5 روند تست نرم‌افزار در سال 2018
ایمان مدائنی

حالا بیایید در مورد مسائل سال 2018 و آنچه در دنیای تست نرم‌افزار قرار دارد صحبت کنیم.

1. نقش Python و Ruby در دنیا

برای چندین تست‌کننده که حالا در بخش کدنویسی هستند،‌ پایتون همیشه اولین گزینه برای آن‌هاست، زیرا یادگیری و فهم آن بسیار آسان است. و مورد دیگر، Ruby است که پتانسیل بالایی برای آن‌ها دارد، زیرا معماری آن برای شرایط تعبیه شده پروژه واقعا قدرتمند است.

امروزه، بیشتر تست‌کنندگان به سمت مدل تست اتوماسیون رفته‌اند تا در زمینه تست پیشرفت کرده و پروژه‌هایشان را در طی زمان تکمیل کنند.

 

2. برنامه Hybrid موبایل و برنامه‌های ابری، مسیر اصلی خواهند شد

در حال حاضر، روند توسعه فروشگاه برنامه (app store) روز به روز ساده و صریح‌تر می‌شود. بنابراین توسعه برنامه‌های hybridای که برای مدتی نیاز به اینترنت دارند و وقتی لازم باشد آفلاین باقی می‌مانند افزایش خواهد یافت. تست نرم‌افزار برنامه‌ها از جمله برنامه‌های تلفن همراه به صورت قابل توجهی رشد خواهند کرد. و این برنامه‌ها را می‌توان ابتدا با انتشار نسخه بتا تحت تأثیر واکنش مثبت تست کرد. بعد از آن، می‌تواند تجربه‌ای برای هر توسعه‌دهنده‌‌ای که تمام موارد گزارش شده توسط نسخه بتا را اصلاح می‌کند، باشد.

برنامه‌ای که با فضای ابری ارتباط برقرار می‌کند نیز بخشی از برنامه‌های hybrid است و این امر با توجه به الزامات زیرساختی بزرگ، هدف بزرگی را به دست خواهد آورد.

3. نقش منبع باز (Open Source) افزایش خواهد یافت

در چند سال گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها بر روی محیط‌ها و ابزارهای open source اتفاق افتاد. افراد و شرکت‌ها کار بر روی منابع open source را هدف قرار دادند.

برخی از ابتکارات بزرگ توسط شرکت‌های قدرتمندی مانند زبان برنامه‌نویسی “Swift” اپل و همینطور برخی برنامه‌های مایکروسافت با پلت‌فرم .Net آن، در حال حاضر گرفته شده‌ است.

4. Agile (چابک) و Continuous Integration (یکپارچگی مداوم) رشد خواهند کرد

Agile و هر کسی که قصد دارد به جای اینکه مدل آبشاری (waterfall) را دنبال کند روی این محیط کار کند، پیشرفت خواهد کرد. به علت وجود Agile و Continuous Integration، چرخه تحویل کوتاه‌تر می‌شود. و برای دستیابی به توسعه روزانه توسط تیم تست و مدیریت نیاز به Agile و Continuous Integration وجود دارد.

 

 

اگر می‌خواهید الزامات مشتریان را برآورده سازید پس ابزارهای تستی که روی آن‌ها کار می‌کنید باید مورد پسند توسعه‌دهنده باشند. باید تلاش‌های کمتری برای توسعه‌دهندگان جهت تأیید تغییراتی که آن‌ها با ساخت‌های تحویل داده شده از ابزارهای Continuous Integration ایجاد می‌کنند، باشد.

برای رسیدن به این هدف، ابزارهای تست نیاز به افزایش تمرکز خود روی یکپارچگی با IDEها (محیط یکپارچه توسعه) دارند.

5. رشد در DevOps به خصوص دستگاه‌های IoT

DevOps ترکیبی از توسعه و عملیات است. صحبت‌های بسیاری در مورد DevOps در بازار وجود دارد و در چند سال آینده رونق خواهد یافت. شرکت‌های متعددی در حال کار با DevOps هستند که قبلا سود قابل توجهی از استفاده از آن گزارش کرده‌اند. مهم‌ترین مزیت استفاده از DevOps، این است که زمان کوتاه‌تری برای بازار ایجاد می‌کند که تأثیر بزرگ و مثبتی برای بازار است. این مسأله باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود.

 

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi