آینده React Native چیست؟
ایمان مدائنی

برای حفظ تقاضای روزافزون برای تجربه تلفن همراه، توسعه‌دهندگان نیازمند ابزارها و تکنولوژی‌هایی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کد پایه وب خود را به کار گیرند و پلت‌فرم‌های متعدد موبایل را بدون توسعه و نگهداری برنامه‌های متعدد تلفن همراه هدف قرار دهند.

React Native در سال 2015 به عنوان یک راه‌حل قانع‌کننده برای ساخت برنامه‌های تلفن همراه که از برنامه‌های توسعه‌یافته توسط زبان‌های مخصوص پلت‌فرم قابل تشخیص هستند، منتشر شده است. این فریم‌ورک جاوااسکریپت از همان طرح React، کتابخانه محبوب جاوااسکریپت برای ساخت رابط‌های کاربری، استفاده می‌کند و پشت آن به فیس‌بوک و جامعه وسیع توسعه‌دهندگان گرم است.

در این مقاله، ما نگاهی می‌اندازیم به آینده React Native برای ارائه پاسخی دقیق به همه توسعه‌دهندگانی که می‌پرسند آیا React Native ماندگار است یا همانند بسیاری از فریم‌ورک‌های قبلی جاوااسکریپت است.

محبوبیت رو به رشد

کاملا قابل درک است که توسعه‌دهندگان نمی‌خواهند زمان خود را صرف یادگیری تکنولوژیی کنند که احتمالا در آینده‌ای نزدیک منسوخ می‌شود. اما فقط یک نگاه به Google Trends کافی است تا درک کنید که React Native قدرتمند است.

React Native توسط بسیاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های Fortune 500 استفاده می‌شود، مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، Bloomberg، Pinterest، Skype، Tesla، Uber، Walmart، Wix.com و بسیاری دیگر. آمار ریپازیتوری گیت‌هاب React Native نشان می‌دهد که نزدیک به 2000 مشارکت‌کننده آن را 16000 بار در 72 برنچ با بیش از 300 نسخه‌ی منتشر شده کامیت کرده‌اند.

 

بر اساس نظرسنجی Stack Overflow Developer Survey 2018، که پرسش و پاسخ‌های جامعه توسعه‌دهندگان در مورد همه چیز از تکنولوژی‌های محبوب آن‌ها تا الویت‌های شغلی‌شان است، React فریم‌ورک توسعه‌دهندگانی است که بیشتر آن‌ها می‌خواهند با آن کار کنند. پس جای تعجب نیست که بسیاری از توسعه‌دهندگان به React Native علاقه دارند.

برنامه‌ای برای تقویت جامعه React Native

Sophie Alpert، مدیر مهندسی React در فیس‌بوک می‌گوید: "ما خوشحالیم که در کنار جامعه درونی فیس‌بوک، جمعیت رونق‌یافته‌ای از کاربران و همکاران React Native خارج از فیس‌بوک داریم".

با وجود اینکه فیس‌بوک توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا در توسعه React Native از ابتدای آن شرکت کنند، این شرکت برنامه‌های بزرگی برای پشتیبانی و تقویت جامعه React Native برای شکل‌گیری آینده آن دارد.

در ژانویه 2018، فیس‌بوک ریپازیتوری react-native-releases را ایجاد کرد، که به همه اجازه می‌دهد تا انتشاری جدیدی از React Native را به شیوه‌ای مشارکتی انجام دهند و در مورد بخش معینی با هم گفتگو کنند. همان سال در ماه جولای، فیس‌بوک ریپازیتوریی را ایجاد کرد که صرفا مخصوص گفتگو و پیشنهادات بود، محیطی امن برای تمام اعضای جامعه ارائه داد تا گفتگوهای جالب مربوط به ریپازیتوری اصلی React Native را مطرح کنند.

مشارکت‌کنندگان اصلی React Native می‌خواهند مجموعه‌ای از استانداردها را برای همه بسته‌ها/ریپازیتوری‌های میزبانی شده در ریپازیتوری گیت‌هاب پروژه ایجاد کنند. Lorenzo Sciandra، مسئول اصلی و توسعه‌دهنده React Native می‌گوید: "در اوایل سال 2019، ما این مجموعه جدید از دستورالعمل‌ها را قرار خواهیم داد. ما مطمئن هستیم که با این تغییرات جامعه همکاری بیشتری خواهد داشت تا زمانی که به رتبه یک برسیم، همه ما با این تلاش مشترک ادامه می‌دهیم تا به درجات عالی برسیم".

آینده React Native، Fabric است

Alpert می‌گوید: "ما بر روی یک مجموعه بزرگ از React Native کار می‌کنیم تا فریم‌ورکی انعطاف‌پذیرتر و با ادغامی بهتر با زیرساخت‌های native در برنامه‌های hybrid JavaScript/native بسازیم". نام معمول این تلاش مداوم Fabric است.

اساس Fabric به سه تغییر اصلی داخلی منجر می‌شود که تاثیر به سزایی بر آینده React Native دارد:

مدل جدید threading: با استفاده از مدل فعلی threading، هر به‌روزرسانی UI نیاز به انجام کار در سه thread مختلف را دارد. مدل جدید threading آن را تغییر خواهد داد و امکان فراخوانی به صورت هم‌زمان در جاوااسکریپت را در هر thread فراهم می‌کند.

قابلیت‌های رندر Async: برای اجازه دادن به الویت‌های مختلف رندرینگ و ساده‌سازی مدیریت غیرهمزمان داده‌ها، قابلیت رندرینگ async در React Nativeگنجانده شده است.

Bridge (پل) ساده‌شده: یک bridge ساده‌شده جدید فراخوانی‌های مستقیم بین native و جاوااسکریپت را کارآمدتر می‌کند و ساخت ابزارهای مختلف دیباگینگ را ساده‌تر می‌سازد.

Alpert اقدامات مداوم را خلاصه می‌کند: "با استفاده از این پروژه، ما آنچه را که طی 5 سال آموختیم اعمال کردیم و معماری‌مان را به صورت مدرن‌تری به ارمغان آوردیم". خبر خوب این است که برنامه‌های React Native با هیچ یا کمی تغییر به صورت کاملا کاربردی باقی خواهند ماند.

نتیجه‌گیری

همه چیز نشان می‌دهد که آیندهReact Nativeروشن است، از جامعه پررونق آن گرفته تا حرکت آن به سمت برنامه‌های طولانی‌مدت توسط توسعه‌دهندگان اصلی آن. از زمان انتشار آن در سال 2015،React Nativeدر حال تبدیل شدن به فریم‌ورکی برای توسعه‌دهندگانی است که می‌خواهند برنامه‌های نوآورانه‌ای را ایجاد کنند و سهم خود را از بازار تلفن همراه که به سرعت در حال رشد است بگیرند.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi