راهنمای عالی برای جستجوی کلمات کلیدی
ایمان مدائنی

انتخاب کلمات کلیدی اشتباه به معنای اتلاف وقت و بودجه بر روی محتوا است که هرگز در نتایج جستجو قابل مشاهده نخواهد بود.

در مقابل، انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه و هدفمند می‌تواند به افزایش ترافیک کمک کند که شما را در رقابت بالا می‌برد.

بدون شک تفاوت بین سئوهای خوب و سئوهای متوسط اغلب در استراتژی جستجو در کلمات کلیدی است.

برای اینکه بتوانیم یک مکان عملی برای شروع را به شما نشان دهیم، می‌خواهیم گردش کار جستجو و تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکپارچه را ارائه دهیم.

1. درک کلمات کلیدی کوتاه

ما آن‌ها را کلمات کلیدی seed (بذر) می‌نامیم زیرا همه کلمات کلیدی دیگر از آن‌‌ها رشد می‌کنند. یافتن این کلمات کلیدی کوتاه کل استراتژی جستجوی کلمات کلیدی شما را می‌سازد یا می‌شکند.

یافتن کلمات کلیدی seed مربوط به پرسیدن و پاسخ دادن به سه سوال اصلی است:

چه چیزی را می‌خواهید رتبه‌بندی کنید؟

قبلا برای چه چیزهایی رتبه‌بندی را انجام داده‌اید؟

رقبای شما در چه کلماتی دارای رتبه هستند؟

پس از این، شما پاسخ‌های خود را با داده‌ها اعتبارسنجی می‌کنید تا بهترین seedها را پیدا کنید.

موضوع جالب در مورد کلمات کلیدی seed این است که آن‌ها seedهای بیشتری را پرورش می‌دهند. پس از یافتن این کلمات کوتاه مناسب، می‌توانید دوباره و دوباره این فرآیند را تکرار کنید تا یک استراتژی کامل کلمات کلیدی برای کل سایت ایجاد کنید.

2. ساخت یک لیست عالی از کلمات کلیدی

در اینجا کلمات کلیدی seed خود را در لیست‌های کامل گسترش می‌دهید. این لیست‌ها از چندین صفحه و موضوع پشتیبانی می‌کنند، و حتی می‌توانند seedهای بیشتری تولید کنند.

این لیست همچنین مکانی است که شما می‌توانید تا حد امکان به صورت جامع عمل کنید، تا از فرصت‌هایی که احتمالا رقابت شما در آن از دست رفته است پرده بردارید.

3. الویت‌بندی کلمات کلیدی

تقریبا هر ابزار قدیمی کلمات کلیدی می‌تواند لیست صدها یا هزاران کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار دهد. راز موفقیت این است که بدانید کدام کلمات را در الویت قرار داده و آن را دنبال کنید.

بعد از آماده کردن لیست، شما باید این سوال را از خود بپرسید، کدام کلمات کلیدی باید برای این محتوا استفاده شوند. این امکان وجود دارد که شما هزاران کلمه کلیدی داشته باشید اما زمان یا منابع محدودی برای اختصاص دادن آن‌ها در اختیار داشته باشید.

در واقع کدام کلمات کلیدی مفید خواهند بود؟ کدام کلمات کلیدی را می‌توانید برای رتبه‌بندی در نظر بگیرید؟ کدام‌ یک از آن‌ها باید حذف شوند؟

برای پاسخ به این سوالات، باید به بررسی عمیق معیارهای کلمه کلیدی بپردازید که به شما کمک می‌کند تا لیست کلمات کلیدی خود را الویت‌بندی کنید. برخی از این معیارها عبارتند از:

مرتبط بودن

این مهم‌ترین سوال است که می‌توانید از خود بپرسید: آیا این کلمه کلیدی با محتوای من مرتبط است؟ مثلا "آموزش پایتون" ممکن است یک کلمه جالب و پر طرفدار باشد، اما اگر این محصول نیست که شما می‌فروشید کاملا بی‌ربط است.

حجم ماهانه

حجم ماهانه معیاری است که در بسیاری از ابزارهای کلمات کلیدی موجود است و تعداد دفعات جستجو در یک کلمه در یک ماه را تخمین می‌زند.

یک حجم ماهانه خوب چیست؟ بستگی دارد. معمولا تعداد بالاتر بهتر است، اما همچنین به معنای رقابت بیشتر نیز می‌باشد. بسیاری از کلمات کلیدی با حجم پایین رو به متوسط ترافیک زیادی را اضافه می‌کنند. در نهایت کلمات کلیدی مناسب برای شغل شما معمولا از هر تعداد حجمی مهم‌تر است.

نرخ کلیک

برخی کلمات کلیدی کلیک‌های زیادی را در نتایج جستجوی گوگل ایجاد می‌کنند. شما باید به نرخ کلیک (CTR) نیز توجه کنید.

دانستن چگونگی استفاده از این معیارها در انتخاب کلمات کلیدی دقیق و مناسب برای سرمایه‌گذاری در آن طول می‌کشد.

انتخاب کلمات کلیدی کمی علم به علاوه هنر است. علم برای استفاده از معیارها برای نمایش کلمات کلیدی با پتانسیل اثبات‌شده و هنر برای انتخاب کلماتی که می‌دانید با ارزش هستند.

این مرحله مهم‌ترین مرحله است زیرا انتخاب مجموعه کلمات کلیدی نهایی شما، محتوا را ایجاد می‌کند.

4. گروه‌بندی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی همیشه به تنهایی استفاده نمی‌شوند. در عوض، آن‌ها تقریبا همیشه همراه با کلمات کلیدی دیگر نمایان می‌شوند.

افزودن کلمات کلیدی مرتبط برای یک صفحه یک استراتژی هوشمندانه برای افزایش ارتباط موضوعی است. در عین حال، تلاش برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد در آن صفحه ممکن است ارتباط آن‌ها را رقیق کرده و باعث شود رتبه‌بندی آن دشوارتر شود.

گاهی اوقات لازم است برای هر کلمه کلیدی صفحه جداگانه بسازید. مثلا ببینید آیا یک کلمه موضوع جداگانه‌ای است یا با کلمات دیگر هم‌پوشانی دارد و تقریبا یک هدف را می‌رسانند.

5. بهینه‌سازی کلمات کلیدی on-page

تعداد معدودی از راهنماهای جستجوی کلمات کلیدی بهینه‌سازی کلمات کلیدی on-page را بیان می‌کنند.

ما می‌خواهیم بهتر عمل کنیم.

از آنجا که جستجوی کلمات کلیدی از هدف پرده برمی‌دارد، این یک نقطه شروع عالی برای بهینه‌سازی on-page است. اگر شما نه تنها آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند را بدانید، بلکه آنچه را که آن‌ها انتظار دارند بیابند را نیز بدانید، می‌توانید برای برآورده کردن انتظارات آن‌ها محتوای خود را بهتر بسازید.

ما باید کلمات کلیدی را هوشمندانه در صفحه خود قرار دهیم، در غیر این صورت ممکن است فقط وقت خود را تلف کنیم.

فرض کنید می‌خواهیم کلمه کلیدی "مبلمان آسیب‌دیده" را بهینه‌سازی کنیم:

ما می‌نشینیم و شروع به نوشتن می‌کنیم، اما به زودی متوجه می‌شویم که ما هیچ ایده‌ای در مورد اینکه مردم به هنگام جستجوی "مبلمان آسیب‌دیده" چه انتظاری دارند نداریم. آیا آن‌ها:

تصویری از مبلمان آسیب‌دیده می‌خواهند؟

می‌خواهند مبلمان آسیب‌دیده را تعمیر کنند؟

می‌خواهند مبلمان آسیب‌دیده را بخرند؟

خوشبختانه گوگل به ما خواهد گفت. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نگاهی بیاندازیم. با استفاده از SERP می‌توانیم ترکیبی از نیت کاربر را مشاهده کنیم. با کلیک کردن بر روی صفحات رتبه‌بندی شده می‌توانیم سرنخ‌هایی در رابطه با نوع محتوا به دست آوریم که گوگل انتظار دارد قصد کاربر را برآورده سازد.

6. دنبال کردن رتبه‌بندی کلمات کلیدی

اگر شما یک مشاور، نماینده، یا سئوکاری که برای خود کار می‌کند هستید، شما می‌خواهید بدانید کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو چطور عمل می‌کنند.

به طور مرسوم، دنبال کردن کلمات کلیدی هم‌معنی است با "رتبه‌بندی"، اما زمان تغییر کرد است. امروزه با شخصی‌سازی، بومی‌سازی و تغییر محیط‌های رقابتی، دنبال کردن کلمات کلیدی بسیار پیشرفته‌تر شده است و شما باید با این اهداف کلمات کلیدی خود را دنبال کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi