• 1403/10/01

مشکل line trace در برداشتن آبجکتهای ریز :

درود استاد

این سیستم line trace که آموزش دادید برای آبجکتهای بزرگ خوب و کارامده 

ولی وقتی یه ابجکت کوچیک رو میخوایم برداریم کاربر باید دقیقا محل خروج line رو روی ابجکت تنظیم کنه در غیر اینصورت ابجکت برداشته نمیشه

مثلا یه فنجان رو از روی میز میخوایم برداریم ، تا زمانیکه لاین تریس با ابجکت برخورد نکنه برداشته نمیشه

و چون خیلی ابجکت کوچیکه بازیکن به سختی میتونه برش داره

چیکار باید کرد؟

 

  • 1403/10/01
  • ساعت 22:01

سلام

ما به جز line trace حالت های trace دیگه هم داریم برای همچین مواقعی، از جمله capsule trace، box trace، sphere trace
مثلا capsule trace به جای یک خط یک حالت کپسول رو از محل شروع به محل مورد نظر پرتاب میکنه و اگه به چیزی برخورد کنه اونو برمیگردونه


  • 1403/10/01
  • ساعت 23:15

استاد من بازی اول شخص دارم میسازم ، شما گفتید بیایم یه بلوپرینت اکتور کامپیوننت بسازیم و بعدش به روت کارکتر دسترسی داشته باشیم

همینطور گفتید برای بازیهای اول شخص از دوربین کارکتر استفاده میکنیم

چطوری من دوربین رو از داخل اکتور کامپوننت بگیرم؟

ممنون میشم راهنمایی کنید .


  • 1403/10/01
  • ساعت 23:49

اگه بلوپرینت بازیکنتون یه Character هست و یه Actor Component داخلش دارین به صورت زیر عمل کنین:

داخل actor component تابع get owner رو صدا میزنین، این تابع به شما کاراکتر رو برمیگردونه

حالا این رو cast کنین به کلاس کاراکتری که ساختین، مثلا اگه اسمش BPMyCharacter هست خروجی get owner رو به این کلاس cast کنین (Cast to BP_MyCharacter)

بعد میتونین به همه کامپننت ها و متغیر های داخل اون کلاس دسترسی داشته باشین


logo-samandehi