معرفی انواع پلاگین جی کوئری پرکاربرد
ایمان مدائنی

همانطور که می دانید پلاگین جی کوئری کار طراحان سایت را بسیار ساده تر کرده است. پلاگین جی کوئری پرکاربرد کمک می کند که زمینه متون و همینطور اسلایدرها و فرم ها بر اساس نیاز و انتظار ما تنظیم شوند.

پلاگین جی کوئری چیست؟

پلاگین جی کوئری یک سری کتابخانه ها هستند که کدنویسی را ساده تر می کنند. به عنوان مثال شما قصد دارید به متنی افکت دهید قطعاً چنین روالی با کدنویسی ساده بسیار زمانبر است حال اگر بخواهید به متن افکت داده شده خاصیت واکنش گرایی اضافه نمایید قطعاً روالی بسیار سخت و طولانی در پیش خواهید داشت، پلاگین جی کوئری سبب می شود که شما با تنظیم یک کتابخانه به صورت همیشگی از خاصیت زیباسازی به صورت قدرتمند استفاده نمایید. خوشبختانه یادگیری انواع پلاگین جی کوئری به صورت گام به گام سبب می شود که سرعت بیشتری به روال کاری خود بدهید. در ابتدا می بایست مفاهیم اولیه پلاگین جی کوئری را به همراه نوشتن یک نمونه ساده بیاموزید. قصد داریم که پلاگین جی کوئری پرکاربرد را به طور دقیق بررسی نماییم.

 

پلاگین lettring و textillate 

حال می خواهیم دو پلاگین lettring و textillate را بررسی نماییم. پلاگین جی کوئری با عنوان متنی همانطور که از اسمش پیداست برای کلمات و به طور کلی متن ها به کار می رود. این پلاگین به متن شما شکل می بخشد. متن نسبت به رویدادهای مختلف واکنش نشان داده و مشخص است که انواع پلاگین جی کوئری متنی چقدر می تواند سایت شما را زیباتر نماید. یکی از بهترین و پرکاربردترین پلاگین جی کوئری Lettering می باشد. این پلاگین کلمات را به صورت دلخواه استایل دهی می کند. کلمات نوشته شما دارای استایل قابل قبول طبق سلیقه تان می شود. پلاگین textillate متون نوشته شده را افکت گذاری می کند، این پلاگین بسیار محبوب است، در واقع استفاده از چنین پلاگینی سبب می شود که در متن شما با افکت های مختلفی نمایش داده شود و یک رابط کاربری قدرتمند داشته باشد.

گاه دیده می شود که قصد شکل دهی به متن را دارید، شکل دهی به معنی نوع قرار گیری متون است که پلاگین Arctext این کار را برای شما به خوبی انجام می دهد. اگر قصد دارید متن شما درشت نمایی شود و یا نسبت به رویداد خاصی واکنش نشان دهد می بایست به سراغ FitText بروید، این پلاگین قدرتمند قطعاً بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

 

معرفی پلاگین Masked input

اگر به سایت های مختلف دقت نمایید قسمتی وجود دارد که به صورت فرم به شما نمایش داده می شود و می بایست اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید، در چنین وضعیتی می بایست روالی مطرح باشد که صحت اطلاعات شما را تأیید کند. پلاگین Masked input این کار را برای شما به سادگی انجام خواهد داد. این پلاگین محدودیت دقیق برای درستی اطلاعات وارد شده به فرم اعمال می نماید.

ورودی ها می بایست در استایل دقیقی وارد شوند، توجه نمایید که استایل دهی به ورودی با کد نویسی ساده کار دشواری است که پلاگین Icheck این کار را به سادگی برای شما انجام می دهد. حال نوبت به رمز عبور می رسد بررسی رمز عبور از گزینه های امنیتی و قطعاً پر اهمیت فرم است، به هرحال رمز عبور وارد شده می بایست طبق قانون خاصی بررسی شود، پلاگین های مختلفی در این زمینه دیده می شود که بهترین آن compelexity می باشد، این پلاگین رمز عبور را به دقت بررسی می نماید. اگر علاقمند به استفاده از Listbox ها هستید می بایست به سراغ پلاگین chosen بروید. علاوه بر انواع پلاگین جی کوئری فرمی که تا بحال گفته شد پلاگین Pickadate برای بررسی تاریخ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پلاگین فرم جی کوئری بسیار پر کاربرد است.

 

پلاگین جی کوئری scroll

حرکت اسکرول در صفحات سایت بسیار مرسوم است. به این منظور یک سری پلاگین ها در نظر گرفته شده است که می بایست به آن توجه ویژه شود. پلاگین sticky از جمله گزینه هایی است که برای ثابت نگه داشتن عناصر حین پیشمایش مورد استفاده قرار میگیرد وقتی یک صفحه باز شود و اسکرول حرکت کند می بایست عناصر صفحه از چینش استاندارد خارج نشود و بهم ریختگی نیز ایجاد نشود، به این ترتیب قطعاً رابط کاربری همه پسندتر خواهد بود.

خاصیت متحرک سازی که با عنوان انیمیشن دهی نیز مشهور است به صورتی بوده که عناصر را در هنگام ورود به طور دقیق انیمیشن سازی می نماید، به این ترتیب قطعاً عنصر با زیبایی بیشتر نمایش داده خواهد شد و پلاگین ویژه wow اینکار را انجام می دهد.

 

پلاگین جی کوئری carousel

برای ایجاد اسلایدر نیاز به پلاگین جی کوئری ویژه ای می باشد. یکی از گزینه های بسیار مشهور در این راستا carousel است. دقت نمایید که این پلاگین یکی از نقاط قوت ساخت یک پروژه فروشگاهی می باشد. به موازات این موضوع می بایست در این فروشگاه روالی نیز برای تعیین قیمت اعمال شود که noUiSliderاینکار را به درستی انجام می دهد.

ساخت گالری از گزینه های بسیار مشهور در بسیاری از سایت ها بوده و پلاگین معروف و آشنای vitrin آن را اعمال می نماید. اگر فکر می کنید نیاز به اسلایدر های افقی دارید پلاگین جدید listAccording اینکار را برای شما انجام خواهد داد.

سایر پلاگین های پرکاربرد نیز برای بزرگنمایی تصویر و یا شمارش معکوس زمان وجود دارد که به نوبه خود از ارزش بالایی برخوردار است. اگر اهل رنگ پردازی های قدرتمند در سایت هستید پلاکین Jscolor این کار را برای شما انجام خواهد داد، به موازات این عمل می توانید از پلاگین چارت جی کوئری استفاده نمایید.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi