• 1399/05/12

زبان #C یا Javacript :

سلام خدمت استاد عزیز

شرمنده بازم وقتتون و میگیرم گفتید اگه تردید داری درباره این دو زبان 

تو سایتای خارجی گشتم یه چیزایی دستگیرم شد ولی هنوز گنگه برام. javascript برای وب و بازی سازی تحت وب و برنامه های تحت وب و اینکه کراس پلتفرمه خیلی مناسبه ولی #C رو درست متوجه نشدم ممنون میشم اگه یه توضیحی درباره این دو زبان بدین.من مقداری هم به بازی سازی علاقه دارم و در آینده شاید بخوام به اون سمت برم که باید ++C بخونم با این فرض کدومش بهتره به نظرتون؟

ممنون از جوابگوییتون

  • 1399/05/12
  • ساعت 20:38

سلام

من با جاوا اسکریپت زیاد کار نکردم و نمی تونم چیزی بگم

اما مدت هاست باسی شارپ کار کردم و می تونم بگم با سی شارپ هم هر کاری بخواهید می تونید بکنید

برنامه نویسی بک اند سایت 

برنامه نویسی ویندوز

برنامه نویسی موبایل(ای او اس و اندرویدو...)

هوش مصنوعی

ساخت ربات تلگرام اینستاگرام و ...

اما درباره بازی سازی

این حرف درست نیست که برای بازی سازی حتما باید سی پلاس پلاس یاد بگیرید

اتفاقا تا اونجایی که من می دونم تو ایران بیشتر از یونیتی استفاده میشه

و یونیتی هم از زبان های سی شارپ و جاوااسکریپت پشتیبانی میکنه و از سی پلاس پلاس خیر

 


  • 1399/05/12
  • ساعت 20:40

می تونید برای نگاه کردن به اگهی های استخدام بازی سازی به این سایت یه نگاه بندازید

http://gamejobs.ir/job_type/برنامه-نویسی/


  • 1399/05/12
  • ساعت 23:20

درود بر دانشجوی عزیز، "ali_shaah" گل☺️🌹

خب خب خب... پس می خواید بین #C و JavaScript یکی رو برای یادگیری انتخاب کنید و به پیش ببرید و براش سرمایه گذاری بکنید. اوکی، بنده در ادامه یه ویژگی های هرکدوم از این دوتا زبان رو محضرتون ارائه میدم و شما هم بعد از بررسی به نتیجۀ پایانی خودتون برسید.

چیزه... فقط قبلش یه چیزی بگم!😊 فرمودید:

من مقداری هم به بازی سازی علاقه دارم و در آینده شاید بخوام به اون سمت برم که باید ++C بخونم

حقیقتش رو بخواید، الزامی برای یادگیری ++C واسه ورود به صنعت بازیسازی وجود نداره. قبول دارم که یکی از با کیفیّت ترین و مدرن ترین موتوربازی سازی جهان(Unreal Engine) از ++C پشتیبانی میکنه(حتّی Source Engine و Fox Engine هم از ++C پشتبانی میکنن👌)، ولی موتور های بازیسازی دیگه ای هم هستن که می تونید با سایر زبان های برنامه نویسی باهاشون در ارتباط باشید. جناب "علی" عزیز نمونۀ خیلی خوبی رو فرمودن از موتوربازیسازی Unity که در حال حاظر پرطرفدارترین در صنعت بازیسازی هست و علّتش هم حجم کم و وجود پکیج ها و وابستگی های خیلی زیادش هست.(انجین یونیتی از زبان های #C و JavaScript پشتیبانی میکنه.)بنابراین با خیلی از زبان های برنامه نویسی دیگه هم میشه توی حوزۀ بازی های ویدئویی فعّالیّت داشت. نکتۀ آخری هم که باید در این مورد بگم، اینه که اگه صرف سرگرمی و تحقیق و پژوهش بخواید وارد صنعت بازیسازی بشید، باید بگم فوق العادست. ولی اگه هدفت بازارکار و درآمد زایی باشه، باید حتماً این نکته رو مد نظر داشته باشید که برای کسب درآمد مطلوب توی این حوزه، باید زمان خیلی خیلی بیشتری رو نسبت به سایر حوزه ها روش بزارید. پس از نظر زمانی حتماً به این نکته توجّه کنید.

امّا برگردیم به صحبت اصلی خودمون که #C و جاوا اسکریپت بود... هم جاوا اسکریپت و هم #C، هردوتاشونم Cross Platform هستن و با یک بار کد نوشتن شما می تونید در کمترین زمان ممکن این کدهارو توی بستر ها و پلتفرم های مختلف پیاده سازی بکنید. از حوزه های بازیسازی، وب، اینترنت اشیاء، دسکتاپ و برنامه نویسی ویندوز گرفته تا گوشی های هوشمند، هوش مصنوعی و رایانش ابری توی همۀ این حوزه ها هم #C و هم JavaScript برجسته هستن. اینارو خدمتتون عرض کردم تا بدونید هردوی این زبان ها توی دنیای برنامه نویسی جایگاه ویژه و قدرتمند خاص خودشونو دارن.

 

چند مورد از نقاط قوّت #C: 

1- داشتن سینتکس(گرامر) جالب و دلچسب [حقیقتشو بخواید، من خودم به شخصه خیلی با گرامر #C حال میکنم؛ یجوریه اصلاً...!😃 همیشه به دل میشینه کدها؛ حتّی اگه پر از باگ و مشکل باشه!]

2- سطح عملکرد بسیار بالا

3- مدیریّت خودکار و اتوماتیک حافظه

4- پیاده سازی سریع تر و ساده تر مفاهیم شی گرایی در این زبان نسبت به سایر زبان ها

چند مورد از نقاط قوّت JavaScript: 

1- تعدّد فوق العاده زیاد انجمن های پشتیبانی و ابزارهای این زبان(به دلیل محبوبیّت بالا؛ مشهورترین زبان برنامه نویسی جهان در حال حاظر جاوا اسکریپت هستش!☺️)

2- منعطف و کم حجم هستش.

3- به صورت پیش فرض Non-blocking هست؛ یعنی خیلی از کارهارو میتونه همزمان انجام بده.

4- دارا بودن بازار کار فوق العاده داغ در بازه های زمانی متنوّع

 

حالا شما فقط یه کار مونده که باید انجام بدید؛ اون هم بررسی علاقۀ خودتون به اینا هستش... یعنی چی؟!

یعنی اینکه توی وب سرچ کنید ببینید کدهای #C به شکلی نوشته شدن و کد های JavaScript به شکلی نوشته شدن؛ ببینید با طرز نوشتار و گرامر(سینتکس) کدوم یکی بیشتر حال می کنید؟ ببینید با کدوم یکی می تونید بیشتر ارتباط برقرار بکنید. در نهایت، چون هم از نظر منطقی این دوتا زبان رو سنجیدید و هم از نظر علاقه و احساس، به راحتی می تونید اون زبانی که دلتون میخواد رو انتخاب بکنید برای یادگیری و سرمایه گذاری.

اگه بازم موردی براتون گنگ بود، حتماً بهم بگید؛ خوشحال میشم در خدمتتون باشم جانم😊❤️


  • 1399/05/13
  • ساعت 00:55

ممنون بابت پاسخگوییتون خیلی خوب توضیح داده بودید دسته گلتون درد نکنه


logo-samandehi