7 دلیل برای اینکه شما هنوز یک برنامه نویس بیکار هستید؟
ایمان مدائنی

شما چقدر در برنامه نویسی خوب هستید؟ شما باید خوب باشید. به اندازه کافی خوب باشید که کار کنید و چند صد هزار تا در ماه در بیارید. شما قبلا دوره‌های برنامه نویسی زیادی را گذرانده اید و می‌دانید که مهارت دارید. لازم به ذکر نیست که دامنه برنامه نویسی گسترده است و تقاضای بسیاری در این زمینه وجود دارد. اگر اینطور است، پس چرا کاری ندارید که پول واقعی به دست آورید ؟

 

اینها برخی دلایلی هستند که چرا:

۱.شما تلاش نمی‌کنید

بله، فرصت های شغلی شکار می شوند. اما تو باید با آن مقابله کنی و در حقیقت تو هم باید شکار کنی. اگر به دنبال آن نیستید ، ممکن است هرگزکار پیدا نکنید. کار فقط به تو نمی‌رسد. شما باید آن را به عنوان ماموریتی برای پیدا کردن سازمان‌هایی که مایل به استخدام و ارسال درخواست هستند ، انجام دهید. ممکن است صد بار رد شوید، اما باید تلاش کنید. وگرنه گرسنگی می‌کشید. و قبض ها خودشان پرداخت نمی شوند.

 

برخی از سایت‌های موجود برای پیدا کردن کارفرمایان و مشتریان عبارتند ازUpWork،StackOverflow Job , indeed. شما در واقع باید تصمیم بگیرید. همچنین به جای ارائه یک درخواست به یک مشتری، آن را به افراد زیادی ارسال کنید. به این ترتیب، شما گزینه‌های بیشتری دریافت می‌کنید. حتی اگر یکی از آن‌ها موفق نشود، هنوز هم امید دارید. و به خاطر داشته باشید ، هرگز دست از تلاش بر ندارید.

 

۲.شما نمونه کار ندارید

اگر می‌خواهید یک مشتری را متقاعد کنید که یک متخصص هستید، در واقع باید نمونه‌هایی از کار خود را نشان دهید. چه چیز دیگری باعث می‌شود که مهارت‌های خود را بشناسانید ؟ دست‌به‌کار شوید و شروع به ساختن یک نمونه کار کنید. اگر یک سازنده وب هستید، فقط برای نمایش یک وب سایت تصادفی ایجاد کنید. اگر شما یک توسعه دهنده اندروید هستید، چیزی را در play storeمنتشر کنید. به این ترتیب می‌توانید با اطمینان بیشتر کار کنید و مشتری را به پروژه‌های کاری واقعی پیوند دهید. یک حسابLinkedInشما را به یک فرد حرفه‌ای تری تبدیل خواهد کرد.Codepenنیز باید مورد بررسی قرار گیرد. چیز هایی را در آنجا بسازید و خودتان را برای استخدام معرفی کنید. کار می‌کند.

 

۳.شما مدرک ندارید

امروزه بسیاری از برنامه نویسان خود آموز هستند. بسیاری از آن‌ها دانشگاه را انتخاب می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که از منابع آنلاین برای آموزش نحوه استفاده از آن‌ها استفاده کنند. اول از همه، داشتن مدرک در مهندسی کامپیوتر و یا یک درس دیگر در واقع به شما کمک می‌کند تا به شغل خود دست پیدا کنید. اگر این کار ممکن نیست، مدارک دیجیتال را از سایت‌های یادگیری بگیرید. سایت‌هایی مانندfreeCodeCamp، Udacity، Udemy، گواهی‌نامه‌ها را به فراگیران می‌دهند. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که این گواهی‌ها خیلی مفید نیستند و داشتن برخی از آن‌ها ممکن است مفید باشد.

 

۴.شما خودتان را به روز نگه نمی دارید

 

اکتشافات و اختراعات جدیدی هر روز ساخته می‌شوند. در حال حاضر چه چیزی در برنامه‌نویسی رواج دارد؟ این کتابخانه یا آن کتابخانه؟ کدام چارچوب جدید به بهترین نتایج دست می‌یابد ؟ چه محصولات جدیدی وبسیات ها را رسپانسیور تر می کند؟ در روند اخیر خود را به روز رسانی کنید. به روز بودن، باعث می شود شما با تکنولوژی‌ها قبل از دیگران آشنا بشوید و در نتیجه شانس استخدام شدن را افزایش خواهید داد.

۵.شما سهیم نیستید

 

مشتریان و کارفرمایان در واقع دوست دارند قبل از استخدام به پروفایلGithubیا دیگر وب سایت ها نگاه کنند. اگر یک حساب داشته باشید کار خوبی است. با ایجاد پروژه‌های خود و یا کمک به یک مشت پروژه متن باز (open source) شروع کنید. نیازی نیست که در پروژه‌های بزرگ مشارکت کنید. همیشه کوچک شروع کنید. به غیر از کمک به شما در بهبود مهارت‌ها یتان، به کارفرمایان کمک می‌کند تا شما را پیدا کنند.

 

۶.شما تجربه ندارید

 

ممکن است تعجب کنید؛ " اگر کسی مرا استخدام نکند، چگونه می‌توانم تجربه کسب کنم ؟ اما بعد دوباره نباید برای اولین بار پول پرداخت کنید. یک دانشجو باشید و یا داوطلب شوید تا یک وب سایت برای یک سازمان غیر انتفاعی ایجاد کنید. پیشنهاد خدمات رایگان ممکن است افتضاح باشد ، اما برای فردی مثل شما، ارزش آن را دارد. شما به سرعت مهارت‌ها، تجربیات و چیزهای ارزشمندی را در رزومه خود به دست می‌آورید.

 

۷.رابطه ندارید

شناختن افراد درست به شما کمک می‌کند. یک دوست فعال در همان حوزه برنامه‌نویسی ، همانطور که ممکن است برای اولین کار خود به آن نیاز داشته باشید. دوستی یا آشنایی ممکن است شما را با یک مشتری یا شرکت جلب کند. اگر درون‌گرا هستید و نمی‌توانید در زندگی واقعی دوستانی پیدا کنید، از بسیاری از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی- Facebook، TwitterوLinkedInاستفاده کنید. خود را به جهان معرفی کنید.

 

اگر به انگیزه نیاز دارید، به یاد داشته باشید که با زمان بهتر می‌شود. چند شغل اول ممکن است ایده‌آل نباشد. کاری که می کنید باعث می شود که ارتقا پیدا کنید. با گذشت زمان، کسب مهارت‌ها و تجربه بیشتر، یافتن شغل بهتر آسان‌تر می‌شود.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi