• 1399/05/11

برای نصب برنامه پایتون مشکل دارم :

بعد از نصب پیغامی دریافت میکنم که باید کامپیوتر رو آپدیت کنم و وقتی کلیک میکنم منو به صفحه نصب ویندوز 7 می بره و همچنین این پیغام رو دریافت میکنم که این ورژن برای سیستم عامل شما مناسب نیست ورژن های قدیمی تر رو هم نیم دونم چطوری نصب کنم چندتا نصب کردم صفحه پایتون باز شد vs code پایتون رو نمی شناسه که اجرا کنه باید چه ورژنی رو نصب کنم و چطوری ممنون میشم راهنماییم کنید 

  • 1399/05/11
  • ساعت 20:14

سلام دوست عزیز

شما اول باید نسخه سیسم عامل خود رو به ما بگویید تا بتوانیم به شما کمک کنیم.

 

در حالت کلی پایتون ۳.۵ به بالا در ویندوز XP به پایین نصب و پشتیبانی نمی شود.

و اگر سیستم عامل شما ویندوز XP  است، شما باید یا یکی از نسخه های پایتون 3.5 یا به پایین را دانلود و نصب کنید یا ویندوز خود را ارتقا دهید که من شدیدا این روش را به شما پیشنهاد میکنم چون در ادامه ی روند آموزشی شما شدیدا به سیستم عاملی بروز نیاز دارید.

اگر که بخواهید سیستم عامل خود را ارتقا دهید این خود یک جای بحث دارد و سری طولانی و نیاز به اطلاعات زیادی از سیستم و ... شما است. پیشنهاد میکنم که خودتان از یک فرد متخصص بپرسید و یا تحقیق زیادی در این زمینه از منابع معتبر داشته باشید.

ولی اگر که بخواهید نسخه ی ۳.۵ یا به پایین را دانلود کنید باید به سایت رسمی پایتون رفته در بخش دانلود روی گزینه Windows کلیک کنید و در بخش نسخه های پایدار آنقدر بگردید و با توجه به نیاز خود یک نسخه ی  ۳.۵ یا به پایین را دانلود و نصب کنید که من حداقل  نسخه پایتون ۳.۵ یا به پایین را به شما پیشنهاد میکنم  که من لینک آنها را برای راحتی کار شما در زیر قرار میدهند:

نسخه پایتون ۳.۵ (نسخه ۶۴ بیتی)

نسخه پایتون ۳.۵ (نسخه ۳۲ بیتی)

برای این که VS Code پایتون شما را بشناسد در هنگام نصب حتما تیک بخش Add Python TO Path را بزنید.

اگر باز VS Code اینترپرتر پایتون را پیدا نکرد در VS Code کلید های Ctrl+Shift+P را بفشارید و عبارت Python Select Interpreter را در آنجا بنویسید. و روی  ...Enter Interpreter path کلیک کنید و مسیر نصب برنامه python.exe را در نوار وارد کنید تا مشکل حل شود.

 

اگر به هر مشکل دیگه برخوردید در همین جا به ما بگویید.

 

امید واریم که  همیشه  شاد  و  موفق  و  پیروز  باشید.


logo-samandehi