چرا Backlink ها هنوز مهم هستند
ایمان مدائنی

منتشرکنندگان می‌توانند با تمرکز بر روی دو چیز، رتبه جستجوی خود را بهبود بخشند:

1. محتوایی که منتشر می‌شود.

2. بک‌ لینک‌هایی که محتوا از سایر وب‌سایت‌های معتبر در صنعت کسب می‌کند.

محتوا هنوز همچون یک پادشاه است، اما اگر می‌خواهید وب‌سایت شما دنبال شود و درنهایت منجر به درآمد شود، باید بر روی بک لینک‌ها تمرکز کنید.

در اینجا چهار دلیل مهم بودن بک لینک‌ها وجود دارد، و اینکه چرا داشتن استراتژی قوی لینک‌سازی برای هر وب‌سایت تجاری ضروری است:

1. رتبه‌بندی ارگانیک بالا به لینک‌های باکیفیت، بسیار وابسته است.

2. یک استرتژی خوب ساخت بک لینک به گوگل کمک می‌کند تا مطالب شما را سریع‌تر پیدا کند.

3. بک لینک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

4. آن‌ها شهرت آنلاین شما و دیده شدن برندتان را افزایش می‌دهند.

بک لینک‌ها نقش مهمی در رتبه‌بندی ارگانیک دارند

اگرچه بسیاری از متخصصان سئو ادعا می‌کنند که وقتی پای بک لینک‌ها به میان می‌آید، همه چیز در رابطه با کیفیت است، اما تحقیقات زیادی نشان داده است که بین تعداد زیادی از دامنه‌های مراجعه‌کننده (وب‌سایت‌ها مختلف که به یک سایت لینک می‌دهند) و رتبه‌بندی ارگانیک بالا ارتباطی قوی وجود دارد.

Brian Dean و تیمش بیش از یک میلیون نتایج جستجوی گوگل را تحلیل کرده‌اند. هنگام بحث درمورد یافته‌های آنان، Dean تا آنجا پیش می‌رود که می‌گوید بک لینک‌ها ممکن است مهم‌ترین چیزی باشند که گوگل هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام وب‌سایت را در صدر SERPها رتبه‌بندی کند، به آن توجه می‌کند. نتیجه‌گیری وی توسط سایر تحقیقات بزرگ موجود در صنعت پشتیبانی می‌شود.

اساسا، بک لینک‌ها هنوز با همان هدفی که در سال 2005 به کار گرفته می‌شدند، استفاده می‌شوند. این‌ها عواملی هستند که توسط وب‌سایت‌های دیگر که به وب‌سایت شما توجه می‌کنند ارائه می‌شوند. در حالی که تمرکز و اعتماد گوگل در چند سال اخیر به آن‌ها کم شده است، اما هنوز هم مطمئن‌ترین عامل رتبه‌بندی هستند که تحت تاثیر جزئی صاحبان وب‌سایت قرار دارند.

بک لینک‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا محتوای جدید شما را پیدا کرده و ایندکس کنند

برای رتبه‌بندی در SERPهای گوگل، ابتدا محتوای شما باید توسط Googlebot پیدا شود. این امر کمک می‌کند تا Googlebot به عنوان نقشه‌بردار و وب‌سایت‌ها به عنوان اموال واقعی در توسعه، اما در مقیاس بزرگ عمل کنند. اصطلاحا، نقشه‌بردار به اطراف می‌رود، ویژگی‌های جدید را علامت‌گذاری می‌کند و آن‌ها را بر روی نقشه قرار می‌دهد.

اگر یک وب‌سایت crawle و ایندکس نشود (کشف و نقشه‌برداری)، راهی برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی و درنهایت رتبه‌بندی سایت وجود ندارد. این در هیچ جای نقشه نیست. هر وب‌سایت جدید و هر مقدار محتوای جدید که در وب‌سایت‌های قدیمی قرار گرفته شده است، باید توسط Googlebot، crawle و ایندکس شوند. بسته به اینکه گوگل وب‌سایت شما را الویت قرار دهد یا خیر، این کار گاهی اوقات زمان زیادی را می‌گیرد.

برای دریافت این دوره انتظار، به راحتی می‌توانید بک لینک‌های باکیفیت در وب‌سایت‌های معتبر و وب‌سایت‌های خبری که روزانه ترافیک زیادی را به دست می‌آورند ایجاد کنید.

اگر شما لینکی را از یکی از آن‌ها به محتوای جدید منتشر شده خود مدیریت کنید، Googlebot آن لینک (و هر لینک دیگری در صفحات بعدی) را دنبال خواهد کرد و زودتر از آنچه که از قبل تعیین شده بود به وب‌سایت خود خواهید رسید. در اصل، وب‌سایت شما اکنون درحال پرش از صف است و به دلیل بک‌لینک‌هایی که به دست آورده‌اید، محتوای شما سریع‌تر ایندکس می‌شود.

بک‌ لینک‌ها ترافیک خوبی را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند

کل امتیاز رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو، به دست آوردن بازدید بیشتر از وب‌سایت شما است. هر چه مردم بیشتر آن را ببینند، بازدیدهای بیشتری می‌خورد و شانس شما برای فروش یا کسب درآمد از طریق تبلیغات افزایش می‌یابد.

بک‌لینک‌ها خودشان این پتانسیل را دارند که ترافیک خوب و قابل قبولی را به وب‌سایت شما هدایت کنند، به خصوص اگر در محتویاتی قرار داده شده باشند که بر روی سایت‌هایی با ترافیک بالا مربوط به موضوع شما منتشر شده باشند.

نه تنها فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری جدید از این طریق ایجاد می‌کنید، بلکه جریان پایداری از ترافیکی که در حال حاضر به سمت شما می‌آید، سیگنال دیگری برای الگوریتم گوگل است که محتوای شما با کیفیت بالا بوده و به اندازه کافی برای دیگران باارزش است تا آن را توصیه کند.

استراتژی بک لینک به شما در ایجاد شهرت آنلاین و معرفی برند کمک می‌کند

از آنجا که بک‌ لینک‌ها عاملی از اعتماد توسط یک سایت به سایت دیگر هستند، می‌توانند تاثیرخوبی در نحوه نمایش برند شما برای مشتریان بالقوه داشته باشند. استراتژی‌های لینک‌سازی، مانند گردهمایی تخصصی و وبلاگ‌نویسی مهمان، نام شما را در معرض دید مخاطبان بزرگی قرار می‌دهد که ممکن است در غیر این صورت نام شما را هرگز نشنیده باشند. فقط با ارتباط برقرار کردن با غول‌های صنعت از طریق لینک‌ها و اشاره به نام آن‌ها، شما به عنوان یکی از این موارد در نظر گرفته می‌شوید.

اگر از کارت‌های خود به درستی استفاده کنید و بک لینک‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر و قدرتمند موجود در صنعت خود دریافت کنید، متوجه می‌شوید که باید روی لینک‌های باکیفیت بعدی کمتر و کمتر کار کنید. سایر متخصصان متوجه ویژگی‌ها و پست‌های مهمان شما خواهند شد و آن‌ها برای نقل قول‌ها و فرصت‌های وبلاگ‌نویسی به شما دسترسی پیدا می‌کنند، که این امر منجر به بک لینک‌های بیشتر و توجه بیشتر می‌شود.

بازی بک لینک‌های خود را ادامه دهید

در بازی بازاریابی آنلاین و رتبه‌بندی ارگانیک، درست است که محتوا هنوز همچون یک پادشاه مهم است. همچنین درست است که بک لینک‌ها به اندازه‌ای که قبلا استفاده می‌شدند قدرتمند نیستند، اما نادیده گرفتن آن‌ها به طور کامل یک اشتباه بزرگ است.

در مورد بک لینک‌ها به عنوان نیروی حیاتی تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود فکر کنید. آن‌ها این قدرت را دارند تا محتوای شما را به بالای SERPها سوق دهند، شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت مستقر کرده و تقریبا ترافیک رایگانی را به وب‌سایت شما هدایت کنند. وقتی این کار به درستی انجام شود، بک لینک‌ها می‌توانند تلاش‌های تجاری شما را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کنند.

برای ایجاد یک امپراطوری آنلاین شما باید از بک‌ لینک‌ها به روشی صحیح استفاده کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi