10 تکنیک عالی برای طراحی وب در جذب موثرمشتریان
ایمان مدائنی

در این مقاله تکنیک های اهمیت تصاویر ، ترکیب محصولات مرتبط ، راه آسان برای ورود و خروج ، طبقه بندی محصولات ، ساخت وبسایت تعاملی ، طراحی وب Responsive ، ساده سازی تجربه ی خرید ، طراحی ساده ، بارگذاری سریع و بهبود جنبه ی دیداری که باعث جذب موثر مشتریان می شود را بررسی خواهیم کرد.

 

آیا شما درحال صرف هزینه ، زمان و منابع برای طراحی وبسایت تجارت الکترونیک خود هستید؟

اگر نه نگاهی به آمار های بیش از 60% فروشگاه های آنلاین آمریکایی داشته باشید بطور متوسط هر خانه وار 200 دلار در خرید های آنلاین می پردازد و مصرف کنندگان حدود 330 میلیارد دلار در خرید های آنلاین می پردازند این موضوع اغراق نیست بلکه حقیقت است و شما هنگام طراحی یک وبسایت عالی برای بهبود ترافیک و جذب مشتریان برای خرید محصولات نمی توانید نسبت به این موضوع بی توجه یا کم توجه باشید.

وقتی شما وبسایتی برای محصولات خود طراحی می کنید باید توجه داشته باشید که باید هم مشتریان جدید و هم مشتریان قدیمی را درنظر بگیرید. برای مشتریان جدید یک موضوع اصلی این است که مایل هستند در زمان بازدید از وبسایت شما جستجوی کمی انجام دهند . چگونگی تبدیل بازدید کنندگان به خریداران کاملا به طراحی وبسایت شما بستگی دارد.

اهمیت تصاویر

آیا شما دوست دارید که یک عکس برای آشنایی بهتر محصولات ببینید یا یک تعریف ساده کافی است؟ مشتریان دوست دارند که محصول را ترجیحا از تمام زوایا ببینند تا بیشتر با محصول آشنا شوند. بنابراین تصاویر از زوایای مختلف و بزرگنمایی زمان hover کردن موس روی تصویر اصلی را مدنظر داشته باشید. این نکات ممکن است بسیار ابتدایی به نظر برسد اما مهم ترین معیار ها برای موفقیت تجارت الکترونیک هستند.

ترکیب محصولات مرتبط

آیا تا به حال دیده اید زمانی که در یک وبسایت محبوب به دنبال خرید موبایل هستید لینک هایی از محصولات مرتبط نظیر محافظ صفحه ی موبایل وجود دارد؟  بله اینجا دروغ هایی نیز وجود دارد شما نیاز دارید محصولات مرتبط با شئ جستجو شده را با یکدیگر ترکیب کنید بنابراین سود خواهید کرد و حتی باعث جلوگیری از جستجوی جداگانه درباره ی آن محصول یا رفتن به یک وبسایت دیگر برای آن می شود.

راهی آسان برای ورود و خروج

اگر توضیح محصولات یا محصولات مرتبط مشتری را به صفحات داخلی ببرد بازگشت به صفحه ی اصلی برای مشتری سخت خواهد بود بنابراین ابزار مسیریابی را ساده طراحی کنید. این مورد، کلیدی اصلی برای ساخت بهترین وبسایت است همچنین رعایت کردن این مورد به عنکبوت ها در جستجوی لینک ها در وبسایت شما کمک می کند و در ساخت ورودی در موتور جستجو نیز کمک می کند که همین باعث رتبه بندی بهتر سایت شما می شود.

طبقه بندی محصولات

بازاریابی صحیح راهی برای بسته بندی و زیردسته بندی محصولات است. برای مثال اگر شما درحال فروش تی شرت مردانه هستید آن را در دسته ی "برای آقایان" قرار دهید برای مثال برای آقایان -> پوشاک -> لباس -> تی شرت. در این صورت مشتری می داند که برای آنچه که نیاز دارد دقیقا باید کجا جستجو کند همچنین شما می توانید برخی محصولات را در یک دسته بندی برای تازه واردان قرار دهید تا توجه آن ها را جلب کنید.

ساخت وبسایت تعاملی

آیا مشتری آخرین گزینه ی پشتیبانی در لیست اولویت های شماست؟ در این صورت بهتر است که روند خود را اصلاح کنید شما باید هرروز و به صورت 24 ساعته از طریق ایمیل یا چت در دسترس باشید. به خاطر داشته باشید که اگر رویه ی کندی داشته باشید مشتریان ارزشمند خود را از دست خواهید داد. هیچ کمبودی برای محصولات خوب و وبسایت های خوب در این بازار رقابتی وجود ندارد. همچنین می توانید در وبلاگ هایی که درباره ی محصولات است و مسابقاتی که مشتریان را جذب وبسایت شما می کند، شرکت کنید.

طراحی وب Responsive

زمانی که مشتریان از موبایل استفاده می کنند از کامپیوتر های رومیزی یا لپ تاپ برای جستجوی محصولات استفاده نخواهند کرد. برطبق نظرسنجی ها و آمار های بدست آمده بیش از 60% کاربران موبایل از طریق تلفن همراه خرید خود را انجام می دهند بنابراین کاربران موبایل را نباید نادیده بگیرید و طراحی وبسایت شما باید responsive باشد تا به صورت خودکار با اندازه ی صفحه نمایش تنظیم شود. ویژگی هایی که در طراحی برای صفحات موبایل یا صفحات تبلت ها باید در نظر گرفته و نمایش داده شود نیاز است مرتب گردد و بر طبق آن طراحی انجام شود.

ساده سازی تجربه ی خرید

یک جنبه ی خوب طراحی این است که زمانی که لوگوی "اضافه کردن به سبد خرید" را در بالا سمت راست بدون مانع شدن تجربه ی مرورکردن مشتری قرار دهید و از پرسیدن بازخورد های غیرضروری ، ثبت نام یا اطلاعات تماس قبل از اینکه مشتری خرید را انجام دهد اجتناب کنید. عملیات پرداخت دقیقا از انتخاب تا خرید نهایی باید ساده و بدون هیچ مانعی باشد. شما نباید ریسک کنید تا با ثبت نام های ناخواسته یا گرفتن بازخورد ها عملیات خرید را در نیمه ی راه رها کند. مشتری اگر تجربه ی بدی داشته باشد دوباره بازنخواهد گشت.

طراحی ساده

طراحی را ساده ، بدون جزئیات خیلی ریز، ظریف و کاربر پسند انجام دهید. آیا این کار دشوار است؟ قبل از شروع ساخت وبسایت layout را درست برنامه ریزی و مدیریت کنید. در اینترنت درباره ی بهترین طراحی وبسایت جستجو کنید و ببینید چرا مورد علاقه ی مشتریان قرار گرفته است. کاری که وبسایت های خوب انجام می دهند این است که محصولات مشابه در یک صفحه قرار داده می شوند و مشتریان به جای کلیک کردن مداوم برای رفتن به صفحه ی بعد باید صفحه را به پایین اسکرول کنند. این موضوع باعث تداوم محصولات می شود و مشتریان قادر خواهند بود به جای رفتن به صفحات دیگر محصولات را در یک صفحه ببینند.

بارگذاری سریع

وبسایت خود را با یک فونت و تصاویر بهینه در کمترین حالت قرار دهید. کد هارا تمیز و ساده بنویسید. فایل های صوتی و تصویری را فشرده کنید. از یک شبکه ی تحویل محتوا (CDN) ،که یک سرور بهینه است که محتوای وب را بر مبنای موقعیت جغرافیایی کاربر تحویل می دهد ، استفاده کنید. همه ی این فاکتور ها به شما این اطمینان را می دهد که وبسایت شما به سرعت بارگذاری می شود.

بهبود جنبه ی دیداری

طراحی یک وبسایت خوب به شما این اطمینان را نمی دهد که ترافیک مورد نیاز را دریافت می کنید. چگونه می خواهید حضور خود را به اطلاع برسانید یا مشتریان متوجه شوند که شما وجود دارید؟ چگونه می خواهید وبسایت خود را دربین منابعی که در صفحه که موتور جستجو (SERP) نشان می دهد قابل مشاهده کنید؟ از یک SEO خوب برای این کار استفاده کنید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک تکنیک است که به وسیله ی آن استفاده از موجب عناوین کلیدی غنی ، تگ های meta، طراحی صحیح نقشه ی سایت، تبلیغ آنلاین، وبلاگ های غالبا ساخته شده و اضافه کردن محتوا ی غنی می شود. همه ی این موارد با یکدیگر باعث رتبه بندی بهتر وبسایت شما در SERP می شود.

باید یک تعادل بین موارد ضروری که در طراحی وب نیاز دارید و رضایت مشتری وجود داشته باشد. رضایت مشتری بطور طبیعی باعث برد شما می شود زیرا مشتریان درکار شما پادشاه هستند و نمی توانید آن ها را نادیده بگیرید.        

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi