چرا باید React.js را یاد بگیرید
ایمان مدائنی

در حال حاضر استفاده از React.js به طور گسترده در شغل‌های کاری شرکت‌های مختلفی ذکر شده است؛ شرکت‌هایی که می‌خواهند توسعه‌دهندگان متخصص React.js را بیشتر از مهندسان Vue.js استخدام کنند. در این مقاله متوجه می‌شوید که چرا React.JS با وجود منحنی یادگیری شیب‌‌‌دار این کتابخانه، فریم‌ورک مناسبی برای شروع کار است.

5 دلیل یادگیری React.JS

توسعه‌دهندگان ممکن است برای یادگیری React دو دل باشند زیرا یک فریم‌ورک کامل توسعه‌داده‌شده نیست و توسعه‌‌دهنده باید مدل‌ها و کنترلرها را خودش مدیریت کند. با این وجود، دلایلی برای تبدیل شدن به توسعه‌دهنده react js وجود دارد. بیایید نگاه دقیق‌تری به آن‌ها بیاندازیم:

1. کاربردی است

در React نیازی به استفاده از کلاس‌ها نیست. این پلت‌فرم به کامپوننت‌های کاربری بسیار وابسته است و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا کد پایه خود را بیش‌ از حد پیچیده نکنند. در حالی که کلاس‌ها تعداد کمی از ویژگی‌های مناسب را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند، مزایای ارائه‌شده توسط سینتکس کاربردی رسا و واضح هستند:

خوانایی بالاتر. خواصی مثل lifecycle hookها باعث می‌شوند خوانایی و تست کد دشوار شود. عملکردهای ساده JS آسان‌تر هستند.

توسعه‌دهنده می‌تواند عملکرد مشابه‌ای را با کد کمتری به دست آورد.

تیم مهندسی نرم‌افزار به احتمال زیاد به بهترین روش‌ها پایبند است. کامپوننت‌های کاربردی مستقل، مهندسان front-end را تشویق می‌کنند تا کامپوننت‌های نمایشی را جدا کنند. برای تنظیم جریان کاری پیچیده‌تر، زمان بیشتری لازم است؛ در اجرای طولانی، با ساختار کد بهتری انجام می‌شود.

توسعه‌دهنده می‌تواند لیست وابستگی‌های مربوط به هر کامپوننت را ببیند. در نتیجه شما قادر خواهید بود ساختارهای بیش از حد پیچیده را بشکنید یا در کل در مورد آن‌ها تجدیدنظر کنید.

React.JS ابزاری است که قدرت کامپوننت‌های کاربردی را در حد کامل تشخیص می‌دهد. در نتیجه، توسعه‌دهندگان می‌توانند برای حداکثر شیوایی کد و بهبود کارایی تلاش کنند.

2. اعلانی است

به احتمال زیاد شما با CSS و زبان برنامه‌نویسی پایگاه‌داده SQL بیگانه نیستید، و به همین ترتیب، با برنامه‌نویسی اعلانی آشنا هستید. تفاوت‌هایی بین رویکردهای اعلانی و دستوری در اینجا ذکر شده است:

برنامه‌نویسی دستوری از عباراتی برای دست‌کاری وضعیت برنامه استفاده می‌کند.

برنامه‌نویسی اعلانی یک پاردایم است که سیستم را بر اساس منطق ارتباطات تغییر می‌دهد.

در حالی که برنامه‌نویسی دستوری به توسعه‌دهندگان امکان طراحی یک کنترل را با جریانی گام به گام در عبارات می‌دهد و ممکن است ساده‌تر باشد، برنامه‌نویسی اعلانی در طولانی مدت قدرت بیشتری دارد.

خوانایی بیشتر. جزئیات سطح پایین، کد را در هم و برهم نمی‌کند زیرا پارادایم به آن‌ها مرتبط نیست.

آزادی بیشتر برای استدلال. به جای اینکه مراحل گام به گام را از قبل تعیین کنیم، توسعه‌دهنده React JS بر توصیف راه‌حل و منطق تمرکز می‌کند.

قابلیت استفاده مجدد. شما می‌توانید توضیحات اعلانی را در سناریوهای مختلفی به کار گیرید، که برای ساختاری گام به گام چالش‌برانگیز است.

در حل مشکلات خاص دامنه موثر است. عملکرد بالای برنامه‌نویسی اعلانی ناشی از این واقعیت است که با دامنه سازگار است. مثلا، برای پایگاه داده‌ها، توسعه‌دهنده مجموعه‌ای از عملیات را برای مدیریت داده‌ها و غیره ایجاد می‌کند.

بهره بردن از مزایای برنامه‌نویسی اعلانی نقطه قدرتمند React است. شما قادر خواهید بود رابط‌های شفاف، قابل استفاده مجدد و بسیار خوانا را ایجاد کنید.

3. DOM مجازی

توسعه‌دهندگانی که پروژه‌های پربار را مدیریت می‌کنند، اغلب با چالش‌های مربوط به DOM مواجه هستند. تنگناها حتی بعد از تغییرات کوچک در document-object-model (DOM) ظاهر می‌شوند. با توجه به ساختار درخت document-object-model، ارتباط بسیار خوبی بین اجزای DOM وجود دارد.

برای تسهیل نگهداری، فیس‌بوک DOM مجازی را در React.JS پیاده‌سازی کرده است. این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا قبل از به‌روزرسانی درخت واقعی DOM، عملکرد عاری از خطای پروژه را تضمین کنند.

DOM مجازی اطمینان بیشتری را در عملکرد برنامه ایجاد می‌کند. در طولانی مدت، به طور قابل توجهی میزان رضایت کاربر را بهبود می‌بخشد.

4. اتصال داده (data binding) رو به پایین

در مقایسه با دیتا بایندینگ دو طرفه انگولار، React.JS از ساختار رو به پایین استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تغییرات در ساختار فرزند بر والد تاثیر نمی‌گذارد. توسعه‌دهنده فقط می‌تواند داده‌ها را از والد به فرزند انتقال دهد، نه برعکس.

در مقایسه با دیتا بایندینگ دو طرفه، موردی که توسط React.JS پیاده‌سازی می‌شود مستعد خطا نیست (توسعه‌دهنده داده‌ها را با وسعت بیشتری کنترل می‌کند)، به دلیل ساختاری که به صورت واضح تعریف شده است، تست و اشکال‌زدایی راحت‌تر انجام می‌شود.

5. React Developer Tools

توسعه‌دهنده React.JS از ابزارهای گسترده که همه جنبه‌های عملکرد برنامه را دربرمی‌گیرد بهره‌مند می‌شود. طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های طراحی و اشکال‌زدایی وجود دارد، افزونه React Developer Tools برای کروم و فایرفاکس است. با استفاده از این ابزار و ابزارهای دیگر، می‌توانید کامپوننت‌های والد و فرزند را تعریف کنید، وضعیت آن‌ها را بررسی کنید، سلسله مراتب را مشاهده کنید، و propها را بررسی کنید.

مزایای React.js

React.js با معرفی ساختار "کامپوننت‌ها" به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا رابط‌های پروژه خود را سیستماتیک کنند. این کتابخانه امکان ایجاد viewهای ماژولار که از بلوک‌های قابل استفاده مجدد تشکیل شده است؛ pop-upها، جداول و غیره؛ را می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از React.js نحوه بهبود تجربه کاربری است. مثال کتاب درسی از استفاده کتابخانه در فیس‌بوک، امکان مشاهده تعداد لایک‌ها در زمان واقعی بدون بارگیری مجدد صفحه است.

در ابتدا، React.JS در سال 2011 توسط مهندسان فیس‌بوک به عنوان راهی برای ارتقاء کیفیت و حفظ رابط پیچیده برنامه Facebook Ads منتشر شد. عملکرد بالای این کتابخانه منجر به پذیرش آن توسط دیگر SMEها و شرکت‌های بزرگ شد. در حال حاضر React JS یکی از پرکاربردترین ابزارهای توسعه است.

جمع‌بندی

React.JS یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوااسکریپت است که افراد و شرکت‌های بزرگ بسیاری را جذب کرده است. این کتابخانه روندهای جدید و بهترین روش‌ها را در همه جنبه‌های مدیریت برنامه، قابلیت دسترسی، عملکرد، اشکال‌زدایی، امنیت و سایر موارد دنبال می‌کند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi