علوم داده و نقش آن در بهبود طراحی UX
ایمان مدائنی

ارائه بینش بهتر که باعث موفقیت می‌شود

به طور کلی علوم داده می‌تواند برای ایجاد بینش بهتر استفاده شود. به نوبه خود، اخیرا این انتظار می‌رود که تأثیر بیشتری بر موفقیت داشته باشد. از طریق علم داده، می‌توان از اطلاعات گسترده‌ای برای درک و اعتبار الگوهای رفتاری استفاده کرد، که به طراحان UX در ایجاد تجربه‌های بهتر برای کاربران کمک می‌کند. در حالی که مشتری محوری هنوز یک قاعده اصلی است، در حال حاضر طراحان از علوم داده برای شناخت آنچه مردم می‌خواهند استفاده می‌کنند.

خود داده‌ها راکد هستند. این بدان معناست که آن‌ها به خودی خود بی‌فایده هستند. وقتی علم را به آن تزریق می‌کنید، چگونه آن را مفیدتر می‌سازید. این کار به طراحان اجازه می‌دهد تا خروجی‌هایی تولید کنند که تمایز واقعی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

بسیاری از شیوه‌های علوم داده می‌تواند کمک‌کننده باشد

به بخش‌های خاصی که علم داده می‌تواند به طراحان UX کمک کند نگاهی می‌اندازیم:

درک اهداف مخاطبان: وقتی پای طراحی UX درمیان است، مخاطبان مورد نظر یکی از مهم‌ترین عناصر هستند. این امر تصمیم می‌گیرد که وب‌سایت چگونه به نظر برسد. با علوم داده، درک رفتار کاربران و آنچه می‌خواهند آسان‌تر خواهد بود.

بهبود طرح: علوم داده همچنین می‌تواند برای تنظیم دقیق طرح وب‌سایت برای تجربه کاربری بهتر مورد استفاده قرار گیرد. به طور معمول، تست A/B برای تعیین اینکه کدام کار بهتر است استفاده می‌شود. متناوبا، روش‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند به کار گرفته شود، مانند تحلیل نقشه حرارتی (heat map).

ساخت محتوای مربوطه: نقش دیگر علم داده در طراحی UX این است که می‌تواند در ایجاد بینش‌ها با توجه به محتوایی که باید بسته به آنچه کاربران مورد نظر دوست دارند روی وب‌سایت ببینند سودمند باشد.

تحلیل ترافیک: این کافی نیست که شما فقط صاحب وب‌ُسایتی باشید که خوب طراحی ‌شده است. نظارت مهم است. شما نیاز به تحلیل عملکرد وب‌سایت و جمع‌آوری بازخورد کاربران آن را دارید. این مساله دیگری است که علم داده می‌تواند در آن مفید باشد.

بهبود تبدیل (Conversion): این مورد می‌تواند مجموع تمام موارد ذکر شده در بالا باشد. علم داده می‌تواند برای ایجاد ایده‌هایی در مورد چگونگی تبدیل بازدیدکننده وب‌سایت به خریدار مورد استفاده قرار گیرد. ایجاد حجم زیاد داده‌ها می‌تواند در ایجاد یک وب‌سایت کاربردی و جذاب که می‌تواند به طور موثر تبدیل را هدایت کند، کمک‌کننده کند.

به طور خلاصه، طراحی UX می‌تواند پیچیده باشد. این امر نیاز به شناخت مخاطبان مورد نظر و درک اطلاعات وسیع دارد. علوم داده می‌تواند در ایجاد بینش ارزشمند موثر باشد، و این اطمینان را ایجاد می‌کند که می‌توانید از آن برای طراحی موثر که نیاز و ترجیحات کاربران را الویت‌بندی می‌کند استفاده کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi