نحوه صحبت با مشتریان خود با زبانی که آن‌ها متوجه شوند
ایمان مدائنی

وقتی از این عبارات در مکالمات خود استفاده می‌کنیم و فرض می‌کنیم که در حال ارتباط برقرار کردن هستیم، ممکن است مشتریان را دچار سردرگمی، گیجی و ناامیدی کنیم. در این مقاله، به نمونه‌هایی از برخورد با مشتریان، برای سئوکاران که بیشتر وقت خود را با مشتریان در ارتباط هستند می‌پردازیم.

همکاری پایه و اساس سئو است

امروزه ما با ایجاد تخصص، قدرت و اعتماد آنلاین به نتیجه می‌رسیم. مطمئنا وظایف فنی سئو برای به انجام رساندن این کارها وجود دارد. اما در طولانی مدت، ممکن است رشد چشمگیری در کسب و کار به وجود آید، و برای کنترل این کار، همکاری لازم است.

در واقع تیم یا مشتری، سرمایه‌گذاری برای موفقیت ما هستند. همه افردای که با آن‌ها سر و کار داریم باید با اشتیاق با یکدیگر همکاری داشته باشند. همکاری مشترک به معنای موفقیت برای همه اعضای تیم است.

ارتباطات برای همکاری مهم است

ارتباط موثر در یک محیط مشارکتی مهم است. ارتباطات به زبان متکی هستند. اگر یک راهنمای قایق‌سواری بگوید "دست و پا به جلو" تیمش احتمالا با سردرگمی به او نگاه می‌کنند، اما اگر او بگوید "دست و پای سمت چپ را به جلو حرکت دهید" تیمش زبان او را می‌فهمند و عمل صحیحی را انجام می‌دهند.

یکی از راه‌های بهبود ارتباط با مشتریان، حذف اصطلاحات تخصصی از واژگان‌تان است. در طی چند سال گذشته، ما خودمان را به چالش کشیده‌ایم تا از کلمات روزمره، بیشتر در ارتباط با مشتری استفاده کنیم. در نتیجه ما پروژه‌های بیشتری را به سرانجام می‌رسانیم و می‌بینیم که مشتریان رضایت بیشتری دارند. این یک پیروزی دو طرفه است.

در اینجا چند مثال عملی برای برقراری ارتباط (و بنابراین همکاری بهتر) با مشتریان سئو آورده‌ایم:

نقشه سایت / رزومه وب‌سایت شما

به جای اینکه به مشتری بگویید که وب‌سایت شما فاقد نقشه سایت (XML sitemap) است، توضیح دهید که این فایل مثل رزومه سایت شماست. شما نمی‌توانید یک مصاحبه شغلی را بدون رزومه انجام دهید که وجود این رزومه پی بردن به داشته‌های مصاحبه‌شونده را با یک فرم قابل هضم آسان‌تر می‌سازد. یک رزومه به سرعت "داشته‌های" او یا ساختار نقش‌ها و تجربیات مناسب را به شما می‌دهد. دقیقا مثل یک نقشه سایت که محتویات و ساختار وب‌سایت را به طور خلاصه نشان می‌دهد.

ساخت لینک/ روابط

وقتی مشتریان‌تان می‌شنوند که شما در مورد ساخت لینک صحبت می‌کنید، فورا حسی را که هنگام دریافت ایمیل‌های اسپم در قالب فرمی از تبادل لینک داشته‌اند را به خاطر می‌آورند. آن‌ها ممکن است نگران این باشند که این تاکتیک بیش از حد تهاجمی یا کوته‌بینانه باشد و شرایط سرویس گوگل را نقض کند. در نظر بگیرید "ایجاد لینک" را به عنوان ایجاد شبکه‌ای از روابط حرفه‌ای یک تجارت که موتورهای جستجو به سرعت و به راحتی آن را درک می‌کنند توضیح دهید. قرار دادن تابلوهای راهنمایی که موتورهای جستجو می‌توانند آن را بخوانند.

اسنیپت‌های (snippet) خاص/ رتبه‌بندی بالا

مشتریان اغلب بر روی رتبه‌بندی سایت‌شان تمرکز بالایی دارند. اگر با آن‌ها درمورد "دریافت نتایج اسنیپت‌های ویژه" صحبت کنید، این نوع گفتار باعث می‌شود آن‌ها این موضوع را درک نکرده و آن‌ها را از دست بدهید. در عوض بر روی آنچه که آن‌ها می‌خواهند تمرکز کنید: به دست آوردن رتبه یک برای کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌اید. اگر در حال کار با یک مشتری بر روی یک قسمت جدید از محتوای کامل هستید، می‌توانید با متوجه ساختن مشتری که هدف شما رسیدن به رتبه یک است، او را قانع کنید.

سئو/ یافتن

شاید مهم‌ترین اصطلاح "سئو" باشد. همه ما فرض می‌کنیم که مشتریان می‌دانند سئو چیست و چرا مهم است. اما بیشتر اوقات نام اختصاری آن می‌تواند فقط آنان را دچار سردرگمی کند. سعی کنید "پیدا شدن در جستجوی گوگل" را جایگزین عبارت "سئو" کنید. در این صورت، مشتری شما به جای اینکه بین واژگان شما دچار ناامیدی شود، بسیار مجذوب آن می‌شود.

حذف اصطاحات تخصصی، در هر زمینه‌ای که مشغول به کار هستید، تأثیرگذارترین تغییر ما در ارتباط با مشتری خواهد بود. ما همچنین توصیه می‌کنیم گزارش‌های ماهانه را برای مشتریان خود بفرستید، و به طور فعال به دنبال بازخورد آنان باشید و انتظارات واضحی را تعیین کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi