چرا React JS انتخاب مناسبی برای سازمان‌های بزرگ می‌باشد
ایمان مدائنی

با این حال، پذیرفتن هر ابزار جدید توسعه چیزی است که به ندرت توسعه‌دهندگان خودشان در مورد آن تصمیم می‌گیرند. در اغلب موارد و نه همیشه، عمدتا این تصمیم کسب و کارها است که توسط غیرتوسعه‌دهندگان ایجاد می‌شود، کسانی که به طور معمول با توجیه کسب و کار مرتبط هستند؛ نه جزئیات فنی. در این مقاله ما توضیح می‌دهیم که چرا React JS انتخاب خوبی برای سازمان‌های بزرگ است تا همه ذینفعان بتوانند ببینند که این چیزی فراتر از آن است که تازه درخشان شده است.

چرا React JS و نه چیز دیگری؟

React JS در اصل توسط Jordan Walke، طراح نرم‌افزار در فیس‌بوک، ایجاد شده است. همچنین به عنوان React نیز شناخته می‌شود، یک کتابخانه جاوااسکریپت open-source برای ایجاد رابط‌های کاربری است، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد viewهای ساده‌ای را برای هر برنامه طراحی کنند و React JS به طور موثر آپدیت شده و اجزای مناسب را وقتی داده‌ها تغییر می‌کنند ارائه می‌دهد.

چندین ابزار مشابه دیگر وجود دارند، مثل Backbone، Angular یا Ember، اما هیچکدام از آن‌ها به پای شرکت‌های Fortune 500 که از React JS استفاده می‌کنند نمی‌رسند. از فیس‌بوک و اینستاگرام گرفته تا Netflix و Dailymotion تا نیویورک تایمز و CNN تا Reddit و Twitter و Uber و Lyft و... به نظر می‌رسد که این لیست پایان ندارد.

Indeed و Siftery، که به کسب وکارها برای یافتن، خرید و مدیریت نرم‌افزار بهتر کمک می‌کنند، بیش از 2000 کسب و کار برجسته که از React JS برای کمک به دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند را دنبال می‌کنند.

برای درک اینکه چرا React JS در میان سازمان‌های بزرگ محبوب شده است، ما باید نگاه دقیق‌تری به مزایای بی‌شمار تجاری که ارائه می‌دهد داشته باشیم.

دلایل علاقه سازمان‌های بزرگ نسبت به React JS

هر سازمان بزرگ متفاوت است و دارای نیازهای مختلف و دلایل متفاوت برای علاقه به React JS می‌باشد. با این حال ما موفق به شناسایی مزایای تجاری React JSشدیم که کل سازمان‌ها و فرهنگ‌ها را پوشش می‌دهد.

سرعت توسعه

در دنیای امروز کسانی که اول می‌آیند اول خدمت می‌کنند. سازمان‌های بزرگ همیشه در جستجوی فناوری‌هایی هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌ها را با بودجه و زمان مناسب تکمیل کنند. React JS شامل اجزایی با قابلیت استفاده مجدد است تا توسعه‌دهندگان بتوانند آسان‌تر برنامه‌ها را توسعه داده و نگه دارند و حس یکپارچگی و ثبات در کل پروژه وجود داشته باشد.

React JS می‌تواند برنامه‌های موبایل قدرتمندی را با استفاده از React Native، یک فریم‌ورک open-source برنامه موبایل برای توسعه برنامه‌های Android، iOSو UWP بسازد. اهمیت حضور قدرتمند تلفن همراه به تنهایی کافی نیست و توانایی برای ایجاد برنامه‌های وب و موبایل با هم یک مزیت رقابتی عظیم است.

ثبات

سازمان‌های بزرگ به طور طبیعی نمی‌خواهند تکنولوژی‌هایی را قبول کنند که چند سال بعد به طور کامل منسوخ شوند. با این حال، متاسفانه کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌ها در طول زمان از دور خارج می‌شوند. با توجه به اینکه React JS توسط فیس‌بوک پشتیبانی می‌شود، و همچنین تعداد بی‌شماری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، احتمال اینکه در آینده‌ای نزدیک منسوخ شود بسیار کم است.

تاکنون، React JS در مواجه با افزایش رقابت، مثل Vue.js، پایدار باقی مانده است. React JS به سرعت قابلیت‌های جدید را معرفی می‌کند و بر کمبودها غلبه می‌کند تا جذاب‌ترین کتابخانه جاوااسکریپت برای ساخت رابط‌های کاربری باقی بماند.

دوستدار سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) همچنان مهم است، و تمام سازمان‌های بزرگ که یک برنامه وب را از ابتدا توسعه داده‌اند می‌دانند که اهمیت داشتن رتبه اول گوگل چقدر برای موفقیت آنان حیاتی است. React JS می‌تواند با استفاده از Node بر روی سرور رندر شود، به این معنا که خزنده‌های (crawler) موتورهای جستجو می‌توانند برنامه وب را در فرم نهایی خود مشاهده کنند، و این امر باعث می‌شود خیلی راحت‌تر آن‌ها را ایندکس کنند.

در حالی که تکنیک‌های خاصی در مورد نحوه دستیابی نتایج مشابه با تکنولوژی‌هایی که به صورت بومی رندر سمت سرور را پشتیبانی نمی‌کنند وجود دارد، آن‌ها به شدت متکی بر هک‌های ناپایدار و پشتیبانی نشده هستند، از این رو آن را برای برنامه‌های مهم نامناسب می‌سازد. از سوی دیگر، React JS توسط برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌های دنیا مورد آزمایش قرار گرفته‌ و از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان شناخته شده است.

دسترسی به توسعه‌دهندگان

متوجه شدیم که توسعه‌دهندگان زیادی React JS را دوست دارند، زیرا شروع کار با آن بسیار آسان است و در کنار دیگر کتابخانه‌ها قابل استفاده می‌باشد. جای تعجب نیست که توسعه‌دهندگان خوش‌ذوق React JS را به راحتی می‌توانید پیدا کنید.

توسعه‌دهنده‌ای که قبلا در JavaScript، HTML و CSS استاد بوده است، باید بتواند React JS را فقط در چند هفته به خوبی یاد بگیرد. علاوه‌براین بیشتر آژانس‌های توسعه نرم‌افزار شروع به تخصص یافتن در React JS کرده‌اند تا بتوانند سرویس‌های توسعه نرم‌افزار حرفه‌ای React JS را که تقاضای آن رو به رشد است را تولید کنند.

جمع‌بندی

دلایل زیادی وجود دارد که چرا React JS انتخاب خوبی برای سازمان و شرکت‌های بزرگ است. از سرعت و سهولت استفاده از آن که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را توسعه داده و حفظ کنند گرفته تا ثبات و پایداری آن و سئوپسند بودنش. بسیاری از سازمان‌های بزرگ Fortune 500 در حال حاضر این کتابخانه محبوب جاوااسکریپت را به یک مزیت رقابتی تبدیل کرده‌اند، و بسیاری دیگر در آینده‌ای نزدیک به آن ملحق خواهند شد.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi