10 مورد از بهترین تم‌ های تاریک و روشن Visual Studio Code
ایمان مدائنی

چرا یک تم سفارشی Visual Studio Code را انتخاب کنیم؟

تم‌های سفارشی VS Code به شما امکان می‌دهند تا ظاهری منحصربه‌فرد به ویرایشگر خود بدهید. این امر ممکن است در ابتدا مهم به نظر نرسد، اما کار در یک محیط دلپذیر می‌تواند بهره‌وری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر با بیش از یک زبان برنامه‌نویسی کدنویسی می‌کنید، می‌توانید برای هر یک، از تم متفاوتی استفاده کنید.

هنگام انتخاب تم ویرایشگر کد، شرایط مربوط به نور نیز مهم است. تم‌ها با بک‌گراند روشن معمولا برای استفاده در روز توصیه می‌شوند، در حالی که تم‌های تاریک در شب یا در شرایط تاریک ساده‌تر مشاهده می‌شوند.

از کجا می‌توان تم‌های VS Code را پیدا کرد؟

Visual Studio Code دو نوع تم دارد: تم‌های رنگی و تم‌های فایل آیکون. این ویرایشگر با تم‌های پیش‌فرض زیر همراه است و لازم نیست آن‌ها را نصب کرده و تنظیمات خاصی برای آن انجام دهید:

4 تم رنگی روشن

9 تیم رنگی تاریک

1 تم رنگی با کنتراست بالا

2 تم File Icon

می‌توانید با کلیک کردن روی File > Preferences > Color Theme and File > Preferences > File Icon Theme در نوار منوی بالا تم‌ها را پیدا کنید. اگر از تم‌های پیش‌فرض راضی هستید،‌ دیگر نیازی نیست بقیه این مطلب را بخوانید، یکی از موارد را از دراپ‌دان انتخاب کرده و از آن لذت ببرید.

اگر راه‌حل منحصربه‌فردتری را می‌خواهید، باید آن را به عنوان extensionی Visual Studio Code نصب کنید. می‌توانید با باز کردن نوار Extensions در ویرایشگر به یکی از روش‌های زیر، extensionها را جستجو کنید:

کلیک بر روی آیکون کوچک Extensions در نوار سمت چپ ویرایشگر (آخرین آیکون)،

از نوار منوی بالا بر روی View > Extensions کلیک کنید،

کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + X را بزنید.

"color theme" را در نوار جستجو تایپ کنید، تم‌های رنگی موجود را که می‌توانید با یک کلیک نصب کنید را می‌آورد.

تم‌هایی که در نوار Extensions پیدا می‌کنید از Visual Studio Code Marketplace گرفته شده‌اند. اگر بررسی تم‌ها در مرورگر وب برای شما راحت‌تر است، می‌توانید مستقیما به marketplace بروید. برای به دست آوردن نتایج مناسب‌تر، گروه مربوط به تم‌ها را برای جستجو تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید فقط تم‌های از قبل انتخاب شده را بررسی کنید، می‌توانید از مجموعه‌هایی مثل VSCodeThemes یا لیست انتخابی خودتان در زیر استفاده کنید.

بهترین تم‌های Visual Studio Code

حالا بیایید ببینیم بهترین تم‌های Visual Studio Code که در marketplace بیشتر از همه محبوب هستند کدام تم‌ها می‌باشند.

Winter is Coming Light

Winter is Coming مجموعه‌ای از پنچ تم رنگی Visual Studio Code است: Light، Dark Blue، Dark Black، Dark Blue No Italics، و Dark Black No Italics. از آنجایی که پنچ تم در یک پکیج قرار دارند، باید همه را نصب کنید،‌ حتی اگر بخواهید از یکی از این تم‌ها استفاده کنید. Winter is Coming Light فونت‌هایی با قابلیت رویت بالا به بک‌گراند روشن اضافه می‌کند که برای شرایط روز مناسب است.

Material Light

اگر از طرفداران material design هستید،‌ Material Light یک انتخاب عالی برای شماست. برای داشتن یک نگاه کامل به متریال، می‌توانید از آن همراه با Material Icon Theme محبوب استفاده کنید که آیکون‌های پیش‌فرض را به آیکون‌های متریال در کل رابط ویرایشگر تبدیل می‌کند.

Bluloco Light

Bluloco Light یک تم رنگی روشن است که با دقت طراحی شده است. نویسنده تحقیقات واقعی خود را در تم قرار داده، زیرا او قوانین سینتکس،‌ کنتراست رنگ و خوانایی را مورد توجه قرار داده است. با Bluloco Light،‌ شما می‌توانید مطمئن شوید که رنگ‌ها به طور تصادفی از چرخه رنگ انتخاب نشده‌اند. اگر می‌خواهید از همان طراحی بسیار دقیق در رنگ‌های تیره استفاده کنید، می‌توانید به سراغ Bluloco Dark نیز بروید.

Snazzy Light

Snazzy Light یک تم رنگی روشن است که با رنگ‌های روشن و درخشان همراه است. این تم بخشی از خانواده تم Snazzy به همراه Snazzy Operator، Snazzy Plus و موارد دیگر می‌باشد. Snazzy Light از نمونه‌های برجسته سینتکس استفاده می‌کند که توسط نویسنده تم Bluloco Light (ذکر شده در بالا) ساخته شده است. با توجه به رنگ‌های متمایز و بک‌گراند روشن،‌ نویسنده آن Snazzy Light را برای "شرایط محیطی روشن و درخشان" مثلا برای "مسافرت با قطار همراه با تابش شدید خورشید" توصیه می‌کند.

Noctis Lux

Noctis از خانواده‌ تم‌های ویژوال استودیو کد می‌باشد که شامل 8 تم تاریک و 3 تم رنگی روشن می‌باشد. با توجه به توصیفات تم،‌ این گونه طراحی شده است که "برای چشم‌ها راحت باشد و فشار چشم را کاهش دهد". Noctis Lux یکی از تم‌های روشن از این خانواده است. یک بک‌گراند نارنجی گرم و روشن دارد، پس اگر به دنبال یک تم روشن هستید که نسبت به سفید تیره‌تر باشد، این تم می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

Sandstorm

Sandstorm یک تم رنگی نسبتا تاریک VS Code است که نه بر اساس رنگ‌های سیاه و خاکستری است و نه جزء انواع رنگ‌های آبی از خانواده تم‌های تیره است. این تم در دو نسخه ارائه می‌شود: Classic و Darker. اگرچه ممکن است نخواهید در نور روز از Sandstorm استفاده کنید، اما رنگ‌های غروب خورشید آن را برای کدنویسی در اواخر شب ایده‌آل می‌کند.

Shades of Purple

Shades of Purple یک تم رنگی زیبای بنفش است که از ترکیب سبز، زرد و نارنجی برای برجسته‌سازی سینتکس استفاده می‌کند. همه رنگ‌های به کار رفته در این تم توسط نویسنده انتخاب شده‌اند. Shades of Purple با تقریبا 1.5 میلیون دانلود و رتبه پنج ستاره، در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین تم‌های رنگی Visual Studio Code در marketplace است.

Night Owl

Night Owl یک تم Visual Studio Code است که به طور خاص با عنوان "جغد شب" در ذهن‌ها مانده است. اگر شما غالبا شب‌ها کار می‌کنید، این تم را دوست خواهید داشت. نویسنده فقط به بهینه‌سازی تم برای شرایط کم نور توجه نکرده است، بلکه آن را مناسب برای افرادی که کور رنگی دارند نیز ساخته است. پکیج تم شامل Night Owl Light نیز می‌باشد، که همان اصول طراحی برای نور روز را به کار می‌برد.

Dracula Official

Dracula Official نوع دیگری از Dracula theme ویژوال استودیو کد است که برای بسیاری از ویرایشگرهای کد مختلف مثل Vim،‌ Xcode، Sublime Text، Atom و Notepad++ پیاده‌سازی شده است. با رنگ‌های تیره و متمایزی که دارد، انتخاب خوبی برای هر کسی است که نمی‌تواند نور را تحمل کند. اگر Dracula Official برای شما خوشایند نیست،‌ می‌توانید از Dracula Soft استفاده کنید که در پکیج این تم نیز گنجانده شده است.

One Dark Pro

One Dark Pro نسخه VS Code از تم پیش‌فرض One Dark UI ی اتم است. اگر اخیرا از Atom به Visual Studio Code آمده‌اید و هنوز در رابط کاربری آن سردرگم هستید، One Dark Pro می‌تواند ظاهر و حس کار کردن با اتم را به شما بازگرداند. این تم در سه نسخه: Classic، Bold، و Vivid ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانید به راحتی نسخه‌ای را پیدا کنید که با الویت‌های شما متناسب است.

مرحله بعدی

حتی با وجود تم‌های بی‌شمار Visual Studio Code که می‌توانید انتخاب کنید،‌ باز هم ممکن است تم مورد نظر خود را نتوانید پیدا کنید. اما از آنجا که VS Code یک ویرایشگر کاملا قابل سفارشی‌سازی است، می‌توانید تم خود را ایجاد کرده یا یک تم موجود را شخصی‌سازی کنید.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi