برنامه‌نویسی برای سئوکاران
ایمان مدائنی

در این مقاله مفاهیم کلیدی را توضیح داده و به سئوکاران و بازاریابان کمک می‌کنیم تا بهترین دوره عملی را برای شروع کار تعیین کنند.

چرا شما باید نحوه برنامه‌نویسی را یاد بگیرید؟

فکر می‌کنم واقعا چندین مزیت اساسی برای یادگیری نحوه برنامه‌نویسی وجود دارد:

1. بهبود روابط با توسعه‌دهنده

اولین مورد، روابط با توسعه‌دهنده است. به عنوان سئوکار، ما به طور مداوم با توسعه‌دهندگان کار می‌کنیم تا توصیه‌های خود را عملی کنیم. درک اینکه چرا آن‌ها تصمیمات خاصی را می‌گیرند، چگونه فکر می‌کنند، برای همکاری بهتر با آن‌ها واقعا مهم است.

2. به یک سئوکار فنی بهتر تبدیل شوید

درک نحوه برنامه‌نویسی شما را به یک سئوکار فنی بهتر تبدیل می‌کند. فقط درک ساخت وب‌سایت‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سئوی بهتری را عملی کنید. اتوماسیون. ما به عنوان بازاریاب، به عنوان سئوکار، گاهی اوقات کارهای بسیار تکراری انجام می‌دهیم، و اینکه بتوانیم زمان صرف‌شده برای این کارهای تکراری را به حداقل برسانیم بسیار مهم است.

این امر واقعا در را به روی فرصت‌ها برای انجام کارها و تمرکز بیشتر بر روی استراتژی و چیزهای دیگر که نمی‌توانید برای اتوماسیون بگذارید باز می‌کند.

3. تحلیل داده‌های خود را سطح‌بندی کنید

به عنوان بازاریاب، ما در دریایی از داده‌ها شنا می‌کنیم. ما اغلب با صدها میلیون سطر کار می‌کنیم. استفاده از زبان برنامه‌نویسی مثل R یا Python یک روش واقعا خوب برای مدیریت مقدار داده‌هاست.

4. سواد

این امر در برخی کشورها بسیار رایج است تا نحوه برنامه‌نویسی در دوران ابتدایی آموزش داده شود. بنابراین با آموختن نحوه برنامه‌نویسی، شما با بچه‌های دنیا برابر هستید، افرادی که ممکن است در آینده وارد بازار کار شوند. بنابراین حتی لازم نیست که شما بیاموزید چگونه عمیقا برنامه‌نویسی کنید. اما به شما توصیه می‌کنیم حداقل مفاهیم و منطق برنامه‌نویسی را درک کنید.

کدام زبان را باید یاد بگیرید؟

اغلب اوقات می‌شنویم که مردم می‌گویند: "من در دانشکده یا در دبیرستان کمی برنامه‌نویسی انجام داده‌ام. آموخته‌های زبان برنامه‌نویسی من نه چندان خوب و نه چندان بد است". ما به آن‌ها می‌گوییم: "شما ظاهرا عالی هستید، و به سراغ زبانی بروید که با آن راحت هستید".

بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی دارای یک منطق مشترک هستند. اما اگر می‌خواهید از حوزه خاصی شروع کنید و نیاز به تصمیم‌گیری برای یادگیری یک زبان را دارید، دو توصیه برای شما داریم.

پایتون

اگر شما در مسیر تحلیل داده‌ها قرار دارید، دلیل اصلی شما برای یادگیری نحوه برنامه‌نویسی کار با داده‌ها و انجام کارهای پیچیده‌تر با داده‌هاست. بنابراین فکر می‌کنم زبانی بهتر از پایتون وجود نداشته باشد.

پایتون بسیار مجهز است. کتابخانه‌های زیادی وجود دارد که به طور خاص برای تحلیل داده‌ها طراحی شده‌اند، و این زبان از زبانی مثل R بسیار قوی‌تر است.

جاوااسکریپت

اگر در مسیر توسعه وب قرار دارید، و می‌خواهید سئوکار فنی بهتری باشید، می‌خواهید نحوه ساخت وب‌سایت‌ها را درک کنید، جاوااسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی فوق‌العاده قوی است که در چند سال گذشته در استفاه از وب‌سایت‌ها رونق گرفته است.

همچنین می‌تواند نسبت به توسعه backend وب با زبانی مثل Node.js، که نوع دیگری از جاوااسکریپت است، توانمندتر باشد. تنها مسأله یادگیری جاوااسکریپت این است که شما باید ابتدا CSS و HTML را یاد بگیرید. بنابراین منحنی یادگیری آن کمی بیشتر از پایتون است.

نمونه‌هایی از مفاهیم برنامه‌نویسی

اکنون می‌خواهیم به بررسی برخی از مفاهیم برنامه‌نویسی بپردازیم، تا شما با ایده یادگیری برنامه‌نویسی کمی راحت‌تر کنار بیایید.

یک سری مسائل در تمام زبان‌های برنامه‌نویسی مشترک هستند که در واقع اصول اساسی زبان برنامه‌نویسی محسوب می‌شوند. این موارد عبارتند از متغیرها، شرط‌ها و توابع.

متغیرها اولین مفهومی هستند که باید آن‌ها را درک کنید. شما می‌توانید متغیری را تعریف کنید و مقداری را به آن اختصاص دهید و در طی برنامه از آن استفاده کنید.

مفهوم بعدی که باید آن را درک کنید، شرط‌ها هستند. نوشتن و خواندن شرط‌ها بسیار شبیه زبان انگلیسی است. شرط‌ها به شما کمک می‌کنند تا فیلترهایی را بر روی خروجی خود اعمال کنید یا عملیات خود را بر روی بخش‌های خاصی انجام دهید.

آخرین مفهوم توابع هستند. توابع بخش‌هایی از کد هستند که به سادگی قابلیت استفاده مجدد دارند. هر کدام از توابع در برنامه مسئول انجام یک کار ساده و خاص هستند. اما وقتی برنامه‌ای را می‌نویسید و این توابع را کنار هم می‌گذارید کارهای پیچیده و بزرگ‌تری را انجام خواهند داد.

منابع یادگیری

بنابراین اکنون که برنامه‌نویسی را درک کردید و متوجه شدید که چرا باید آن را بیاموزید، می‌خواهم شما را با برخی منابع آموزشی آشنا کنم.

سایت‌های داخلی و خارجی زیادی در اینترنت وجود دارند که بسیار معتبر بوده و دارای آموزش‌های مفیدی هستند. این سایت‌های آموزشی می‌توانند سرعت یادگیری شما را تسهیل بخشند.

برخی از منابع خارجی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از Lynda/LinkedIn، Codeacademy، Coursera. علاوه بر این موارد می‌توانید سایت‌های ایرانی معتبری نیز بیابید که دارای آموزش‌های خوب و حتی رایگان می‌باشند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi