10 دلیل که طراحان وب باید سئو را یاد بگیرند
ایمان مدائنی

1. صدر جدول بودن در رتبه‌بندی گوگل

طراحان هنگام طراحی باید این نکته را در ذهن داشته باشند که وب‌سایت آنان باید در رده‌های برتر رتبه‌بندی گوگل قرار گیرد، و برای دستیابی به این امر باید پارامترهای خاص هنگام طراحی رعایت شوند. عناصری مانند HTTP status code، URLها، سازگاری URL با موتور جستجو، متاتگ‌ها،‌ توضیحات و تگ‌های عنوان از جمله مواردی هستند که در هنگام طراحی مهم می‌باشند.

2. دقت جستجو

میلیاردها کسب و کار و فروشگاه آنلاین وجود دارد. افرادی که روزی کوچک‌ترین رقیبان شما بودند، اکنون حضور دیجیتالی دارند. مشتریان قبل از خرید فیزیکی، مارک/تجارت/محصول شما را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. از این رو طراحان برای افزایش دقت جستجوی صفحه وب شما در میان میلیون‌ها صفحه وب دیگر باید در سئوی on-page تبحر داشته باشند.

3. صفحه وب دستگاه‌پسند

با افزایش استفاده از دستگاه‌های دستی، مشتریان تمایل دارند نیازهای خود را با استفاده از تلفن‌های همراه جستجو کنند. به همین علت کاربران ترجیح می‌دهند صفحات وبی را مشاهده کنند که موبایل‌پسند باشند و به خوبی در دستگاه‌های تلفن همراه نمایش داده شوند. بنابراین تضمین سازگاری وب‌سایت با تلفن همراه باید یکی از الویت‌های اصلی طراح باشد.

4. تعامل و مشارکت بیشتر

وب‌سایتی که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، همیشه دارای شبکه‌ای قدرتمند از لینک‌های داخلی است که این اطمینان را ایجاد می‌کند که کاربر در وب‌سایت مشغول می‌ماند. این کار باعث افزایش زمانی که کاربر در سایت می‌ماند می‌شود. همچنین کاربران را به سمت بخش‌هایی از وب‌سایت که می‌تواند برای آنان مفید باشد هدایت می‌کند و باعث می‌شود کاربران تجربه کاربری بهتری را تجربه کنند. بنابراین سئو طراحان را راهنمایی می‌کند تا صفحات را به گونه‌ای طراحی کنند که بتواند درآمد صاحب وب‌سایت را سریع‌تر افزایش دهد.

5. افزایش سرعت بارگیری صفحه

سرعت بارگیری عامل اصلی کمک به تجربه کاربری و همچنین رتبه‌بندی‌های گوگل است. طراحان باید مراقب موارد ضروری باشند که باعث می‌شود روند بارگیری صفحه به یک کار آهسته تبدیل شود. مانند تصاویر بزرگ، ویدیوهای سنگین، فیلم‌ها، URL یا کدنویسی ضعیف و تم‌هایی با ویجت‌های زیاد. بنابراین یادگیری سئو به طراحان کمک می‌کند تا بر این نقص‌ها غلبه کرده و سرعت بارگیری وب‌سایت را افزایش دهند.

6. مقرون‌به‌صرفه بودن

یک طراح ماهر یا حرفه‌ای می‌داند که به محض افزایش ترافیک، چالش‌هایی به وجود می‌آید‌ تا مجددا بر روی backend وب‌سایت کار شود. اگر سایت از ابتدا سئوپسند باشد، در آینده وقتی ترافیک بالا می‌رود نیاز به تغییرات کمتری خواهد داشت. از meta descriptions برای عنوان صفحه گرفته تا URL و کلمات کلیدی، همه چیز باید از مرحله شروع به کار مورد توجه قرار گیرد تا تکرارها کاهش یافته و در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

7. افزایش ROI (نرخ بازگشت سرمایه) وب‌سایت

همه وب‌سایت‌ها با هدف خاصی توسعه یافته‌اند، که این امر می‌تواند معرفی محصولات یا فروش خدمات یا دادن اطلاعات به کاربران باشد. موتورهای جستجو بهترین وسیله برای اطمینان از دستیابی به این اهداف هستند. اگر وب‌سایت مطابق با استانداردهای سئو طراحی شده باشد، سایت بین رتبه‌های برتر قرار خواهد گرفت. سپس کاربران مربوطه را که واقعا به محصولات، سرویس‌ها یا اطلاعاتی که سایت ارائه می‌دهد علاقه‌مند هستند را جذب می‌کند. بنابراین بازگشت سرمایه‌‌گذاری وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

8. تجربه بصری خوب
مشتریان یا بازدیدکنندگان تمایل دارند به طور مرتب وب‌سایتی را باز کنند که جذاب و خواندنی باشد. این نوع وب‌سایت‌ها در مقایسه با وب‌سایت‌های خسته‌کننده بیشتر جستجو می‌شوند. از این رو طراحان برای جذاب‌تر کردن صفحه باید هنر ساخت وب‌سایت‌های سئوپسند را یاد بگیرند. همچنین وب‌سایت‌های خوب طراحی‌شده بازدیدکنندگان زیادی دارند و از نظر رتبه‌بندی در صدر جستجوهای گوگل قرار می‌گیرند.

9. فناوری‌های نوآورانه

فناوری خیلی سریع تغییر می‌کند. طراحان باید با آخرین روندهای سئو و به طور کلی دنیای دیجیتال به‌روز شوند. مثلا مردم شروع به استفاده از جستجوی صوتی برای یافتن سریع‌تر آنچه که می‌خواهند کرده‌اند. از این رو طراحان باید وب‌سایتی را طراحی کنند که چنین ویژگی‌هایی را به کاربران ارائه می‌دهد. در عین حال، پلاگین‌ها، افزونه‌ها و بسیاری ابزارهای جدید دیگری وجود دارند که به طراحان کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را از دیدگاه سئو افزایش دهند.

10. تجربه کاربری بهتر

تجربه کاربری از نظر حفظ کاربر و افزایش استفاده از وب‌سایت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین برای ایجاد تأثیر طولانی بر روی کاربران، صفحه وب باید ریسپانسیو، تعاملی و بدون دردسر باشد. فقط در این صورت کاربر دوباره از وب‌سایت شما بازدید خواهد کرد. امروزه طراحان برای ایجاد یک صفحه وب بسیار موفق و ارائه بهترین تجربه کاربری باید ترفندها و تاکتیک‌های سئو را یاد بگیرند.

این روزها ساخت وب‌سایت برای طراحان به معنای کارایی، قابلیت استفاده و جذابیت زیبایی شناختی است و هر سایت جدیدی نیاز به یکپارچه‌سازی جامع روش‌های سئو دارد تا به یک صفحه وب با رتبه بالا تبدیل شده و توسط موتور جستجو ایندکس شود. این یک تمرین خوب است تا وب‌سایت خود را برای سئو سفارشی کنید، در حالی که برای ساختار، مدیریت محتوا (CMS)، سینتکس URL سایت و طراحی وب‌سایت خود برنامه‌ریزی می‌کنید. این امر تضمین می‌کند که وب‌سایت شما اهداف خود را ایفا کرده و بهترین نتیجه را برای کسب و کارتان به ارمغان می‌آورد.

 

در صورت تمایل میتوانید از دوره آموزش جامع سئو 2019 استفاده کنید 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi