آشنایی با بیش از 10 موتور جستجوی خصوصی که شما را ردیابی نمی کنند
ایمان مدائنی

آیا شما هم علاقه مند به شناختن معروف ترین موتورهای جستجوی خصوصی هستید؟ ما در این مطلب به معرفی چند موتور جستجوی خصوصی خواهیم پرداخت.

مرور صفحات وب با استفاده از حالت های ظاهرا خصوصی در مرورگرهای عادی یا حالت ناشناس در این مرورگرها نمی تواند حریم خصوصی که فکر می کنید را برای شما به همراه داشته باشد. برای این کار باید از یک موتور جستجوی خصوصی کمک بگیرید. در واقع استفاده از مرورگرهای عادی ممکن است این حس را به شما بدهد که قابل ردیابی نیستید ولی زمانی که تبلیغات وب سایت های مختلف که مختص شما است را مشاهده می کنید متوجه می شوید که این طور نیست.

اگر شما هم نسبت به این مسئله شک دارید باید سعی کنید از یک یا چند موتور جستجوی خصوصی کمک بگیرید. موتور جستجوی خصوصی موتور جستجویی است که درخواست های شما را ذخیره نمی کند یا مراحل مرور صفحات وب توسط شما را دنبال نمی کند.

امروزه تعداد زیادی از این موتورهای جستجوی خصوصی با طیف وسیعی از ویژگی ها و امکانات وجود دارند که شما می توانید از آنها برای ایمن نگه داشتن جستجوی خود استفاده کنید. بیشتر این موتورهای جستجو از نظر ظاهری چندان زیبا نیستند ولی در واقع کاربرد آنها این است که برای جستجوی مسائل مهم امنیت شما را برقرار کنند.

موتور جستجوی Mojeek

Mojeek یک موتور جستجوی خصوصی بسیار ساده است که به شما اجازه می دهد تا هر چیزی را بدون تاثیر بر حریم خصوصی خود جستجو کنید. این موتور جستجو از طریق یک فناوری جستجوی بسیار پیشرفته نتایج جستجوی بسیار پیشرفته و مستقل را برای شما به همراه می آورد.

Mojeek می تواند میلیاردها صفحه از هر موضوعی که در اینترنت وجود دارد را برای شما فهرست کند. علاوه بر این جستجوی شما هرگز ردیابی نمی شود و موتور جستجو هیچ داده ای را در مورد آدرس IP، سابقه جستجو  یا سایر اطلاعات شما ذخیره نمی کند.

موتور جستجوی Searx

Searx یک موتور فراجستجوی رایگان و بسیار ساده است که نتایج جستجوی مدنظر شما را از بیش از 70 سرویس جستجو جمع آوری می کند و بدون این که امکان ردیابی را به سرویس ها بدهد این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از ویژگی های این موتور جستجوی خصوصی این است که خود یک میزبان است و می تواند با هر موتور جستجوی دیگری نیز ادغام شود.

همچنین امکان اتصال رمزگذاری شده و بسیار امن (HTTP/SSL) را برای شما فراهم می کند و نصب و استفاده از آن نیز برای شما بسیار ساده و راحت خواهد بود. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این موتور جستجو به هیچ وجه اطلاعات کاربران را ذخیره نمی کند و کوکی ها به طور پیش فرض استفاده نمی شوند.

جدای از جستجوی آنلاین توسط این موتور جستجو باید دقت داشته باشید که می توان از Searx به سرویس Tor متصل شد و از آن برای ناشناس ماندن استفاده کرد.

موتور جستجوی Swisscows

Swisscows از جمله مهمترین و کارآمدترین موتورهای جستجوی خصوصی به شمار می آید که یک خط مشی ردیابی بدون داده دقیق دارد و هیچ سابقه جستجویی را برای کاربران ایجاد نمی کند.

تمام جستجوهایی که از طریق این موتور جستجو انجام می شوند کاملا بی طرفانه و با استفاده از ایندکس گذاری خودش انجام می شوند. این موتور جستجو با موتور جستجوی معروف بینگ همکاری دارد و دارای تجربه زیادی در دنیای تکنولوژی می باشد. همین عامل نیز باعث می شود تا هیچ سوالی وجود نداشته باشد که Swisscows نتواند به آن پاسخ دهد.

مهم ترین نکته ای که باید درباره Swisscow بدانید این است که کاملا مناسب خانواده و بسیار امن است. هیچ محتوای نامناسبی برای کودکان توسط آن ایندکس نمی شود و به همین علت نیز کودکان می توانند از آن برای پروژه های آموزشی و مدرسه خود استفاده کنند.

موتور جستجوی Qwant

Qwant یک موتور جستجوی خصوصی بسیار جذاب است که حریم خصوصی شما را به طور کامل حفظ می کند. این موتور جستجو به کاربران خود اجازه می دهد تا بدون نگرانی درباره ردیابی یا ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو، جستجوی خود را انجام دهند.

نتایج جستجویی که این موتور خصوصی ارائه می دهد کاملا بی طرفانه و بدون فیلتر است و هیچ گونه تبلیغات شخصی نیز ندارد. با استفاده از آن شما می توانید آخرین اخبار و مقالات را نیز مطالعه کنید.

Qwant تنها یک سرویس موتور جستجو نیست چرا که انواع نقشه ها و همین طور یک موتور جستجو مخصوص کودکان را نیز ارائه می دهد که برای کودکان بین 6 تا 12 سال می تواند ایده آل باشد.

موتور جستجوی DuckDuckGo

DuckDuckGo یکی از امن ترین موتورهای جستجو است که هرگز جستجوهای شما را ردیابی نمی کند و در عین حال تجربه جستجوی بسیار پیشرفته ای را به کاربران خود ارائه می دهد. این به طور خاص برای افرادی ساخته شده است که قصد دارند حریم شخصی خود را در زمان جستجو حفظ کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های این موتور جستجو این است که نتایج فوری را بدون تبلیغات سفارشی در صفحه جستجو به کاربران خود ارائه می دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این موتور جستجو روزانه بیش از 10 میلیون جستجوی مختلف را انجام می دهد.

موتور جستجوی WolframAlpha

WolframAlpha یک موتور جستجوی خصوصی بسیار جذاب است که پاسخ های بسیار دقیقی را به درخواست های جستجوی شما ارائه می دهد. این موتوری است که شما را ردیابی نمی کند و فضای امنی را برای انجام جستجوها در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از ویژگی های این موتور جستجو این است که محاسبات پویا را با استفاده از الگوریتم های داخلی انجام می دهد و دانش تخصصی درباره افراد، محاسبات، سلامت و دارو، پول و امور مالی، موسیقی، فیلم و ... در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

موتور جستجوی Startpage

Startpage از جمله قوی ترین موتورهای جستجوی خصوصی است که از ردیابی شما در زمان جستجو جلوگیری کرده و از جستجوهای شما نیز محافظت می کند. این موتور جستجو یک سرور پروکسی به شما ارائه می دهد تا از شما در برابر وب سایت هایی که آدرس IP یا مکان شما را ردیابی می کنند محافظت کند. یکی از ویژگی های جذاب این موتور این است که شما می توانید آن را به مرورگرهای معروف مانند گوگل کروم یا فایرفاکس اضافه کرده و حتی تم رنگی آن را نیز تغییر داده و شخصی سازی کنید.

موتور جستجوی Disconnect Search

موتور جستجوی داخلی Disconnect Search از دستیار جستجوی محتوای موتورهای جستجوی معروف و اصلی مانند گوگل، یاهو و بینگ استفاده می کند اما هرگز جستجوها یا فعالیت های آنلاین یا آدرس IP شما را ردیابی نمی کند. Disconnect Search به شما اجازه می دهد تا براساس مکان خاصی جستجوی خود را انجام دهید. بنابراین شما پیش از جستجو برای شخصی سازی نتایج جستجو می توانید مکان خاصی را وارد کنید تا براساس آن نتایج برای شما ظاهر شوند. این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی های این موتور جستجو است که استفاده از آن می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

موتور جستجوی Lukol

این موتور جستجوی خصوصی از یک سرور پروکسی برای ارائه نتایج جستجوی سفارشی شده از گوگل با استفاده از جستجوی سفارشی خود استفاده می کند ولی باید دقت داشته باشید که قابلیت ردیابی را حذف کرده و حریم خصوصی شان را حفظ می کند. Lukol به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجوی خصوصی شناخته می شود که با محافظت از شما در برابر سایت های گمراه کننده و نامناسب و همین طور کلاهبرداران اینترنتی فضای امنی را برای جستجوی شما در اینترنت فراهم می کند و ناشناس بودن شما در زمان جستجو را تضمین می کند.

موتور جستجوی MetaGer

MetaGer به شما اجازه می دهد تا جستجوهای محرمانه غیرقابل ردیابی انجام دهید که هیچ رد پایی از شما باقی نماند. همچنین یک سرور پروکسی را نیز ادغام می کند تا بتوانید هر لینکی را از صفحه نتایج جستجو باز کرده و در عین حال آدرس IP خود را از سرور مقصد مخفی نگه دارید. نکته مهم دیگری که باید درباره ویژگی های MetaGer بدانید این است که هرگز کلمات کلیدی شما را ردیابی نمی کند.

از قرار دادن انواع تبلیغات شخص ثالث در صفحات مختلف جلوگیری کرده و تجربه بسیار خوبی را برای جستجوی شما فراهم می کند. زبان پیش فرضش نیز آلمانی است.

موتور جستجوی Gigablast

Gigablast میلیاردها صفحات وب را ایندکس کرده و بدون ردیابی جستجوهای آنلاین یا تاریخچه جستجوهای شما اطلاعات بلادرنگ را در اختیار شما قرار می دهد. این موتور جستجو به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجوی خصوصی شناخته می شود که شما را به طور کامل از دید بازاریابان و ارسال کنندگان اسپم ها پنهان نگه می دارد.

Gigablast جستجو با سفارشی سازی های خاص و پارامترهای اختیاری را به شما ارائه می دهد که از جمله این موارد می توان به جستجو براساس یک عبارت دقیق، جستجو بر اساس زبان های مختلف، اصطلاحات، انواع فایل ها و ... اشاره کرد. به همین علت است که این موتور جستجوی خصوصی می تواند یک گزینه ایده آل برای استفاده شما باشد.

موتور جستجوی Oscobo

Oscobo یک موتور جستجوی ناشناس است که اجازه هرگونه ردیابی در فضای وب را نمی دهد. این موتور جستجو به هیچ وجه داده های کاربر را ذخیره و بازیابی نمی کند و به هیچ شخص ثالثی نیز اجازه هک یا سوءاستفاده از داده های کاربران را نمی دهد. دقیقا مانند سایر موتورهای جستجوی خصوصی که در این مطلب معرفی کردیم این موتور جستجوی خصوصی نیز به شما اجازه می دهد تا انواع اطلاعات، تصاویر، ویدئوها، اخبار و ... را جستجو کنید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این ابزار یک افزونه برای مرورگر کروم را نیز به شما ارائه می دهد که در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کنید.

موتور جستجوی Gibiru

Gibiru یک موتور جستجوی بدون سانسور است که به بهترین شکل ممکن رمزنگاری شده است تا از درز اطلاعات کاربران برای شخص ثالث جلوگیری کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این موتور جستجوی خصوصی این است که از سایر موتورهای جستجویی که در این زمینه وجود دارند سریع تر است چرا که از جستجوی سفارشی گوگل برای ارائه خدمات خود استفاده می کند. با این حال نباید فراموش کرد که این موتور جستجو تمامی روش های ردیابی کاربران که توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرد را حذف می کند و نیازی به نگرانی در این زمینه توسط کاربران وجود ندارد.

علاوه بر این به خاطر داشته باشید یک نوار جستجوی رایگان برای فایرفاکس و کروم را نیز به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا جستجوی ناشناس خود را به صورت مستقیم با استفاده از مرورگر خودتان انجام دهید.

Hulbee

پیش از هر چیز دقت داشته باشید که این سرویس در حال حاضر قطع شده است. Hulbee یک راه حل جستجوی خصوصی است که جستجوهای فوری را به شما ارائه می دهد بدون این که سابقه جستجوی شما را ذخیره کرده یا موقعیت شما را ردیابی کند. Hulbee اطلاعات بسیار هوشمندانه ای را به کاربران خود ارائه می دهد اما هرگز اطلاعات بازدیدکنندگان و کاربران خود را تجزیه و تحلیل یا ذخیره نمی کند.

جستجوهایی که شما انجام می دهید همگی برای افزایش امنیت در برابر حملات واسطه ها رمزگذاری می شوند. از جمله ویژگی هایی که این ابزار به شما ارائه می دهد می توان به انتخاب یک موقعیت مکانی برای پیدا کردن مرتبط ترین نتایج جستجو و قابلیت پاک کردن فعالیت به طور کامل اشاره کرد.

Yippy 

Yippy نیز در حال حاضر قطع شده است و سرویسی را به کاربران ارائه نمی دهد. با استفاده از Yippy شما می توانید نتایج جستجو را از جهات مختلف به صورت دستی دسته بندی کنید و هر نتیجه نامناسبی را نیز علامت گذاری کنید. برخلاف برخی از موتورهای جستجو Yippy امکان جستجو در انواع مختلف محتوا از جمله صفحات وب، تصاویر، اخبار، مشاغل، وبلاگ ها، داده های دولتی و ...  را برای شما فراهم می کند.

Yippy همچنین به شما اجازه می دهد تا صفحات کش را مانند گوگل مشاهده کنید و نتایج را با استفاده از معیارهای مختلف فیلتر کنید.

 Privatelee

این سرویس نیز در حال حاضر قطع شده است. Privatelee می تواند یک جستجوی امن و با استفاده از فیلترهای سخت گیرانه را برای شما فراهم کند. این موتور جستجو می تواند کلمات کلیدی که شما جستجو کرده اید را پنهان کند تا از ردیابی شما با استفاده از این کلمات کلیدی جلوگیری کند. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi