• 1399/05/14

چپ و راست رفتن :

استاد سلام

ببخشید هی سوال می پرسم

سعی کردم این مشکلو خودم حل کنم نشد

من یه بازی سه بعدی ساختم بعد یه زمین باریک ساختم و میخواهم کاراکترم که یک توپ هست در این زمین خودکار حرکت کند و با چپ و راست کردن گوشی چپ و راست شود و...

شما در چند تیکت قبل تر راه حل چپ و راست رفتن با حرکت گوشی را گفتید ولی من قبل از اینکه خروجی بگیرم می خواستم با دکمه های A , D امتحان کنم که به مشکل عجیبی بر خورد کردم

وقتی دکمه چپ و راست را می زنم خیلی سریع حرکت می کند و از زمین بیرون میرود و بازی هنگ می کند یعنی درست حرکت نمی کند 

* time.deltime 

هم کردم ولی بازم درست نشد 

به نظرتون مشکل از کجاس؟؟

 

 

  • 1399/05/18
  • ساعت 03:28

سلام

باید یک متغیر از نوع float یا int به اسم Speed تعریف کنید.

بعد اون مقدار حرکت محور را ضربدر Speed و Time.deltatime کنی.

اگر مشکلت حل نشد. کدهاتو به صورت کامل توی قسمت پرسش و پاسخ در یک تیکت جدید ارسال کن.

موفق باشی


  • 1399/05/18
  • ساعت 13:19

استاد سلام

مشکلم حل نشد اینم کد ها 

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class player : MonoBehaviour
{
    public float speed;
    public GameObject win;
    public float left_right;
    void Start()
    {
        
    }
    void Update()
    {

        transform.Translate(0, 0, Input.acceleration.z * -350 * Time.deltaTime);


        transform.Translate(new Vector3(speed, 0, 0));

        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            transform.Translate(new Vector3(transform.position.x, transform.position.y, left_right *speed*Time.deltaTime));

        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            transform.Translate(new Vector3(transform.position.x, transform.position.y, -left_right * speed * Time.deltaTime));

        }





        if (transform.position.y < 0 )
        {
            Destroy(gameObject);
            
        }


    }


    void OnTriggerEnter(Collider tagsplayer)
    {
        if (tagsplayer.tag == "finish")
        {
            win.SetActive(true);
        }
        if (tagsplayer.tag == "enemy")
        {
            Destroy(gameObject);
            
        }
    }

}

اسپید برای سرعت حرکت خودکار پلیر و چپ و راست هم برای میزان چرخش به سمت چپ و راست

البته استاد من چون حواسم نبود چیدمان زیمن رو برعکس چیدم به طوری که با محور ایکس به جلو و عقب حرکت می کند و با محور زد به چپ و راست


logo-samandehi