۷ نکته مهم برای یادگیری موثرتر فریم ورک لاراول
حسن  خسروجردی

Laravel یک چارچوب برنامه‌ نویسی وب با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم است. به وسیله‌ی لاراول، می‌توانید با کم‌ترین تلاش چیزهای کوچکی ایجاد کنید.از زمان انتشار اولیه در سال ۲۰۱۱ ، لاراول رشد زیادی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۵، پرطرفدارترین فریم ورک PHP در GitHub شد و به بالاترین سطح چارچوب برنامه‌ نویسی در سراسر جهان رسید.

Laravel روی کاربر نهایی تمرکز می‌کند. این بدان معناست که تمرکز روی سادگی، وضوح و سهولت انجام کار است. برنامه‌ نویسان و شرکت‌ها برای ساختن همه اجزای وب از پروژه‌های سرگرمی ساده تا راه‌ کارهای پیچیده از آن استفاده می‌کنند.

 

اما در این مقاله قصد داریم ۷ حقه برای یادگیری بهتر و موثرتر این فریم ورک محبوب رو به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

۱- با مستندات رسمی شروع نکنید !!!!

اولین چیزی که افراد تازه وارد به طور معمول به آن نگاه می کنند ، اسناد رسمی در سایت Laravel است. اشتباه نکنید !!! مستندات عالی هستند!! اما این انتظار می رود که که شما از اکوسیستم PHP و ابزار مدرن آن از قبل آگاهی داشته باشید. به عنوان نمونه ، اولین بخش از مستندات ، نصب است ، که فقط  شامل "بارگیری و نصب" نیست. شما باید بدانید که چگونه از Composer استفاده کنید. نحوه استفاده از ترمینال یا خط فرمان ، نحوه اجرای دستورات ، نحوه کار سرورهای وب و غیره .

 

۲- ابتدا PHP ، OOP ، ترمینال و Composer را بیاموزید

این موضوع ممکن است خنده دار به نظر برسد!!! ، اما امروزه تعداد بیشتری از افراد را می بینیم که سعی می کنند لاراول را بیاموزند بدون اینکه ابتدا پی اچ پی را یاد بگیرند!!!!!! عجیب نیست؟؟؟ دقیقا مثل افرادی که سعی می کنند بدون یادگیری JavaScript از jQuery استفاده کنند. دست از گول زدن خود بردارید و با اصول شروع کنید.

 

برای شروع یادگیری هر فریم ورک مدرن PHP ، باید در PHP خوب باشید. به ویژه برنامه نویسی شی گرا؛ همه چارچوب ها در حالت OOP نوشته شده اند و باید در کلاس ها ، اشیاء ، ویژگی ها ، روش ها ، وابستگی ها ، صفات و سایر «کلمات کلیدی» مسلط باشید.

به طور کلی ، توصیه می شود حداقل یک پروژه ساده با PHP خام و بدون هیچ چارچوبی ایجاد کنید. در این صورت درک بهتری از PHP خواهید داشت که به شما امکان می دهد از کارکردهای داخلی Laravel به طور کارآمد استفاده کنید.

 

همچنین ، Composer ، ابزاری که ، دوباره PHP را زنده و عالی کرد!!! دانش کامپوزر به شما کمک می کند تا با صلاحیت از وابستگی های Laravel ، که یک بخش اساسی در توسعه مدرن PHP است ، استفاده کنید.

به ترمینال اشاره نکردیم؟؟؟!!! یا همان خط فرمان برای سیستم عامل ویندوز. فریم ورک های مدرن PHP از دستوراتی برای بسیاری از قابلیت های خود استفاده می کنند - ایجاد کد ، نصب کتابخانه ، تغییر تنظیمات ، اجرای استقرار و غیره. شما باید اصول آن را بدانید.

 

همه این مواردی است که قبل از شروع کار با Laravel باید بدانید. بنظر دیگر لاراول راحت نیست!!! ، هست؟؟؟ نترسید ما فقط چند توصیه کردیم!!

 

 

۳- کتاب ، دوره یا فیلم؟ رایگان یا غیر رایگان؟

این موضوع احتمالاً مهمترین سوال است: بهترین روش یادگیری چیست؟؟؟؟ این مورد یک انتخاب شخصی است؛ برخی از افراد خوانندگان بهتری هستند ، در حالی که برخی دیگر فیلم ها را ترجیح می دهند. و این موضوع خیلی خوبه!!! از خودتون بپرسید، چه چیزی برای شما راحت تر است؟

 

اطلاعاتی که می خواهید استفاده کنید باید به درستی ساختار یافته باشند. شما فقط نمی توانید مقالات یا فیلم های تصادفی را از YouTube بگیرید - این کار نتیجه مطلوب را به شما نمی دهد. شما به منبع نیاز دارید تا اطلاعات را در یک جریان مداوم و ساختارمند ، گام به گام توضیح دهد. در غیر این صورت ، شما ممکن است قطار فکری خود را گم کنید و نتوانید درسهای بعدی را درک کنید.

به هر حال ، تفاوت اساسی بین دروس رایگان و غیر رایگان آنلاین است. برخی می گویند شما می توانید یادگیری برنامه نویسی را فقط از طریق جستجوی اینترنت بیاموزید زیرا تعداد زیادی از اطلاعات به صورت رایگان در دسترس است. که تا حدودی صحیح است ، اما اگر آن مسیر را انتخاب کنید ، باید زمان زیادی را صرف تلاش برای کنار هم قرار دادن آن هم کنید. دوره ها یا کتاب های غیر رایگان و البته حرفه ای !!! بهترین منابع هستند زیرا اطلاعات به روش مناسب برای شما تهیه شده است ، بنابراین وقت خود را برای جستجو تلف نمی کنید.

 

 

۴- خواندن را متوقف کنید ، نوشتن را شروع کنید

یادگیری هرگونه  زبان برنامه نویسی بدون نوشتن کد غیرممکن است. وقت زیادی را صرف خواندن کتاب یا تماشای فیلم نکنید. شروع کد نویسی را هرچه زودتر انجام دهید. در حقیقت ، پس از اتمام هر درس یا بخش ، بلافاصله آن را در عمل امتحان کنید.

به طور کلی ، توصیه میشود که در طول یادگیری ، یک پروژه آزمایشی ایجاد کنید. این موضوع فرآیند یادگیری شما  را نه تنها واقع گرایانه تر می کند ، بلکه باعث ایجاد انگیزه بیشتر می شود. بدون داشتن یک هدف و نتیجه مناسب در ذهن ، ادامه یادگیری مطالب تئوری دشوار است.

 

۵- یاد بگیرید که از Google و StackOverflow استفاده کنید.

گرچه این موضوع ارتباط مستقیمی با لاراول ندارد ، اما دانستن آن بسیار مهم است. سوالاتی که با سرچ کردن در گوگل به راحتی پاسخ آن را دریافت می کنید هیچگاه در تالار های پرسش و پاسخ مطرح نکنید!!!!!

 

StackOverflow باید به طور مشابه استفاده شود. معمولاً در بین اولین نتایج جستجو و سوال شما لینک هایی از StackOverflow  ظاهر می شود.

این موضوع فقط مربوط به پیدا کردن پاسخ سوالات نیست، شما باید بتوانید سوالات را به روش و سبکی درست بپرسید. معمولاً ، هر تالار و شبکه پرسش و پاسخ ، قوانین و انتظارات رفتاری خود را دارد. اگر مودب ، صبور و محترم هستید ، شانس بیشتری برای دریافت کمک دارید!!!

 

 

۶- یک مربی پیدا کنید

بزرگترین مشکل در یادگیری برنامه نویسی ، عیب یابی هنگام کار نکردن و یا خطا است. بهترین راه حل برای این مشکل درخواست کمک به شخص دیگری با تجربه بالاتر است.

کجا باید به دنبال یک مربی باشید؟ در انجمن های پرسش و پاسخ و سایت های معتبر آموزش ، چه حضوری و چه آنلاین. برای نمونه سایت تاپ لرن  جامعه خوبی از توسعه دهندگان دارد ، بنابراین اگر فردی را در آنجا پیدا کردید که به نظر می رسد می تواند به شما کمک کند ، خجالتی نباشید و با آنها در تماس باشید , ایمیل آنها را بیابید و مکالمه را شروع کنید.

۷- جا نزن !!!!!

همانطور که در نکته قبلی ذکر شد ، هنگام برخورد با مشکلی که نمی توانید حل کنید ، تسلیم شدن راحت ترین راه ممکن است. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد شروع به یادگیری می کنند ، اما تنها تعداد محدودی در واقع توسعه دهندگان حرفه ای می شوند. همه رنگین کمان و پروانه نیستند!!!!. مسیر پر از مشکلات ، سوالات دشوار ، و حتی تمایل به پرتاب رایانه از پنجره خواهد بود!!!!!!. همه ی افراد موفق روزی در این شرایط بودند ، به آنها اعتماد کن نکته اصلی این است که ادامه دهید ، مهم نیست که چقدر مشکل بزرگ و غیر قابل حل باشد. همیشه راهی وجود دارد.

 

و اما توصیه آخر

 پیشرفت مداوم ؛ آخرین توصیه این است که بین جلسات یادگیری خود فاصله زیادی نداشته باشید. به طور مداوم چیزهای جدیدی یاد بگیرید - هر هفته یا حتی هر روز. درست شبیه به کار کردن؛ اگر یک روز جا بزنید ، بازگشت به ریتم قبلی سخت است.

این ۷ مورد نکات و تجربیات افراد موفق در این زمینه بود - امیدوارم که شما بهترین راه برای یادگیری را پیدا کنید و به موفقیت های بالایی دست پیدا کنید.

 

برای شروع یادگیری فریم فریک لاراول میتوانید دوره آموزش جامع فریم ورک لاراول از وبسایت تاپ لرن را دنبال کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi