بزرگ‌ترین برنامه‌ نویسان در سال 2019
ایمان مدائنی

در این مقاله ما قصد داریم در مورد بهترین برنامه‌نویسان جهان که زندگی ما را مطمئن‌تر و آسان‌تر ساخته‌اند صحبت کنیم. فناوری توسط کدنویس، توسعه‌دهنده یا می‌توانیم بگوییم برنامه‌نویس بسیار آسان می‌شود. این افراد بهترین کدنویسان در همه حال بوده‌اند.

برنامه‌نویس، همانند شاعر، از ایده‌های ناب استفاده می‌کند. او قله‌های خود را در آسمان، و با استفاده از تخیل خود می‌سازد.

Bill Gates (بنیانگذار مایکروسافت)                                                                                              

بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت است. او این شرکت را به پیشرفت و بهبود مداوم فناوری نرم‌افزار رسانده است. او استفاده از رایانه‌ها را آسان‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است. مایکروسافت اکنون رهبر جهانی در نرم‌افزار، سرویس‌ها و راه‌حل‌هایی است که به افراد و مشاغل کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل برسند. او اکنون یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌نویسان جهان می‌باشد.

James Gosling (سازنده جاوا)

James Gosling در اپل، آپاچی، اندروید و جاوا کار کرده است. او یک دانشمند کامپیوتر کانادایی است و همچنین به عنوان پدر زبان برنامه‌نویسی جاوا شناخته می‌شود. او در لیست مشهورترین برنامه‌نویسان جهان قرار دارد. Gosling وقت زیادی را صرف توسعه زبان برنامه‌نویسی جاوا کرده است.

Gosling پردازنده مرکزی جاوا را ایجاد کرده و ماشین مجازی و کامپایلر اصلی زبان جاوا را پیاده‌سازی کرده است.

Richard Stallman (سازنده پروژه GNU)

او بنیاد نرم‌افزار آزاد (Free Software Foundation) را تاسیس کرده، مجموعه کامپایلر GNU را توسعه داده است. او به عنوان یک توسعه‌دهنده سیستم عامل، مهارت‌های مناسبی برای این کار دارد. ریچارد استالمن پیامبر جنبش نرم‌افزار آزاد است. او خطرات ثبت اختراع نرم‌افزار را سال‌ها پیش درک کرده است. اکنون این موضوع به یک مساله مهم در جهان تبدیل شده است. وی تلاش‌های بسیار موفقی برای ساخت ایده "Free Software" دارد، استالمن سهم گسترده‌ای در وضعیت انسانی داشته است.

Bjarne Stroustrup (سازنده C++)

در آزمایشگاه Bell، او C++ را طراحی و پیاده‌سازی کرده است. بر اساس C و با الهام از Simula، مجموعه‌ای از مکانیسم‌های انتزاع عمومی و انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهد که می‌توانند به طور مستقیم و کارآمد بر روی سخت‌افزار کامپیوتر مپ شوند. فضای تحقیقاتی انعطاف‌پذیر، او را ترغیب کرد تا مفاهیم Simula، که در دوره دکتری خود از آن استفاده می‌کرد، را بررسی کند.

Tim Beners-Lee (مخترع HTML و WWW)

Tim Berners-Lee دانشمند کامپیوتر انگلیسی است. او سه فناوری اساسی را نوشته که پایه و اساس وب امروز باقی مانده است؛ یعنی HTML، URL، HTTP. Tim همچنین اولین ویرایشگر/مرورگر صفحه وب (WorldWideWeb.app) و اولین وب سرور (httpd) را نیز نوشته است. در اواخر سال 1990، اولین صفحه وب در اینترنت آزاد اختراع شد و در سال 1991، از افراد خارج از CERN دعوت شد تا به این انجمن وب جدید بپیوندند.

Ken Thompson (سازنده UNIX)

او بخاطر کار بر روی Unix شخص برجسته‌ای است. همچنین زبان برنامه‌نویسی B را اختراع کرده است.

Linus Torvalds (سازنده Linux Kernel)

او بیناینگذار لینوکس است، سیستم عامل مشابه Unix که شروع به انقلابی در صنعت کامپیوتر و احتمالا خیلی چیزهای دیگر کرد.

Dennis Ritchie (سازنده زبان برنامه‌نویسی C)

دنیس زبان برنامه‌نویسی C را ایجاد کرده است. زبان برنامه‌نویسی C و هر آنچه که از آن ایجاد شده است، همچنان برای نوشتن نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود شبکه‌ها و دستگاه‌های دیجیتال کار کنند درحالی که سیستم عامل‌های یونیکس و مشابه یونیکس بر روی طیف گسترده‌ای از سیستم‌های محاسبانی اجرا می‌شوند.

Jack Dorsey (سازنده Twitter)

او به عنوان بنیانگذار و مدیر توییتر شناخته شده است، همچنین بنیانگذار و مدیر Square، یک شرکت پرداخت موبایل، می‌باشد.

Drew Houston (سازنده Dropbox)

او یک کارآفرین اینترنتی آمریکایی است که به عنوان بنیانگذار و مدیر Dropbox شناخته می‌شود.

Mark Zuckerberg (سازنده FB)

وی رئیس، مدیر اجرایی و بنیانگذار شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک است. او همچنین برنامه‌نویس کامپیوتر، کارآفرین اینترنتی و یک انسان خیرخواه و بشردوست می‌باشد.

John Carmack (بنیانگذار نرم‌افزار Id)

او یک برنامه‌نویس بازی،‌ هوافضا و مهندس واقعیت افزوده است. او بنیانگذار نرم‌افزار Id می‌باشد. همچنین Armadillo Aerospace را تاسیس کرده است.

Larry Wall (زبان Perl)

Wall Larry در حین کار برای System Development Corporation، مترجم و زبان Perl را توسعه داد که بعدا بخشی از Unisys شد. او نویسنده برنامه‌نویسی Perl است.

Yukihiro Matsumoto (مترجم Ruby)

او دانشمند کامپیوتر و طراح زبان برنامه‌نویسی Ruby و پیاده‌سازی رفرنس آن است.

John Resig (کتابخانه جاوااسکریپت و جی کوئری)

او یک مهندس نرم‌افزار است. او رهبر توسعه کتابخانه جاوااسکریپت/جی‌کوئری است. Resig پروژه‌های نرم‌افزاری نیز ساخته است.

Phil Katz (فرمت ZIP)

او ابتدا فشرده‌سازی فایل را طراحی کرد. بنابراین به عنوان خالق فرمت فایل Zip برای فشرده‌سازی داده‌ها شناخته می‌شود، و نویسنده PKZIP، برنامه‌ای برای ایجاد فایل‌های زیپ که تحت DOS اجرا می‌شوند است.

Rasmus Lerdorf (سازنده PHP)

زبان برنامه‌نویسی PHP توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شده است. او نویسنده دو نسخه اول این زبان است. وی در توسعه نسخه‌های بعدی به رهبری گروهی از توسعه‌دهندگان از جمله Jim Winstead، Stig Bakken، Shane Caraveo، Andi Gutmans، و Zeev Suraski همکاری کرده است.

Niklaus Wirth (سازنده Pascal)

Niklaus Emil Wirth دانشمند کامپیوتر سوئیسی است. وی چندین زبان برنامه‌نویسی از جمله پاسکال را طراحی کرده است، و در مهندسی نرم‌افزار در چندین موضوع کلاسیک پیش‌قدم شده است. وی بخش عمده‌ای از تیم طراحی و پیاده‌سازی سیستم عامل‌های Lilith و Oberon بوده است.

John McCarthy (Lisp)

John McCarthy یک دانشمند کامپیوتر آمریکایی بود. وی یکی از بنیانگذاران رشته هوش مصنوعی بوده است و خانواده زبان برنامه‌نویسی Lisp را توسعه داده است.

بزرگ‌ترین مساله در دنیای برنامه‌نویسی این است که همیشه در حال پیشرفت است. برنامه‌نویسی اینترنت و نرم‌افزار یک‌ شب و توسط یک شخص یا یک شرکت ایجاد نشده است، بلکه ترکیبی از نوآوری‌های هر برنامه‌نویس نرم‌افزار است که ما را به جایی رسانده که امروز هستیم.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi