روندهای طراحی برنامه در سال 2018
ایمان مدائنی

1. رابط‌های مخفی

به لطف افزایش رابط‌های کاربری صوتی (VUI)، در سال 2018، کار طراحان راحت تر شده است. VUIها در حال حاضر توسط شرکت‌های بزرگ مانند Siri اپل یا Cortana مایکروسافت اجرا می‌‌شوند و روز به روز در حال پیشرفت هستند

 

بر اساس گزارش گارتنر، در سال 2018 حدود سی درصد از تعاملات ما با فناوری، از طریق گفتگوها اتفاق خواهد افتاد. آن‌ها ممکن است هرگز به طور کامل جایگزین GUIها (رابط گرافیکی کاربر) نشوند، زیرا موقعیت‌هایی وجود دارند که نمی‌توانیم صحبت کنیم، یا دستورات مورد نیاز برای مدیریت VUIها پیچیده می‌شوند. با این حال داشتن گزینه‌هایی برای سبک‌های ورودی ممکن است به زودی به یک استاندارد صنعتی تبدیل شود.

2. رابط‌هایی با قابلیت سفارشی‌سازی

هر کس شخصیت منحصربه‌فردی دارد، این بدان معناست که برنامه‌ای طراحی کنید که برای همه مناسب باشد. برخی افراد بیشتر تحلیلگر هستند و می‌خواهند اطلاعات و گزینه‌های زیادی را روی صفحه نمایش خود ببینند، در حالی که یک سری دیگر دکمه‌های ساده و بزرگ را ترجیح می‌دهند که هدایت آنان به قسمت‌های مختلف را آسان کند.

UX یک بخش حیاتی از طراحی برنامه است و در حال حاضر به لطف پیشرفت‌های قابل توجه در AI و یادگیری ماشین، سفارشی‌سازی کامل برنامه‌ها بر اساس داده‌های شخصی کاربر امکان‌پذیر شده است. طراحان می‌توانند ابزار را به کاربر داده و به آنان اجازه دهند برنامه را به شیوه دلخواه خود شخصی کنند.

3. تجربه کاربری (UX) Omni-channel

 

وقتی مردم در مورد برنامه‌ها فکر می‌کنند، اغلب ذهن آن‌ها به برنامه‌های تلفن هوشمند خطور می‌کند، و چند سال پیش این موضوع خوب بود. از آن زمان تا امروز مواردی تغییر کرده‌اند و به لطف افزایش دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) این تغییر ادامه دارد. در حال حاضر، دستگاه تلفن همراه شخصی تنها نقطه دسترسی سریع مردم به اینترنت نیست. دیگر کاربران لزوما به سمت تلفن نمی‌روند.

برای حفظ این امر طراحان برنامه روی تجربه کاربری omni-channel تمرکز کرده اند تا ثبات و پایداری را در میان این جمعیت از دستگاه‌های در حال رشد به وجود آورند و تمام تجربه کاربری را مدیریت، پیش‌بینی و حمایت کنند.

4. طرح‌های رنگارنگ عالی

در برنامه‌های شرکتی اغلب با رنگ‌های سیاه و سفید و آبی خسته‌کننده مواجه می‌شویم. ممکن است قصد داشته باشید یک ترفند حرفه‌ای را ارائه دهید، اما به طور فزاینده‌ای خسته‌کننده و غیرابتکاری می‌شود. رنگ می تواند در برنامه شما تاثیر زیادی بگذارد، کمک می‌کند احساسات خاصی را در کاربر ایجاد کنید و از طریق برنامه خود آنان را هدایت کنید.

رنگ ممکن است یک ابزار ساده به نظر بیاید، اما تأثیر باورنکردنی دارد و نباید فراموش شود.

5. برنامه‌های صرفه‌جویی در وقت

 

احتمالا زمان ارزشمندترین دارایی روزانه هر شخص است. هیچ کس نمی‌خواهد وقت خود را هدر دهد و در این جامعه واقعا بی‌حوصله و کم طاقت، هر کس دنبال برنامه‌ای است که سریعا او را به هدفش برساند. این روند با مرحله قبل در مورد سفارشی‌سازی کاربر مرتبط است. طراحی برنامه شما با ویژگی‌های صرفه‌جویی در زمان، کلید رضایت کاربر است.

در این مقاله سعی کردیم تا جدیدترین شیوه‌های وب را در اختیار طراحان حرفه‌ای وب و توسعه‌دهندگان قرار دهیم. امیدواریم که از آن استفاده کرده و برایتان مفید واقع شود.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi