها و خطاهای مربوطه فراهم می‌کند.

AngularJS یک فریم‌ورک واقعا عالی برای توسعه برنامه‌های وب قدرتمند است. از آنجایی که AngularJS دارای ویژگی‌های ارزشمند مرتبط با آن است، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از وابستگی به نرم‌افزارهای دیگر اجتناب کنند. همچنین از توسعه‌دهندگان در صرفه‌جویی منابع، امور مالی و زمان پشتیبانی می‌کند، به این ترتیب در هر پروژه خیلی خوب عمل می‌کند.

در صورتی که به Angular Js علاقه دارید می‌توانید از آموزش Angular Js استفاده کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi