قیمت این دوره: رایگانــ
  • مدرس دوره : مصطفی هوشیاری
  • تعداد ویدیوها : 11 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 2:45:00
  • سطح دوره : متوسط
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1398/06/19
دوره متریال دیزاین در اندروید

دوره متریال دیزاین در اندروید

آموزش جامع و رایگان متریال دیزاین ( Material Design ) در Android

 

متریال دیزاین یک نوع و سبک طراحی است که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت گوگل معرفی شد . در این نوع  از طراحی انتقال ها و حرکت ها و انیمیشن های زیبا بهمراه سایه ها و زیبایی های خاصی استفاده شده است . و همینطور در چند سال اخیر طراحان از آن استفاده بیشتری داشته اند .

 

برای اینکه اپ ها زیباتر و جذاب تر به نظر برسند و شما را وسوسه کنند که بیشتر و بیشتر لمسشان کنید، گوگل از طراحان و توسعه دهندگان خواست از انیمیشن هایی فراتر از انیمیشن های موجود و تکراری استفاده کنند. ” یک آیکون منو که یک فلش می شود، یا کنترل های پلی بک که از یکی به دیگری تبدیل می شوند، عملکرد های دوگانه ای دارند: یکی آگاه کردن کاربر و دیگری نفوذ اپلیکیشن در ذهن کاربر با ایجاد لحظه ای شگفتی و حس داشتن مهارت های فوق العاده.” اینها حرف هایی هستند که قبلا از اپل می شنیدیم!
متریال دیزاین یک سبک طراحی است که یک استاندارد تعریف شده توسط گوگل است هرچند این فریمورک ها و چارچوب ها از نظر بنده باعث میشه کاربران حوصله شان سر برود چون اگر آنها با خیلی از وبسایت ها و یا اپلیکیشن هایی سرو کار داشته اند که از متریال دیزاین و یا فریمورک های خاصی استفاده میکند .
ولی درکل متریال دیزاین یک سبک طراحی بسیار زیبا و کاربر پسند است .

 




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 2:45:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره

00:03:00

معرفی دوره

2
  • تم در اندروید (Theme in Android)

00:26:00

از این جلسه دوره ی ما به صورت اختصاصی و در قالب کار بر روی پروژه آغاز می شود.در این ویدیو با استایل ها و تم  ها آشنا می شوید و نحوه ی بکار گیری تم های مختلف در برنامه را می آموزید
 

3
  • تکست ویو متریال و سفارشی شده(TextView Material)

00:26:00

در این جلسه قصد بر این است ما به شما آموزش یک تکست ویو سفارشی شده و زیبا را اموزش دهیم که در یک تکست ویو دستتان باز است برای تغیییر در تمام ظاهرش
 

4
  • فب باتن (Fab Button)

00:10:00

در مورد در اپ های متریال به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است.دکمه ای زیبا که با کلیک بر روی آن اتفاق خاصی می افتد.این دکمه نمای بسیار جذابی را به اپلیکیشن شما میدهد
 

5
  • اسنک بار سفارشی شده (Snack bar)

00:15:00

در ورژن های جدید اندروید استفاده از اسنک بار به جای Toast پیشنهاد شده است که ظاهر به مراتب زیباتر و حرفه ای تری را به اپلیکیشن شما میدهد.در این ویدیو ابتدا یک اسنک بار ساده را ایجاد میکنیم و در ادامه یک اسنک بار سفارشی شده را پیاده سازی خواهیم کرد
 

6
  • کارد ویو ( CardView ) در اندروید

00:11:00

کارت یک برگه متریال است که به عنوان یک نقطه ورودی جهت مشاهده اطلاعات با جزئیات بیشتر ارائه میشود. یک کارت میتواند شامل عکس، متن و یک لینک درباره یک موضوع واحد باشد.

کارت ها بهترین وسیله برای نمایش محتوا با ترکیبی از عناصر مختلف میباشند. آن ها همچنین برای نمایش عناصری که اندازه یا عملیات های پشتیبانی شده آن ها متغیر است، بسیار مناسب میباشند مانند تصاویر با توضیحات در طول های مختلف.
 

7
  • پاپ آپ منو(Popup)

00:26:00

منوی پاپ آپ(PopupMenu) یکی از انواع منو در اندروید است که از اندروید API Level 11 اضافه شده است و به ما این امکان را می دهد که در هر جایی از برنامه که بخواهیم منوی popup باز کنیم. برای آشنایی بهتر با Popup Menu یه مثال ساده طراحی می کنیم.
 

8
  • چک باکس و سویچ(Switch-Check box)

00:11:00

در ادامه ی این دوره مبحث چک باکس و سوئیچ را به صورت متریال دنبال می کنیم 
 

9
  • ادیت تکست(EditText Material)

00:15:00

در این دوره از آموزش متریال دیزاین (material design) به مبحث برچسب های شناور (floating labels) میپردازیم. این قابلیت همانند یک اشاره (hint) روی EditText ها وجود دارد و هنگام لمس و کلیک بر روی آن با حالتی متحرک (animating) به بالای EditText رفته و دید بسیار جالبی به برنامه می‌دهد. استفاده از این عنصر در برنامه میتواند طراحی ما را به سمت اصولی (material) شدن سوق دهد و طرحی جذاب و کاربر پسند را به برنامه‌ی خود اضافه کنیم. میخواهیم با استفاده از عنصر TextInputLayout این ویژگی را به برنامه ی خود اضافه کنیم.
 

10
  • Seek Bar سفارشی

00:09:00

مورد دیگری که در ادامه کار میکنیم پروگرس بار است که کاربر زیادی در اپلیکیشن ها دارد.در این ویدیو یک پروگرس بار متریال را پیاده سازی میکنیم و قابلیت های مختلفی را مورد بررسی قرار میدهیم
 

11
  • Alert Dialog

00:13:00

در مواقعی نیاز دارید تا با کلیک بر روی یک آیتم یک پنجره ی کوچک برای شما باز شود و انتخاب های متفاوتی را در اختیار شما بگذارد.در این ویدیو با استفاده از کتابخانه, یک متریال دیالوگ را پیاده سازی میکنیم و با آیتم های  آن آشنا می شوید.

دوره های دیگر مدرس

مشاهده همه دوره ها

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .