افراد مسلط به اکسل ، چه درآمدی دارند و کجا استخدام می شوند ؟
علی راست رو صرمی

افراد مسلط به اکسل ، چه درآمدی دارند و کجا استخدام می شوند ؟

 

امروزه کاربرد نرم افزار اکسل در شرکت های ایرانی به اندازه ای بالا رفته است که برای بسیاری از مهارت ها به یک نیاز تبدیل شده است. غیر از کاربرد قدرتمند این نرم افزار در حسابداری و صندوقداری ، در این مقاله ما به معرفی عناوین شغلی ای می پردازیم که در انواع سازمان ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند ، به گونه ای که درآمد این افراد در بسیاری موارد از 5  تا 10 هزار دلار درسال می باشد.

 

1.     تجزیه و تحلیل کسب و کار

 

استفاده شماره یک از اکسل در محل کار ، انجام تجزیه و تحلیل تجارت است. تجزیه و تحلیل تجارت اساسا استفاده از داده های جمع آوری شده برای اطلاع رسانی تصمیم گیری است. مشاغل به طور طبیعی داده ها را در فعالیت های روزمره خود جمع می کنند ، که ممکن است داده هایی در مورد فروش محصول ، بازدید از وب سایت ، هزینه های خرید لوازم ، سوابق بیمه و ... باشند.

 

تجزیه و تحلیل کسب و کار، فعالیت تبدیل داده ها به مواردی است که برای افرادی که تجارت را اداره می کنند مفید است. به عنوان مثال ، شما می توانید گزارش سودآوری را تا آخر روز هفته با استفاده از نرم افزار اکسل پیاده سازی کنید و مدیریت اطلاعات می تواند برای تصمیم گیری از آن ها استفاده کند.

 

مثالهای شغلی: تحلیلگر تجارت ، تحلیلگر برنامه ریزی کسب و کار ، تحلیلگر راه حل های تجاری ، تحلیلگر مجموعه ها ، تحلیلگر داده ، تحلیلگر داده و مخاطب ، تحلیلگر تجارت مالی ، تحلیلگر ارشد داده ، تحلیلگر ارشد امور مالی ، تحلیلگر ارشد نمونه کارها

 

2.     مدیریت افراد

 

شاید تعجب کنید که بدانید یکی از کاربردهای برتر اکسل در تجارت ، مدیریت افراد است.اکسل روشی قدرتمند برای سازماندهی اطلاعات در مورد افراد اعم از کارمند ، مشتری ، حامی یا شرکت کننده در آموزش است.

 

با استفاده از اکسل می توان اطلاعات شخصی را به صورت کارآمد ذخیره و بازیابی کرد. یک ردیف یا ستون صفحه گسترده می تواند برای یک پرونده شخصی استفاده شود که ممکن است شامل اطلاعاتی مانند نام ، آدرس ایمیل ، تاریخ شروع کارمند ، موارد خریداری شده ، وضعیت اشتراک و آخرین تماس باشد.

 

مثالهای شغلی: هماهنگ کننده رشد مشتری ، مدیریت مشتری ، مدیر ارتباط با مشتری ، مدیر خدمات مشتری ، متخصص خدمات مشتری ، مشاور خدمات کارفرمایی ، مدیر منابع انسانی ، دستیار اداری منابع انسانی ، مشاور منابع انسانی

 

3.     گزارش عملکرد

 

نظارت بر عملکرد و گزارشگری نوعی تخصصی از تجزیه و تحلیل تجارت است که می تواند با استفاده ازنرم افزار اکسل به طور موثر انجام شود. به عنوان مثال ، بسیاری از حسابداران هنوز از اکسل استفاده می کنند.

 

یک روش معمول برای تبدیل داده ها به گزارش عملکرد در اکسل ، ایجاد یک جدول محوری است. با قرار دادن یک جدول محوری و پیوند دادن آن با داده ها ، می توانید به سرعت اطلاعات مفید را از مجموعه داده اضافه کنید. جداول محوری توابع داخلی زیادی دارند که امکان انجام کارهایی مانند شمارش و جمع بندی انواع خاصی از داده ها را در مجموعه داده فراهم می کند.

 

مثالهای شغلی: حسابدار مالی ، تحلیلگر پیش بینی ، پشتیبانی فروش ، تحلیلگر عملکرد ، تحلیلگر خرید ، تحلیلگر خدمات حرفه ای ، تحلیلگر گزارش ، تحلیلگر توسعه گزارش ، هماهنگ کننده فروش ، تحلیلگر عملیات فروش

 

4.     مدیریت عملیات

 

برای مدیریت فعالیتهای روزمره بسیاری از مشاغل ، به اکسل اعتماد می شود.فعالیت های تجاری اغلب می توانند شامل تدارکات کاملاً پیچیده باشند. جریان موجودی باید کنترل شود تا بتوانید عملکردها را بدون دردسر و اضافی برای موارد خاص ادامه دهید. این به معنای پیگیری معاملات تأمین کننده و مشتری ، ذکر تاریخهای مهم و مدیریت زمان ها و برنامه ها است.

 

در حالی که آمازون از نرم افزار سفارشی پیچیده ای برای مدیریت عملیات استفاده می کند ، اکسل برای بسیاری از مشاغل کوچکتر (یا بخشی از مشاغل بزرگتر) ابزاری مهم است. یک مزیت اکسل این است که ابزارهای آن بسیار کاربردی و قدرتمند می باشد.

 

مثالهای شغلی: تحلیلگر عملیات تجاری ، مدیر عملیات داده ، متخصص زنجیره تأمین

 

5.     مدیریت دفتر

 

مدیران دفتر از اکسل برای ورود و ذخیره بسیاری از داده هایی که متعاقباً برای حسابداری و گزارشگیری مالی و همچنین تجزیه و تحلیل مشاغل و گزارش عملکرد استفاده می شوند ، استفاده می کنند.

 

جدا از نگهداری سوابق ، اکسل در مدیریت دفتر برای پشتیبانی از کارهای روزمره مانند فاکتور ، پرداخت قبض ها و تماس با تأمین کنندگان و مشتریان مفید است. این یک ابزار همه منظوره برای پیگیری و مدیریت فعالیت های دفتر است.

 

مثالهای شغلی: دستیار مدیریت ، دستیار اداری ، عملیات بازرگانی و مدیر دفتر ، مدیر ارشد اداری و اداری ، نگهداری و وظایف عمومی

 

6.     تحلیل استراتژیک

 

با توجه به استفاده از اکسل ، تجزیه و تحلیل استراتژیک جایی است که تصمیمات تجاری با داده ها و فرمول های صفحه گسترده ارتباط نزدیک دارند. شما اکسل را برای هدایت اقداماتی مانند سرمایه گذاری و تخصیص دارایی اعمال می کنید.

 

به عنوان مثال ، بر اساس یک مدل اکسل ، ممکن است تصمیم بگیرید که اقساط را باید بپردازید. تجزیه و تحلیل صفحه گسترده به منظور اطلاع رسانی تصمیمات تجاری به روشی خاص طراحی شده است.

 

مثالهای شغلی: مدیر دارایی ، بخش مدیریت املاک ، مدیریت سبد سهام و دارایی

 

 

7.     مدیریت قرارداد

 

سرپرستان قرارداد دوست دارند از اکسل استفاده کنند زیرا وسیله ای بدون سر و صدا برای ثبت جزئیات قرارداد ، از جمله تاریخ ، نقاط عطف ، قابل تحویل و پرداختها را فراهم می کند.

 

بسیاری از الگوهای مختلف مدیریت قرارداد موجود است ، و این الگوها را می توان متناسب با نوع قرارداد خاص یا مرحله چرخه عمر قرارداد سازگار کرد.

 

مثالهای شغلی: مدیر قراردادها در املاک و ... ، مدیر پیشنهاد و مناقصه

 

8.     مدیریت پروژه

 

پروژه ها فعالیت های تجاری هستند که به طور معمول بودجه و تاریخ شروع و پایان دارند. برنامه های پروژه را می توان در اکسل قرار داد ، سپس می توان از آن برای پیگیری پیشرفت و نگه داشتن پروژه طبق برنامه استفاده کرد.

 

یک مزیت استفاده از اکسل این است که شما می توانید به راحتی پروژه را برای دیگران به اشتراک بگذارید.

 

مثالهای شغلی: تحلیلگر پروژه ، دستیار پروژه ، تحلیلگر تجارت پروژه

 

 در صورتی که تصمیم به یادگیری نرم افزار اکسل و ورود به دنیای زیبای بازار کار را دارید ، می توانید دوره آموزش جامع اکسل که با حمایت سایت تاپ لرن و تدریس اینجانب شامل 22 ساعت آموزش از مقدماتی تا پیشرفته  و رضایت 98 درصدی کاربران تهیه شده است را دنبال نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi