19 ابزار توسعه وب برای موفقیت روزانه
ایمان مدائنی

ابزارهای توسعه وب:

1. برنامه‌ریزی وب‌سایت

2. طراحی وب

3. میزبانی وب (Hosting)

4. برنامه‌نویسی وب

5. تست وب‌سایت

6. بازاریابی اینترنتی

برنامه‌ریزی وب

برنامه‌ریزی برای پروژه بعدی‌تان می‌تواند بخش مهمی از چرخه زندگی وب‌سایت‌ شما باشد. دانستن این موضوع  که در کدام مرحله از کار هستید، باعث صرفه‌جویی زمان در هنگام اجرا می‌شود.

قلم و کاغذ

 

هیچ چیز ساده‌تر و سریع‌تر از قلم و کاغذ نیست. می‌توانید به راحتی ایده‌های خود را بنویسید، طرح اولیه را ترسیم کنید یا نقشه‌های ذهنی خود را بسازید. این کار یک مرجع سریع از مسیر را به شما می‌دهد.

Bubbl.us

Bubbl.us برنامه طوفان فکری آنلاینی است که به شما اجازه می‌دهد نقشه‌های ذهنی خود را برای تولید و به اشتراک گذاشتن با دیگران بسازید.

Wireframe Sketcher

ابزار ساده wireframing به شما اجازه می‌دهد تا طرح‌بندی سریع ایده‌های خود را یک جا ارائه دهید. به طوری که طرح کلی، آیکون‌ها و دکمه‌ها ساخته می‌شوند تا نمایش دقیق‌تری از ساختار وب را در اختیارتان قرار دهد.

Pencil Project

برنامه open course رایگانی است که به شما این امکان را می‌دهد تا مدل‌های آزمایشی را روی پلت‌فرم‌های محبوب ایجاد کنید. دارای مجموعه اشکال توکاری برای ساخت برخی از این مدل‌ها است.

ابزارهای طراحی وب

طراحی وب نمایش بصری وب‌سایت شماست و نباید نسبت به آن بی‌توجه باشید. این کار اولین ظلم شما به مشتری است، مطمئن شوید آنچه را که مشتریان می‌بینند دوست دارند.

Adobe Suite

به جای استفاده از بسته‌های گران Adobe، برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما چیزی وجود ندارد که به آسانی بتواند کاری مثل شیوه‌های سودمند را انجام دهد.

اگر قرار است فقط یک برنامه را انتخاب کنید، من فتوشاپ را پیشنهاد می‌کنم. فتوشاپ می‌تواند عکس‌ها را ویرایش کند، آیکون‌ها و سایر عناصر گرافیکی را بسازد. Illustrator نیز یک ابزار عالی برای ایجاد تصاویر بر اساس بردار مقیاس‌پذیر می‌باشد.

Gimp

 

اگر هنوز مخالف Adobe هستید، Gimp بهترین انتخاب بعدی است. کاری مشابه با فتوشاپ داشته و دارای ویژگی‌هایی همانند آن است. مانند تاریخچه، لایه‌بندی و ترسیم اشکال.

Adobe Color

 

این برنامه یک نرم‌افزار دیگر Adobe نیست، بلکه یک سرویس آنلاین است که آن‌ها ایجاد کرده‌اند. به عنوان Kuler شناخته شده است. به شما کمک می‌کند تا طرح‌های رنگی و تم‌های مربوط به رنگ‌های دیگر را بررسی کنید.

هاستینگ وب

داشتن یک میزبان یا هاستینگ وب معتبر، یکی از بخش‌های مهم موفقیت سایت‌تان است. صدها شرکت وب هاستینگ وجود دارند که می‌توانید هاست خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید. ما در این فرآیند به شما کمک کرده و بهترین موارد را بیان می‌کنیم.

 

Top 10 Web Hosting

Web Hosting Reviews

VPS Hosting

Dedicated Hosting

ابزارهای برنامه‌نویسی وب

داشتن یک ویرایشگر کد منبع خوب می‌تواند به شما در سازمان‌دهی و خوانایی کد کمک کند. دانستن شیوه اشکال‌زدایی برنامه و ویرایش سریع کد در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

++Notepad

 

این یک ویرایشگر کد منبع ساده و سریع است. این برنامه تقریبا از 30 زبان پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کد را مستقیما برای اتصالات FTP ویرایش کند. علاوه‌براین، دارای پلاگین‌هایی جهت افزودن مقادیر اضافی به جریان کارتان است.

Adobe Dreamweaver

 

این ویرایشگر کد بصری، حالت نمایشی جداگانه‌ای دارد تا بتوانید تغییرات را هنگام کدزنی ببینید. دارای اتصال FTP داخلی برای ویرایش مستقیم فایل‌های سرور است.

ابزارهای توسعه‌دهنده گوگل کروم (Google Chrome Developer)

 

ساده‌ترین راه برای اشکال‌زدایی و دیدن تغییرات در سایت‌های front-end، ابزارهای توسعه‌دهنده گوگل کروم می‌باشد. با استفاده از ویرایشگر سبک CSS آن می‌توانید قبل از اینکه آن‌ها را در لحظه بسازید، تغییرات طراحی را مشاهده کنید. ویژگی‌های سودمند ارائه شده عبارتند از: کنسول جاوااسکریپت، سلکتور رنگ و اطلاعات کوکی.

WinSCP

 

سرویس رایگان کلاینت FTP و SFTP برای اتصال به سرور می‌باشد. به شما دسترسی می‌دهد تا فایل‌های سرور را مدیریت کنید. می‌توانید فایل‌ها و دایرکتوری‌ها را برای آپلود تصاویر ایجاد و ویرایش کنید.

ابزارهای تست وب‌سایت

شما هرگز تست وب‌سایت خود را متوقف نخواهید کرد. همیشه چیزهایی برای بررسی و درخواست و تغییرات اینترنت وجود دارد.

BrowserStack

 

با استفاده از این سرویس، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت‌تان بدون توجه به مرورگر اینترنتی یا سیستم عاملی که بازدیدکنندگان شما از آن استفاده می‌کنند، به همان شکل نشان داده خواهد شد.

اگر طراحی ریسپانسیو دارید، می‌تواند دستگاه‌های موبایل را نیز، در همه رزولوشن‌های مختلف صفحه نمایش و نسخه‌های مختلف اندروید و IOS تست کند.

New Relic

 

سرویس نظارت بر منابع سرور است که می‌تواند به شما در مورد مشکلات، قبل از اینکه بر روی سرور شما تأثیر بگذارند، اطلاع دهد. New Relic بر مواردی مثل فضای دیسک، CPU، استفاده از حافظه و خطاهای PHP نظارت دارد. علاوه بر این می‌توانید اعلان‌های ایمیل، وقتی چیزی اشتباه فرستاده می‌شود را ایجاد کنید.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی اصطلاحی است که می‌تواند به چند دسته تقسیم شود. اما چند برنامه وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت تمام تلاش‌های مربوط به بازاریابی اینترنتی کمک کند.

Google Analytics

 

استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. کاملا رایگان بوده، راه‌اندازی ساده‌ای دارد و دنیای کاملی از اطلاعات در مورد عملکرد وب‌سایت شما است. ترافیک، ارجاعات و استفاده تعاملی، برخی از مهم‌ترین آمار آن هستند.

MOZ

 

Moz سرویس آنلاینی است که می‌تواند به شما در نظارت کلمات کلیدی وب‌سایت‌تان، سئو صفحه و بک‌لینک‌ها کمک کند. گزارشات و پیشنهادات به تفصیل شرح داده خواهند شد، این سرویس خیلی ساده نیست.

SEMRush

این سرویس اطلاعاتی در مورد رقبا به شما می‌دهد. می‌تواند به شما نشان دهد که آن‌ها در حال حاضر از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، کدام کلمات کلیدی در رتبه‌بندی آنان تأثیر گذاشته است و سایر پیشنهادات در ارتباط با کلمات کلیدی را بیان می‌کند. داشتن این ابزار باعث می‌شود یک نگاه زیرچشمی به انبار رقبای خود داشته باشید.

MailChimp

برنامه آسانی برای خبرنامه ایمیل می‌باشد. می‌تواند مشترکین خبرنامه شما را مدیریت کرده، ایمیل‌ها را ارسال کند و از عملکرد شما گزارش بگیرد.

HootSuite

HootSuite می‌تواند چندین شبکه رسانه اجتماعی را در یک رابط مدیریت کند. نه تنها می‌توانید آنچه که اتفاق می‌افتد را دیده و به آن پاسخ دهید، بلکه می‌توانید پست‌های آتی را نیز زمان‌بندی کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi