سئوی کلاه سیاه چیست
علی  دژبرد

سئو کلاه سیاه عملی در برابر دستورالعمل های موتور جستجو است که برای بدست آوردن رتبه بالاتر سایت در نتایج جستجو استفاده می شود. این تاکتیک های غیر اخلاقی برای جستجوگر حل نمی شود و غالباً با مجازاتی از موتورهای جستجو خاتمه می یابد. تکنیک های کلاه سیاه شامل چاشنی کلمات کلیدی ، پنهان کاری و استفاده از شبکه های پیوند خصوصی است.

ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار بسیار مهم است ، اما یک روش درست و نادرست برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. هنر تاریک SEO کلاه سیاه روشی اشتباه است.  کلاه سیاه به جای حل کردن دغدغه های کاربر ، به دنبال حل الگوریتم های موتور جستجو است. به جای کسب حق رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر کلاه سیاه SEO از تاکتیک های در سایه برای رسیدن به آنجا استفاده می کند. استفاده مداوم از تکنیک های سئو کلاه سیاه احتمالاً به جای بهبود آن به حضور شما در موتورهای جستجو آسیب می رساند.

اگر تازه وارد فضای جستجو شدید ، هدف موتورهای جستجو مانند Google ارائه بهترین نتایج در هنگام تکمیل یک جستجو است. موتورهای جستجو می خواهند مردم تجربه جستجوی خوبی داشته باشند و از نتایج ارائه شده در مورد Spam اطمینان حاصل کنند. این کار را بطور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدف آنها شناسایی و مجازات افرادی است که در SEO  کلاه سیاه مشکوک هستند.

الگوریتم های موتور جستجو با گذشت زمان پیچیده تر شده اند ، به همین دلیل باید از SEO  کلاه سیاه به هر قیمت خودداری کنید. سئو کلاه سفید روشی بسیار بهتر برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. یک رویکرد اخلاقی تر است که مطابق قوانین و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است. سئو کلاه سفید شامل ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کلی کاربری بهتر برای افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند.

 

SEO Black SEO در مقابل SEO Hat White

سئو کلاه سیاه مخالف دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و آنها را برای دستیابی به رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این روش می تواند منجر به پاک شدن کامل از نتایج جستجو یا به دست آوردن موقعیت پایین تر شود. سئو کلاه سفید یک روش اخلاقی تر برای انجام سئو با ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب است.

 

تکنیک های Black Hat در سئو

 

کلمات کلیدی

به عملی برای پر کردن مطالب شما با کلمات کلیدی بی ربط در تلاش برای دستکاری صفحه در صفحات نتایج جستجو اطلاق می شود. اضافه کردن تغییرات متعدد کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزش افزوده ای ایجاد نمی کند ، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند. همچنین ممکن است باعث شود صفحه شما برای نمایش داده های بی ربط رتبه بندی شود.

 

در اینجا نمونه ای از پر کردن کلمات کلیدی برای وب سایت فروش نرم افزار بازاریابی برون مرزی وجود دارد:

"ما در حال فروش نرم افزار بازاریابی برون مرزی هستیم. نرم افزار بازاریابی خارج از کشور چیزی است که ما می فروشیم. اگر فکر می کنید نرم افزار بازاریابی برون مرزی نیاز دارید با یکی از مشاوران نرم افزار بازاریابی برون مرزی ما در تماس باشید. "

 

فکر می کنم موافقت خواهید کرد ، مانند یک رکورد شکسته به نظر می رسد. بسیار ساده است و Google می تواند بگوید که محتوا به نظر غیر طبیعی است.

می توانید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا دریابید افراد به دنبال چه چیزی هستند اما اگر بیش از حد از این کلمات کلیدی در محتوای استفاده کنید ایده خوبی نیست. به جای پر کردن مطالب خود با کلمات کلیدی بی ربط ، بر ایجاد مطالب مفیدی تمرکز کنید که روی موضوعات کلمات کلیدی متمرکز شده است.

پنهان کاری شامل نشان دادن یک قسمت از مطالب به کاربران و محتوای متفاوتی برای موتورهای جستجو است. وب سایت هایی که SEO کلاه مشکی را تمرین می کنند این کار را انجام می دهند تا بتوانند محتوا را برای انواع اصطلاحات بی ربط به محتوای خود داشته باشند. وب سایت های اسپم غالباً این کار را انجام می دهند تا از یک ربات موتور جستجو در مورد محتوای هرزنامه ای که در اختیار کاربران قرار می دهد جلوگیری کنند.

متناسب با محتوای در گروه های مختلف کاربران قابل قبول قرار می گیرید. به عنوان مثال ، ممکن است وقتی شخصی با یک تلفن همراه بازدید می کند ، اندازه وب سایت خود را کوچک کنید. همچنین ممکن است زبان صفحه را بر اساس کشوری که از آنجا بازدید می کنید تغییر دهید.

در حالی که هیچ قانونی سخت و سریع برای تعیین آنچه قابل قبول است و چه چیزی نیست ، وجود ندارد ، بهترین توصیه این است که از خود بپرسید ، آیا مشکلی که قصد دارید برای کاربر حل کنید وجود دارد؟ اگر این کار را انجام دهید ، پس قابل قبول است باید با رباتهای موتور جستجو که سایت شما را مانند همه کاربران دیگر خزش می کند ، رفتار کنید.

اگر کنجکاو هستید بدانید که چگونه گوگل وب سایت شما را می بیند ، می توانید از ابزار fetch به عنوان ابزار Google استفاده کرده و این مورد را با آنچه کاربران می بینید مقایسه کنید.

 

ریدایرکت ها

تغییر مسیر شامل هدایت کاربر به URL متفاوت، است که در ابتدا روی آن کلیک کرده اند. سئو کلاه سیاه از تغییر مسیرهایی خارج از هدف مورد نظر خود استفاده می کند. در امتداد همان خط های cloaking ، ممکن است شامل هدایت یک خزنده موتور جستجو به یک صفحه و همه کاربران به یک صفحه دیگر باشد.

 

مثال دیگر ، تغییر مسیر یک صفحه بسیار معتبر با تعداد زیادی لینک دهنده به صفحه نامربوط دیگر ، فقط برای تقویت جایگاه آن در نتایج جستجو است. بدان معناست که شخصی که SEO کلاه مشکی را تمرین می کند می تواند فقط برای دستکاری نتایج جستجو از ریدایرکت استفاده کند.

تغییر مسیرها فقط باید برای هدفی که طراحی شده اند استفاده شود. ممکن است در صورت تغییر دامنه وب سایت یا ادغام دو قطعه محتوا باشد. استفاده از JavaScript برای هدایت کاربران در بعضی مواقع نیز قابل قبول است. به عنوان مثال ، LinkedIn هنگام ورود به سیستم ، شما را به پروفایل کامل شخصی هدایت می کند ، نه اینکه نسخه عمومی یک نمایه کاربران را هنگام ورود به سیستم به شما نشان دهد. از طرف دیگر باید از تغییر مسیرهای نامعتبر جلوگیری کرد. آنها دستورالعمل های موتورهای جستجو مانند Google و Yandex را نقض می کنند.

 

محتوای کیفیت پایین

محتوای با کیفیت ضعیف برای جستجوگر هیچ فایده ای ندارد اما یک رویه رایج در سئو کلاه سیاه است. شامل محتوایی است که از طریق وب سایت دیگری یا توسط یک ربات یا یک شخص ربوده می شود. بروزرسانی Google Panda در سال 2011 این مشکل را برطرف کرد. بسیاری از سایت های دارای محتوای تکراری در رتبه بندی های جستجو فوراً ضربه دیدند. از آن زمان ، گوگل در شناخت محتوای تکراری و با کیفیت پایین بسیار بهتر شده است.

 

اضافه کردن کلمات کلیدی نامرئی به محتوای شما نیز یک عمل ممنوع است. برخی وب سایتهایی که با SEO کلاه مشکی درگیر هستند این کار را با ساختن متن به همان رنگ پس زمینه صفحه انجام می دهند. بدان معنی است که صفحه ممکن است در نتایج جستجو برای آن دسته از کلید واژه های نامرئی ظاهر شود ، حتی اگر هیچ محتوای قابل مشاهده در مورد آنها در صفحه وجود نداشته باشد. وقتی یک کاربر روی نتیجه کلیک می کند و فکر می کند موضوع مورد نظر خود را جستجو می کند ، هیچ یک از مطالب مورد نظر خود را پیدا نمی کند زیرا کلمات کلیدی نامرئی هستند. اگر برای کاربر کاری می کنید ، نیازی به مخفی کردن محتوا در وب سایت شما نیست.

 

"طعمه و سوئیچ" یکی دیگر از ابزارهای سیاه کلاهبرداری موتورهای جستجو است. شامل ایجاد محتوای پیرامون موضوعی است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. هنگامی که صفحه نتایج برای این موضوع را رتبه بندی می کند ، محتوا برای چیز دیگری جابجا می شود. یک تجربه منفی را برای جستجو کنندگان ایجاد می کند زیرا محتویاتی که برای دیدنشان، کلیک می کنند وجود ندارد. این روشها کاربران و موتورهای جستجو را فریب می دهد و روش خوبی برای انجام سئو نیست.

 

نوشتن مطالب اصلی و با کیفیت ، بخش مهمی از سئو کلاه سفید است. نه تنها برای جلوگیری از مجازات موتورهای جستجو بلکه به بهبهود وب سایت شما نیز کمک می کند. ایجاد محتوای با کیفیت بالا باعث ایجاد اعتماد به نفس مخاطبان شما می شود و بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل می کند.

 

پیوندهای پرداختی

موتورهای جستجوگر مانند گوگل خرید و فروش لینک ها را به شدت ممنوع اعلام کرده اند. آنها در وب سایت خود اظهار داشتند كه "هر پیوندی كه قصد دستکاری پیج رنك یا رتبه سایت در نتایج جستجوی Google را داشته باشد ، ممكن است بخشی از یك طرح پیوند و نقض دستورالعمل های مربوط به مدیر وب گوگل در نظر گرفته شود.

برای پیوند دادن به محتوای خود باید از پرداخت هر سایتی دیگر خودداری کنید. Google از کاربران می خواهد تا در مواردی که افراد در حال خرید یا فروش پیوند هستند ، به آنها اطلاع دهید. همچنین هرگاه این عمل تشخیص داده شود ، خریدار و فروشنده پیوند را مجازات می كنند.

 

اگر این پیوندها را خریداری کرده اید بدون اینکه متوجه شوید این یک تاکتیک SEO  کلاه سیاه است ، باید در اسرع وقت آنها را حذف کنید. اگر نمی توانید از وب مسترها برای حذف لینک ها استفاده کنید ، می توانید از ابزار disavow link استفاده کنید. به Google می گوید هنگام محاسبه Pagerank خود ، از پیوندهای پرداخت شده خودداری کند.

 

سوء استفاده از داده های ساختار یافته / قطعه های غنی

داده های ساختاری همچنین به عنوان طرحواره معروف است. این امکان را می دهد تا نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید. می توانید داده های ساختاری را به صفحه ای اضافه کنید که پادکست ، دستور العمل ، کتاب را در بین سایر محصولات و خدمات نشان می دهد. نشانه گذاری بررسی طرحواره احتمالاً یکی از محبوب ترین انواع داده های ساخت یافته است.

نباید باعث شود تا اطلاعات صحیح و واقعی را در صفحات وب خود ثبت کنید. در واقع ، اکیداً توصیه می کنم داده های ساختاری را به روش کلاه سفید اضافه کنید.

اگر اطلاعات صادقانه ای را برای کاربران داشته باشید ، هیچ نگرانی برایتان وجود ندارد. Google قوانین مربوط به اضافه کردن داده های ساخت یافته به وب سایت شما را مستند ساخته و همچنین یک ابزار مفید برای آزمایش داده های ساخت یافته ارائه می دهد.

 

هرزنامه نظرات وبلاگ

همانطور که از نام آن پیداست ، این روش کلاه سیاه شامل پیوندی به وب سایت شما در نظرات وبلاگ است. این عمل امروزه کمتر اتفاق می افتد زیرا موتورهای جستجوگر مانند گوگل الگوریتم خود را به روز کردند تا از هرگونه لینک در نظرات وبلاگ جلوگیری کنند. اکثر وبلاگ های معتبر اکنون بطور پیش فرض پیوندهایی در نظرات وبلاگ ها ایجاد نمی کنند.

اگر شما دارای یک نشریه ، یا انجمن هستید ، باید مراقب باشید تا اطمینان حاصل شود که بخش نظرات توسط رباتها یا افراد غیرمجاز مورد استفاده قرار نگیرد. موتورهای جستجو مانند Google صفحات حاوی هرزنامه را از نتایج جستجو حذف می کنند. استفاده از ابزارهای ضد اسپم مانند ابزار reCAPTCHA رایگان Google یکی از راه های کاهش خطر تولید محتوای اسپم است.

 

مزارع پیوند

مزرعه پیوند یک وب سایت ، مجموعه وب سایت هایی است که فقط به منظور ایجاد پیوند ساخته شده اند. هر وب سایت به سایت یا سایت هایی که می خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند ، لینک  برقرار می کند. موتورهای جستجو با مشاهده تعداد لینک هایی که به وب سایت نشان می دهند ، از بین سایر عوامل ، وب سایت ها را رتبه بندی می کنند. سئو کلاه سیاه با استفاده از مزارع پیوندی ، تعداد زیادی بک لینک را که یک سایت خاص در آن دارد ، سوء استفاده می کند.

 

مزارع پیوند اغلب دارای محتوای کم کیفیت و تعداد زیادی لینک هستند. پیوندها معمولاً حاوی کلمه کلیدی هستند که سایت می خواهد در متن رتبه بندی کند. موتورهای جستجوگر مانند گوگل می توانند مزارع پیوند را به راحتی تشخیص دهند و از استفاده از آنها باید جلوگیری کرد. در عوض ، باید از تاکتیک های SEO  مانند ایجاد محتوای شگفت انگیز ، نمودارها ، داده ها ، مصاحبه ها یا هر محتوای دیگری استفاده کنید که به شما امکان می دهد با گذشت زمان به طور طبیعی بک لینک را بدست آورید.

 

چرا باید از Black SEO جلوگیری کنید

 

اگرچه سئو کلاه سیاه غیرقانونی نیست ، دستورالعمل های مربوط به مدیر وب تعیین شده توسط موتورهای جستجو را نقض می کند. به عبارت دیگر ، خلاف قوانین است. گرفتن یک مجازات از موتورهای جستجو باعث می شود وب سایت شما در نتایج جستجو پایین بیاید یا بدتر شود ، می تواند کاملاً حذف شود. بدان معناست که وب سایت شما ترافیک کمتری به دست می آورد و درنهایت مشتری کمتری نیز خواهد داشت.

موتورهای جستجو در کشف تکنیک های SEO کلاه سیاه موقعیت بهتری پیدا کرده اند. امروزه گرفتار شدن برای تمرین SEO کلاه سیاه غیرقابل اجتناب است. سئو کلاه سیاه مسائل را نه برای جستجوگر حل می کند و نه برای موتور جستجو.

 

 

چگونه از سئو کلاه سیاه جلوگیری کنیم

 

بدون شک SEO کلاه سیاه جزء مشاغل پر ریسکی است که ارزش شرکت را ندارد. در اینجا بهترین روشها برای جلوگیری از SEO کلاه سیاه را آورده ایم:

 

·         با هدایت مجدد جستجوگرها به صفحه دیگر ، از "cloaking" یا فریب خزنده های موتور جستجو خودداری کنید. همیشه باید تلاش خود را بر حل مسائل جستجوگر متمرکز کنید و یک تجربه کاربری عالی از موتور جستجوگر به سایت ایجاد کنید.

·         فقط محتوای اصلی با کیفیت خوب را بنویسید .  هرگز مطالبی را که متعلق به دیگران است ، کپی نکنید ، تکراری یا بارگیری مجدد نکنید.

·         هنگام افزودن داده های ساخت یافته به وب سایت خود ، از قوانین پیروی کنید. اطمینان حاصل کنید که هرگونه نشانه گذاری لایه ای که اضافه می کنید دقیق است و برای کاربران گمراه کننده نیست.

·         هرگز پیوندهایی را خریداری و فروش نکنید و به یاد داشته باشید ، که مبادله کلاه سیاه محسوب می شود. تهیه محصولات رایگان در ازای لینک نیز ممنوع است.

·         در دستورالعمل های مدیر وب همیشه به روز باشید تا از تاکتیک های کلاه سیاه که برای موتورهای جستجو ممنوع است ، جلوگیری کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi