دلایل یادگــیری و کار با وردپــــرس
امیررضا ایزدی

یادگیری وردپرس برای ایجاد یک وبسایت ، این روز ها یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها برای افرادی که دنبال این حوزه هستند است . بزرگترین مزیت استفاده از وردپرس سیستم مدیریتی ساده و جامع آن است و البته یکی از دلایلی که این سیستم را به یک سیستم مدیریت محتوای محبوب تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که یادگیری وردپرس در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه با حداقل دانش از سیستم عامل و محیط قابل انجام است.

در این پست قصد داریم شما را با سیستم مدیریت محتوا وردپرس آشنا کنیم تا بتوانید با آموزش های موجود و بدون کمک دیگران ساخت یک وبسایت در سطح اینترنت را یاد بگیرید.

 

 

 

چرا برای ایجاد یک وبسایت از وردپرس بهره بگیریم؟

وردپرس یک CMS یا همان Content management system هوشمند و open source  است ؛ با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا شما میتوانید هر نوع وبسایتی در سطح اینترنت ایجاد کنید ، حال فرقی نمیکند شرکتی باشد یا شخصی ؛ فروشگاهی باشد یا خدماتی و...... .

امروزه بیش از 35% (حدودا 75 میلیون) از سایت های جهان با وردپرس ایجاد شده و مدیریت میشوند ؛ بد نیست بدانید که وردپرس به خودی خود باعث ایجاد بیش از صد هزار فرصت شغلی در جهان شده است .

 

 

این CMS با استفاده از زبان مفسری PHP و پایگاه داده  MySQLایجاد شده است و توسعه دهنده ارشد آن مت مولنوگ می باشد. وردپرس در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۰۳ برای استفاده عمومی عرضه شد و هدف اصلی آن در ابتدای کار ، ایجاد و مدیریت بلاگ ها بود اما رفته رفته این آرمان به چیزی بزرگتر تبدیل شد و همانطور که اشاره شد هم اکنون علاوه بر ایجاد بلاگ میتوانیم هر نوع سایتی را با این سیستم مدیریت محتوا ایجاد کنیم.

اگر از فرصت های شغلی و درآمد زایی موجود در این CMS چشم پوشی کنیم میتوان به جرات گفت که افراد بسیاری بدلیل سهولت در استفاده از آن بجای استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام برا ثبت خاطرات و نوشته و...... خود از وردپرس بهره میگیرند.

همچینین وردپرس توانسته بخش اعظمی از آمار کسب و کار های الکترونیکی را در اکثر حوزه ها و در سطح اینترنت را بخاطر وجود فروشگاه ساز های محبوبی مثل ووکامرس به خود اختصاص دهد ؛ این فروشگاه ساز به افراد اجازه میدهد بصورت کاملا رایگان و ساده یک کسب و کار الکترونیکی – اینترنتی را روی سایت خود پیاده کنید .

 

چرا باید استفاده از وردپرس را یادبگیریم؟

 

یادگیری وردپرس پروسه سخت و پردردسری نیست و شما میتوانید با کمی وقت و علاقه و مقداری پیش زمینه مقدماتی در حوزه تکنولوژی در این زمینه موفق شوید .

همچنین باید یادآوری کنم که ایجاد یک وبسایت با وردپرس نیازی به تسلط به هیچکدام از زبان های برنامه نویسی ندارد اما برای ادامه مسیر و تکمیل نمودن دانش خود در این حوزه باید به PHP مسلط باشید ؛ به همین دلیل کار با وردپرس بسیار آسان بوده و افراد زیادی علاقه به شروع فعالیت در این حوزه با وردپرس را دارند. بهتر است بدانید بخش عظیمی از افرادی که با وردپرس کار میکنند هیچ دانش برنامه نویسی ندارند و به هیچ مشکلی هم برنخورده اند.

برای شروع کار با این CMS شما باید هدف خود از ایجاد یک وبسایت را مشخص کنید ، سپس بدنبال یک هاست و دامنه متناسب با کار خود باشید . اگر بخواهیم این موراد را بصورت لیستی در بیاوریم نتیجه زیر را خواهیم گرفت.

1.     آَشنایی با محیط سیستم عامل ، وب و موارد پایه تکنولوژی

2.     شروع یادگیری و آَشنایی با وردپرس

3.     مشخص کردن هدف خود برای ایجاد و راه اندازی یک وبسایت

4.     تهیه یک هاست و دامنه مناسب

5.     نصب و راه اندازی وردپرس و شروع کار خود

 

اگر اصطلاحات استفاده شده در این پست برا شما نامفهوم بود میتوانید در اینترنت جستجو کنید ویا

اگر شما هم علاقه مند به ساخت یک وبسایت شده اید پیشنهاد می کنم که دوره آموزش پروژه محور وردپرس را از دست ندهید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi