8 روند DevOps در سال 2019
ایمان مدائنی

در زیر روند گوگل برای اصطلاح "DevOps" و فرضیه‌ای از رشد برجسته آن در سال 2019 نشان داده شده است.

با توجه به آمار، اتخاذ DevOps از سال 2015 تا سال 2016 تقریبا 8% افزایش یافته است و انتظار می‌رود که این میزان در سال 2019 به طور قابل توجهی افزایش یابد، همان‌طور که در بالا نشان داده شده است.

بر طبق آمار، بسیاری از سازمان‌های تجاری از DevOps استفاده می‌کنند و در سال 2018 به میزان %17 افزایش یافته که در سال 2017 حدود 10% بوده است.

 

امروز، هشت واقعیت که آینده DevOps را نشان می‌دهد را خواهیم دید.

 

1. تغییر توجه از CI Pipelineها به خطوط DevOps Assembly

خط لوله‌ها (Pipeline) به شما تجسم کاملی از برنامه‌تان از سورس کنترلر به محصول را نشان می‌دهند. می‌توانید همه چیز را در یک پنجره شیشه‌ای ببینید که فقط در مورد انجام CI نیست، بلکه در مورد CD (continuous delivery) نیز می‌ّباشد؛ سازمان‌ها زمان و تلاش خود را برای درک بیشتر در مورد اتوماسیون کامل فرآیند توسعه نرم‌افزار خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. در سال 2019، خط لوله‌های CI به خطوط مونتاژ DevOps تبدیل شدند.

2. اتوماسیون به تمرکز اصلی تبدیل خواهد شد

در DevOps، ما در مورد اتوماسیون صحبت می‌کنیم. در صورت امکان اتوماسیون اتوماتیک آینده‌ای است که در انتظارش است. این به این معنا نیست که شما باید همه چیز را به صورت خودکار بسازید، اما اگر مجبور باشید، باید بتوانید این کار را انجام دهید. درک خوب چرخه DevOps و اطمینان از اینکه اتوماسیون را بین این چرخه اعمال کنیم موضوعی کلیدی است و این هدف اصلی در سال 2019 خواهد بود.

3. تست‌کنندگان انتظار دارند کد را یاد بگیرند

تست‌کنندگانی که نحوه کدزنی و خودکار‌سازی اسکریپت‌ها برای تست موارد مختلف را می‌دانند، تقاضای بالایی برای DevOps دارند. اگر شما تست‌کننده هستید و نگران هستید که آیا باید کدنویسی را یاد بگیرید یا نه، توصیه ما این است که کدنویسی را یاد بگیرید. امروزه درک ابزارهای مختلف DevOps و خودکارسازی اسکریپت‌ها نقش مهمی در توسعه نرم‌افزار دارند و این امر در سال 2019 بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تست‌کنندگان اگر کدنویسی و نوشتن اسکریپت‌های تست خودکار را یاد نگیرند، کارشان خوب پیش نمی‌رود. تست دستی در سال 2019 منسوخ خواهد شد و زمان زیادی را صرف می‌کند. اتوماسیون در تست نه تنها بهره‌وری را افزایش می‌دهد بلکه تضمین می‌کند که ویژگی‌ها سریع‌تر به بازار تحویل داده ‌شوند.

4. افزایش پذیرش معماری میکروسرویس‌ها

DevOps و میکروسرویس‌ها اخیرا دست به دست می‌شوند. میکروسرویس‌ها مستقل هستند و از این رو هیچ وابستگی ایجاد نمی‌کنند و زمانی که چیزی اشتباه است، سیستم‌های دیگر را نقض می‌کنند. معماری میکروسرویس‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به راحتی ویژگی‌های جدید را اضافه کرده و گسترش دهند. انتظار می‌رود شرکت‌ها به سمت معماری میکروسرویس حرکت کنند تا زمان اجرا و تحویل موثر را افزایش دهند. فقط به دنبال دیگران نباشید و خودتان دنبالش باشید و درک کنید که چرا باید از معماری میکروسرویس استفاده کنید.

5. بیشتر شرکت‌ها انتظار دارند تا نسخه‌های سرمایه‌گذاری شده را انتخاب کنند

هنوز شرکت‌های بسیاری وجود دارند که نمی‌دانند ابزارهای موردنیازشان را بخرند یا خودشان بسازند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم بهتر است که آن‌ها را بخرید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا بر اهداف خود تمرکز کنید بلکه بهره‌وری را کاملا با توجه به پلت‌فرم شخص ثالث افزایش می‌دهد. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها از نسخه‌های سرمایه‌گذاری‌شده برای به دست آوردن زیرساخت‌های خود و اطمینان از امنیت در بهترین شرایط ممکن استفاده می‌کنند.

Kubernetes .6 به طور قابل ملاحظه‌ای پیشرفت می‌کند

Kubernetes به دلیل ارائه خدمات و استفاده آسانش به سرعت در حال رشد است. Kubernetes یک انجمن منبع باز ساخته است. در سراسر جهان، بسیاری از CIOها و تکنولوژیست‌ها به استفاده از Kubernetes روی آورده‌اند و انتظار می‌رود که در سال 2019 پیشرفت ‌کند.

اخیرا KubeCon + CloudNativeCon North America (دسامبر 2017) بنیاد رایانش ابری محلی، نظرسنجیی را انجام داد و به اشتراک گذاشت که چگونه چشم‌انداز Container Orchestration در حال تغییر است و به سوی Kubernetes حرکت می‌کند.

7. امنیت به تمرکز اصلی DevSecOps تبدیل خواهد شد

خط لوله CICD امکان استفاده از تغییرات سریع روزانه را برای پرداختن به نیازها و تقاضاهای مشتریان فراهم می‌کند. خط لوله CI/CD نیز می‌تواند به صورت اتوماتیک باشد و از این رو امنیت باید این روزها مورد توجه قرار گیرد. از ابتدا به امنیت فکر کردن لازمه ایجاد امنیت برای نرم‌افزار است و نباید طوری باشد که بعدا آن را در نرم‌افزار قرار داد. امنیت یک افزونه نیست.

اخیرا ما شاهد ظهور روند DevSecOps بوده‌ایم. DevSecOps در مورد تزریق امنیت ابتدایی در چرخه حیات توسعه برنامه است، بنابراین آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد و امنیت را به اهداف فناوری اطلاعات و کسب و کار نزدیک می‌کند. این مدل بر این باور است که هر کس مسئول امنیت است و بنابراین این وضعیت که چه کسی و چه چیزی اشتباه کرده است کمتر می‌شود.

AI .8 و ML سریع‌تر رشد خواهند کرد

AI و ML برای DevOps بسیا ر مناسب هستند. آن‌ها می‌توانند حجم گسترده‌ای از اطلاعات را پردازش کرده و به انجام وظایف کمک کنند و زمان کارکنان فناوری اطلاعات را آزاد کنند تا به کارهای هدفمندتری بپردازند. آن‌ها می‌توانند الگوها را یاد بگیرند، مشکلات را پیش‌بینی کنند و راه‌حل‌ها را پیشنهاد دهند. اگر هدف DevOps این است که توسعه و عملیات را یکپارچه کند، AI و ML می‌توانند برخی از تنش‌هایی که این دو مساله را تقسیم کرده‌اند را هموار سازند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi