بررسی میزان ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو
ایمان مدائنی

به نظر شما ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو چقدر است؟  قطعا سوالی در ذهن شما وجود دارد که به نوعی می تواند ترکیبی از زبان برنامه نویسی و سئو باشد، بارها پرسیده شده است که آیا برای اینکه بتوانید اصول و مبانی سئو را بیاموزیم نیاز است که زبان برنامه نویسی خاصی را یاد بگیریم یا خیر. 

امروز قصد داریم پیرامون این سوال کمی صحبت کنیم و مشخص کنیم که این دو گزینه چقدر به هم ارتباط دارند و آیا بدون یادگیری زبان برنامه نویسی خاص می تواند حرفی از سئو زد یا خیر.

میزان ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو

به طور کلی و به زبان ساده شما برای اینکه بتوانید در مسیر سئو حرکت کنید نیازی به یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی ندارید! اما در نظر داشته باشید که این جمله تنها یک قانون کلی است، حرکت به تنهایی اهمیتی ندارد و حرکتی خوب است که ارزشمند است. بنابراین با دانستن یک یا دو زبان برنامه نویسی می توانید مسیر موفقیت خود را هموارتر و با کیفیت تر کنید. در نظر داشته باشید که باز هم لزوم خاصی به یادگیری زبان وجود ندارد و تنها دانستن اصول سئو می تواند راه را باز کند و نتیجه دهد. در بخش بعد مثالی می زنیم که ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو کمی بازتر شود.

ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو با یک مثال کوچک

برای مشخص شدن ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو  بهتر است که یک مثال زده شود. فرض کنید که سایتی دارید و می خواهید از سمت گوگل رتبه بگیرید، گاه دیده می شود که اصول سایت شما درست طی نشده است و به عنوان مثال برای اینکه بتوانید سئو خوبی داشته باشید نیاز است که هدر سایت را تغییر دهید، به این ترتیب فردی که زبان برنامه نویسی خاصی بلد نباشد باید به دنبال استخدام برنامه نویس باشد، اما اگر خودتان بلد بودید به سادگی و در سریعترین زمان ممکن می توانستید به نتیجه برسید.

بنابراین یادگیری زبان برنامه نویسی محرک قوی برای سئو و رتبه گیری سایت است و سبب می شود که درگیر هزینه های اضافی نشوید. شاید در نگاه اول بگویید که تا خود شخص به دنبال یادگیری زبان برنامه نویسی باشد زمان زیادی تلف می شود به این ترتیب استخدام یک برنامه نویس می تواند بهتر به نظر برسد، در نظر داشته باشید که شما نیاز به یادگیری کل مباحث برنامه نویسی نخواهید داشت و تنها یادگیری بخشی از آن می تواند برای سئو سایت شما کامل باشد. بررسی ها نشان می دهد افرادی که خود برنامه نویسی می کنند اغلب فنون رتبه گیری سایت های خود را بلد هستند و نتیجه بهتری برای این افراد فراهم می شود.

بخش بندی ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو

ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو می تواند بخش بندی شود. به طور کلی و طبق اصول مشخص شده سئو از دو بخش جدا از هم تشکیل شده است. در بخش اول صحبت مسائل فنی سایت است، دقت کنید که این بخش اگر اشتباه set شود قطعا نیاز به دوباره کاری های مختلفی دارد و در صورتی که در ابتدا به طور صحیح تنظیم شود در ادامه نیاز به تنظیمات بعدی ندارد و همیشه می تواند نتیجه درستی ارائه دهد.

بخش بعدی نیز مربوط به اصولی است که بهتر است هر از چند گاهی تغییر کند و این کار توسط وب مسترها انجام می شود. دقت کنید که این بخش هیچ ربطی به الگوریتم های گوگل ندارد و در واقع صحیت بر سر کار با وبمسترهای گوگل است و باید شخصی باشد که بتوانید با بخش های مختلف پنل ها به درستی کار کند تا به نتیجه قابل قبول به نظر برسد. اما حال سوال اینجاست که چرا می گویند اصول سئو به برنامه نویسی نیاز دارد؟ آیا ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو بسیار تنگاتنگ است؟ در بخش بعدی پاسخ سوالات را عنوان می کنیم.

 

سبک ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو

سبک ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو کمی نامعلوم است. باید اعتراف کرد که اصول سئو نیاز به برنامه نویسی دارد و هرگز نمی توان منکر این گزینه شد. دلیل این موضوع به این شکل است که پیشرفت سایت زمانی است که طراحی آن صحیح باشد و از طرفی با گذشت زمان به روز شود و از قواعدهای به روز شده تبعیت کند به این ترتیب به هرحال شما باید به فکر برنامه نویسی باشید که بتواند این کارها را به درستی انجام دهد. افرادی که خود می خواهند صفر تا صد سئو سایت را به عهده بگیرند می بایست یکی از زبان های برنامه نویسی را تا حدی که مسائل موجود را بر طرف سازد ،بیاموزند.

نکات پایانی ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو

بنظر شما ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو  چقدر است؟ تا به اینجای کار متوجه شدیم که ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو کم نیست! اما لزومی ندارد که یک فرد که در زمینه سئو فعالیت می کند قطعا از زبان برنامه نویسی خاصی برخوردار باشد به طور کلی اینطور به نظر می رسد که برای ورود به بازار کار باید در ابتدا مشخص کنید که می خواهید در کدام زمینه فعالیت داشته باشید ، در واقع بهتر است که مشخص شود که آیا می خواهید تنها یک سئو کار باشید و یا بتوانید کل یک سایت را پیش ببرید، به این ترتیب می توانید آینده بهتری برای خود فراهم سازید. در شرکت های نرم افزاری اغلب افرادی که سئوکار هستند تخصص خاصی برای برنامه نویسی ندارند و دسته دیگری برای اجرای کدهای برنامه نویسی وجود دارد که به این صورت هر کس در مسیر خود فعالیت می کند. عملکرد ارتباط زبان برنامه نویسی با سئو مشخص و قابل قبول است.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi