بهترین IDE های توسعه ی اندروید
ایمان مدائنی

IDE که به Integrated Development Environment(محیط توسعه ی تجمیع شده) اشاره دارد یک راه حل مفید برای برنامه نویسان یا توسعه دهندگان برای توسعه ی سریع و آسان نرم افزار برای موبایل های اندرویدی یا سایر دستگاه ها است. IDE های توسعه ی اندروید یک پلت فرم است که از آن اپلیکیشن های اندروید توسعه می یابند که به سادگی از طراحی ، کد ، کامپایل ، تست ، دیباگ(در صورت وجود خطا) و پکیج کردن اپلیکیشن اندرویدی تشکیل می شود. برای توسعه ی اپلیکیشن اندروید، گوگل Android Studio IDE را پیشنهاد می کند. این  IDE ها یک layout زیبا برای برنامه نویسان ارائه می دهد که به آن ها در موثر ساختن اپلیکیشن خود کمک می کند.

علاوه بر این می توانید از IDE های دیگر نیز استفاده کنید. این به این معنی است که نیازی نیست از همان IDE که گوگل ارائه می دهد استفاده کنید و می توانید از IDE های دیگر که به آسانی در اینترنت دردسترس است استفاده کنید.

بهترین IDE های توسعه ی اندروید

در این مقاله درباره ی IDE هایی که به صورت رایگان دردسترس ما هستند که به همان شیوه ی استفاده ی Android Studio مفید هستند و در توسعه ی اپلیکیشن های اندروید به ما کمک می کنند، صحبت خواهیم کرد. اصول کار تمام IDE ها یکی است و به ما همان خروجی Android Studio را می دهند. بنابراین اجازه دهید برخی از بهترین IDE های توسعه ی اندروید را که دردسترس ما هستند بررسی کنیم و تفاوت های آن ها را با IDE پیش فرض که Android Studio است بررسی کنیم.

Android Studio

 

این مورد IDE پیش فرض و رسمی گوگل برای توسعه ی اندروید است. این مورد به ما در ارائه ی ابزار های تصادفی برای ساخت اپلیکشن دستگاه های اندرویدی کمک می کند. کد برای توسعه ی یک اپلیکیشن اندرویدی با استفاده از android studio به صورت رایگان دردسترس است. آخرین نسخه ی Android Studio ، 3.0.1 است و به صورت رایگان در اینترنت در دسترس است. Android studio ویژگی های متنوعی را به برنامه نویسان ارائه می دهد و بهره وری را در طول توسعه ی یک اپلیکیشن اندرویدی افزایش می دهد. یک شبیه ساز سریع و سرشار از ویژگی ها نیز در Android Studio دردسترس است. این IDE یک محیط واحد ارائه می دهد که می توانیم در آن یک اپلیکیشن اندرویدری را توسعه دهیم. Android Studio ابزار های گران و framework ها را نیز برای ما تسهیل می کند.
یک یا تعداد بیشتری ماژول درحین کد زنی یک اپلیکیشن اندرویدی وجود دارد. هر ماژول حاوی فایل های source code یا فایل های منبع می باشد. رابط کاربری Android Studio از چندین ناحیه ی منطقی با توابع مختلف استفاده می کند با این حال انجام عملیات در آن آسان است.

جزئیات و دانلود

 

Eclipse

 

Eclipse یک پلت فرم دیگر برای توسعه ی یک اپلیکیشن اندرویدی است و برای ساخت اپلیکیشن های دسکتاپ و دستگاه های اندرویدی استفاده می شود. شما می توانید سایر پکیج های Eclipse را از اینترنت دانلود کنید که شامل ابزار های گوناگونی نظیر ابزار های توسعه ی جاوا، ابزار ویرایشگر XML و بسیاری موارد دیگر که در توسعه ی اپلیکیشن به ما کمک می کنند، می شود. اینجا ما فقط درباره ی اپلیکیشن های اندرویدی صحبت می کنیم. روند ساخت یک اپلیکیشن برای دستگاه های اندرویدی در Eclipse درست همانند روند Android Studio است.

Eclipse اجازه ی ساخت یک UI برای اپلیکیشن می دهد ، پکیج ها را بر اساس framework اضافه می کند، اپلیکیشن را دیباگ می کند و یک پروژه ی اندرویدی جدید را به صورت ساده و موثر تنظیم می کند. روند ساخت یک اپلیکیشن اندرویدی در Eclipse همانند دیگر IDE هاست. UI و template ممکن است تا حدودی متفاوت باشند اما اصل کار یکسان است. برای ساخت یک برنامه ی ساده ی جاوا تا حالت پیشرفته ی آن می توانیم از eclipse استفاده کنیم. به این ترتیب می توانیم از eclipse برای توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی استفاده کنیم.

جزئیات و دانلود

 

IntelliJ IDEA

 

اصلی ترین انگیزه ی IntelliJ IDEA افزایش بهره وری توسعه دهندگان است. این مورد نیز مشابه Android Studio  و Eclipse است اما به دلایلی نظیر دیباگ کردن آسان ، تکمیل خودکار کد با پیش بینی نیاز برنامه نویس و غیره کمی بهتر از Eclipse است. تکمیل خودکار کد قطعا توسعه دهندگان را از خطا های syntax و تلاش برای یادآوری کد ها نجات می دهد. با استفاده از IntelliJ IDEA می توانیم اپلیکیشن های پویا بنویسیم و همچنین به کاربران کمک می کند که UI های عالی برای اپلیکیشن بسازند و پکیج ها را بر پایه ی framework منتقل کنند.

می توانیم پلاگین ها را از وبسایت رسمی آن یا برخی وبسایت های خارجی دانلود و نصب کنیم. این IDE زبان های مختلفی نظیر Java, Perl, Kotlin, HTML/XHTML/CSS, Javascript, Python, SQL, PHP, Ruby و بسیاری از زبان های دیگر را پشتیبانی می کند. همه ی موارد گفته شده دلایل معروف بودن Intelli J IDEA در بین ماست.  

جزئیات و دانلود

 

NetBeans IDE

 

با کمک این IDE می توانیم اپلیکیشن های اندروید را به آسانی و به سرعت بسازیم علاوه براین ها می توانیم اپلیکیشن های دسکتاپ،موبایل و وب را نیز با استفاده از این IDE بسازیم و می توانیم از زبان های Java, PHP و HTML5 درآن استفاده کنیم. NetBeans IDE 8.2 آخرین نسخه ی NetBean است. با layout زیبا و گام های آسان این IDE هر برنامه نویسی که دانش برنامه نویسی را داشته باشد بدون هیچ مشکلی می تواند در آن برنامه نویسی کند. این IDE همچنین می تواند به عنوان ابزار توسعه ی طراحی GUI نیز استفاده شود. این به این معناست که NetBeans IDE اپلیکیشن های عظیمی در ساخت طراحی GUI دارد. با کمک ابزار های مختلف NetBeans این IDE بسیار ساده و موثر شده است. NetBeans اجازه ی دستیابی به یک platform برای نشان دادن مهارت ها و دانش برنامه نویسی خود، را می دهد.

این IDE یک ابزار مفید است و اپلیکیشن های نامحدودی برای توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی برای توسعه دهندگان دارد. به این ترتیب می توانیم به سادگی از NetBeans برای توسعه ی اپلیکیشن های خود استفاده کنیم.

جزئیات و دانلود

 

Xamarin

 

Xamarin یک platform دیگر برای توسعه ی اپلیکیشن برای دستگاه های اندرویدی است و به شیوه ای مشابه IDE های دیگر کار می کند. با UI ساده و بسیاری مزایای دیگر Xamarin می توانیم ببینیم که اپلیکیشن های تولید شده به وسیله ی آن به صورت چشم گیری رشد داشته است. بیش از 1.4 میلیون از توسعه دهندگان از محصولات Xamarin استفاده می کنند این به این معناست که Xamarin کاربرد های خود را در سراسر جهان گسترش داده است. همچنین این مورد طراحی اپلیکیشن های موبایل را برای طراحان اندروید و IOS را بسیار آسان کرده است و اپلیکشن ها را به صورت بلادرنگ build می کند. Xamarin بهترین گزینه برای اندروید ، iOS و مک است. آموزش های ساخت یک اپلیکیشن اندروید با استفاده از Xamarin به سادگی در اینترنت و بسیاری از وبسایت ها دردسترس است.

همچنین Xamarin می تواند با ویژوال استدیو که به ساخت اپلیکیشن های دسکتاپ کمک می کند، ادغام شود. همچنین یادگیری Xamarin برای مبتدیان آسان تر است. با استفاده از Xamarin می توانیم اپلیکیشن های iOS نیز بسازیم. برای هردو سیستم عامل شبیه ساز هایی درنظر گرفته شده است و ما می توانیم بهره وری کد های اپلیکیشن خود را بدون استفاده از تلفن همراهمان تست کنیم.   

جزئیات و دانلود

 

JetBrains

 

JetBrains یک شرکت نرم افزاری است که روی توسعه دهندگان نرم افزار و مدیران پروژه تمرکز می کند و سرویس های مختلفی به ما پیشنهاد می کند و طیف گسترده ای از IDE ها برای زبان های برنامه نویسی مختلف نظیر Java, Python, Ruby و غیره ارائه می دهد. JetBrains تقریبا با مواردی که تا به حال درباره آن ها صحبت کردیم متفاوت است. محصولات مختلفی از JetBrains موجود است که هرکدام ویژگی های خود را دارند. ابزار های JetBrains با هر زبانی که از آن استفاده می کنیم جور میشود. بیش از 4 میلیون از کاربران از ابزار های JetBrains استفاده می کنند بهترین شرکت های جهان نظیر NASA, HP, SAMSUNG, VOLKSWAGEN و بسیاری موارد دیگر از JetBrains استفاده می کنند. AppCode, CLion, DataGrip, GoLand, IntelliJ IDEA, PHPStorm, Pycharm, Rider و غیره برخی از IDE های JetBrains است.

به این ترتیب، می توانیم اپلیکیشن های JetBrains برای توسعه ی اپلیکیشن برای دستگاه های مختلف را ببینیم. انتظار می رود که استفاده از JetBrains در روز های آینده همانند روندی که اکنون دارد، رشد داشته باشد.

جزئیات و دانلود

 

AIDE

 

 

این مورد به سادگی به اندروید IDE اشاره دارد و می توانیم از آن برای توسعه ی اپلیکیشن های اندروید، جاوا یا PhoneGap با استفاده از Java/ C/C++, HTML5, CSS یا Javascript استفاده کنیم. این مورد نیز روندی مشابه سایر موارد دارد و تمام عملیات ها مشابه با سایر IDE ها انجام می شود.  Dropbox و یک پارچه سازی Git نیز با این مورد ممکن است به علاوه با Eclipse و Android Studio سازگار است و همچنین از تکمیل کد هوشمند که به صورت اتوماتیک آنچه را که کاربر می خواهد کدزنی کند را پیش بینی می کند پشتیبانی می کند و کد های ممکن را ارائه می دهد بنابراین تایپ کردن کد را ساده می سازد.

این مورد به ما اجازه می دهد که کد را به درستی وارد کنیم و با تکمیل کد احتمال خطاهای syntax کم است و همچنین بررسی خطا در AIDE آسان تر است. به این ترتیب AIDE با بهترین ویژگی ها به ما در توسعه ی یک اپلیکیشن اندرویدی کمک می کند و کدزنی را برای ما آسان تر می کند.

جزئیات و دانلود

 

نتیجه

در این مقاله IDE های مختلف توسعه ی اندروید که می توانیم برای توسعه ی اپلیکیشن های اندروید استفاده کنیم را بررسی کردیم. از بین موارد گفته شده بهترین مورد را می توان Android Studio درنظر گرفت زیرا مورد پیش فرض و IDE توصیه شده توسط گوگل است اما موارد گفته شده نیز بد نیستند زیرا همان سرویس هایی که Android Studio ارائه می دهد را ارائه می دهند.

ممکن است تفاوت هایی در UI یا layout وجود داشته باشد اما عملکرد همه ی آن ها یکسان است. بنابراین موارد گفته شده اصلی ترین IDE های دردسترس و استفاده شده در توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی است.  

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi