5 استراتژی بسیار ساده ی SEO که ممکن است فراموش کرده باشید
ایمان مدائنی

در این مقاله برخی از مهم ترین استراتژی های پایه ای SEO که هرکسی در بهتر کردن رتبه بندی سایت خود در موتور های جستجو (SERP ها) می توانند از آن ها استفاده کند را معرفی می کنیم و هرکدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد، و در مفید بودن بسیاری از آن ها به شما قول می دهیم.

 

همه ی ما شایعه ی از بین رفتن SEO را شنیده ایم.

این موضوع نمی توانست دور از واقعیت باشد.

چیزی که از بین رفته است تنظیمات سریع و shortcut هایی است که استراتژی های SEO را در ابتدا تعریف می کرد.

این پست درباره ی بازگرداندن آن استراتژی ها نیست بلکه از آن فراتر است.

بطور صادقانه شما ممکن است زمانی را برای بهینه سازی صحیح سایت خود صرف کرده باشید اما شما نیاز به داشتن دکتری در علم کامپیوتر و یا یادگیری ماشین برای انجام آن ندارید.

استرتژی های پایه ای SEO را فراموش نکنید

اطلاع از آخرین روند های SEO آسان است – در ابتدا موبایل، بهینه سازی ویژگی قطعه کد ها، استفاده از ساختمان های داده – اما شما نمی توانید به این روند توجه نکنید.

در این مقاله برخی از مهم ترین استراتژی های پایه ای SEO که هرکسی در بهتر کردن رتبه بندی سایت خود در موتور های جستجو (SERP ها) می توانند از آن ها استفاده کند را معرفی می کنیم، که در مفید بودن بسیاری از آن ها به شما قول می دهیم.

1.هم جهت بودن با کاربران

تجربه ی کاربری (UX) فقط یک تکنیک SEO نیست بلکه برای هسته ی SEO ضروری است. یک تابع درجه یک موتور جستجو بهترین پاسخ ممکن را به سوال کاربر فراهم می کند. هر فاکتور رتبه بندی جداگانه ( از جمله نکات گفته شده در این مقاله) عامل اصلی UX است.

اگر وقت خود را در یک سایت مفید برای کاربران صرف نمی کنید ، سایت شما زمان زیادی را برای بارگذاری نیاز خواهد داشت و یا به سوال درستی پاسخ نخواهید داد و کاربران سایت شما را رها خواهند کرد و این موضوع بازتابی خوبی روی سایت شما نخواهد داشت.

با کاربران شروع کنید و خود را در موقعیت آن ها قرار بدهید و سایتی بسازید که کاربردی باشد.

از خودتان بپرسید:

آیا سایت شما به سرعت بارگذاری خواهد شد؟( سرعت صفحه)

آیا شما به سوالات آن ها پاسخ می دهید؟( کلمات کلیدی و استراتژی محتوا)

آیا یافتن پاسخ برای کاربران سریع و آسان است؟ (طرح بندی صفحه)

آیا کاری برای تمرینات بعدی به آن ها می دهید و آیا درصورت علاقه آن ها می توانند به راحتی از سایت شما بیاموزند؟(مسیر دهی و ساختمان سایت)

هرکدام از بهترین تمرینات پایه ای SEO در مقادیر وبسایت های کاربردی ریشه دارند.

2.لینک می خواهید؟ ارتباط بسازید.

گوگل لینک ها را بسیار سنگین می کند زیرا بهترین راه برای اندازه گیری این است که آیا به افراد دیگری بجز خودتان مرتبط هستید یا نه.

در گذشته ساخت لینک در autopilot و مشاهده ی رتبه بندی در آن آسان بود. اما همچنان گوگل باهوش است و به دنبال راهی برای افزایش قدرت واقعی UX است که توسط لینک های spammy دچار مشکل نشود.

نه تنها با کیفیت بودن لینک های سایت بیش از هروقت دیگری مهم است بلکه کاری زمان بر و دشوار است.

سعی کنید از تاکتیک " من متوجه شده ام که شما در باره ی موضوعی که من درباره ی آن نوشته ام مطلب نوشته اید دوست دارید که به مقاله ی من لینک دهید" فاصله بگیرید.

به صورت آفلاین در باره ی ساخت لینک ها با اتصالات واقعی کاوش کنید. به یک سازمان که شما را به عنوان یکی از اعضای خود لیست خواهند کرد بپیوندید یا یک کمپین بازار یابی مرتبط با کسب و کار خود شروع کنید. ارتباطات را تشکیل دهید و به دنبال آن لینک ها خواهند آمد.

3.کلمات بسیار مهم هستند.

این مفهوم به اولین نکته ی تجربه ی کاربری برمی گردد اما به اندازه ی کافی مهم هست که در اینجا نیز آن را بررسی کنیم. اینجا درباره انتخاب کلمات کلیدی درست صحبت نمی کنیم (که مختصرا به آن خواهیم پرداخت) تغییرات جزئی در انتخاب کلمات زبانی که از آن استفاده می کنیم نرخ کلیک را بین 10 درصد تا 60 درصد تغییر خواهد داد که (همانطور که حدس می زنید) این تغییر باعث بهبود SEO شما می شود.

زمان انتخاب، یک زبان درست انتخاب کنید و آن را به شیوه ای موثر مدیریت کنید با این کار شانس بهتری در جذب و تغییر یک مخاطب خواهید داشت. تحقیقات نشان می دهد که مردم به زبانی که انعکاس دهنده ی خود آن هاست بیشتر واکنش می دهند.

علاوه بر این ها اینکه بدانید چگونه عناوین خود را جذاب تر کنید و مطالب خود را متقاعد کننده تر ارائه دهید به شما در برجسته بودن در SERPها کمک خواهد کرد.

اشتباه نکنید و فقط روی یک اصل تکنیکی قوی تکیه نکنید، شیوه ی نویسندگی خود را تغییر دهید و خلاق باشید.

ترفند قدیمی قابل قبول برای نوشتن یک جمله یا تکرار چندین روش می تواند یک راه موثر برای عبور از محدودیت های موجود در خلاقیت باشد.

4.یک Checklist ایجاد کنید و آن را دوبار بررسی کنید.

من مطمئن هستم که شما درباره اینکه باید از یک checklist وقتی که به یک وبسایت تکنیکی کامل رسیدگی می کنید دوبار فکر نمی کنید اما فراهم کردن آسایش زمان ادغام یک وبلاگ سریع یا صفحه ی هدف بسیار آسان است و ازآنجایی که توجه به جزئیات بین افراد یک توانایی معمول نیست اما یک دستورالعمل برای موارد از قلم افتاده است.

یک checklist دردسترس داشته باشید بنابراین تا زمانی که محتوا درحد عالی شود اصول پایه ای را رها نکنید. یک یادداشت ایجاد کنید و تمام کار های جزئی در مدیریت پروژه ی خود و هرچه که در موفقیت به شما کمک می کند را ثبت کنید.

با فراموش کردن اضافه کردن یک H1 یک قطعه محتوا را هدر ندهید در این صورت شما مانند یک درخت در جنگل خواهید بود که هیچ کس میوه ی کار سخت شما را نخواهد دید.

در اینجا چند سایت پایه ای و ساختمان صفحه ی سایت که باید در checklist خود داشته باشیم وجود دارد:

تمام Backlink جریان کاری خود را پوشش را دهید

آنالیز کردن، تمیز کردن، کسب کردن و پیگیری backlink ها از یک tab. لینک پروفایل خود را به آسانی با SEMrush مدیریت کنید.

-از کلمات کلیدی در URL، عنوان، معرفی و نتیجه استفاده کنید.

-اما از تعداد زیادی کلمه ی کلیدی استفاده نکنید( سعی کنید کمتر از 5 مورد باشد)

-سعی کنید عنوان کمتر از 65 کاراکتر باشد

-از ترکیبی از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید( حداقل3-2)

-تصاویر را متناسب با موضوع برچسب گذاری کنید.

-از کلمات کلیدی در توصیفات متا برای بهبود CTR استفاده کنید(کمتر از 250 کلمه استفاده کنید)

-از سبک قالب بندی وبلاگ با تگ های heading و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.

-برای عمل کردن بهینه سازی انجام دهید(اشتراک گذاری اجتماعی، تبدیلات و گام های بعد)

با این حال زمان استفاده از checklist کاغذی استراتژی های بسیار ساده ی SEO را فراموش نکنید در درجه ی اول:دوست ما UX

اغلب اوقات شروع با checklist جندان مناسب نیست زیرا در این صورت شما بر ابزارهای تکنیکی تمرکز کرده اید که محتویات شما بیشتر شبیه روبات های vomit circa 2005 است که با کلمات کلیدی پر شده اند.

به کاربران فکر کنید و تجربه ای که برای آن ها ارزشمند خواهد بود را بسازید و سپس بازگردید تا اطمینان پیدا کنید که همه ی اصول را پوشش داده اید.

5. یک استراتژی Pillar Keyword بسازید

این که از هر کار کمی انجام بدهید را متوقف کنید و در عوض یک کار را واقعا خوب انجام دهید. این یک درس خوب زندگی است که می توانید در استراتژی کلمات کلیدی وب سایت نیز از آن استفاده کنید.

برای مثال فرض کنید که یک پلت فرم نرم افزار برنامه ریزی اجتماعی دارید نباید تلاش کنید که بر اساس هر کلمه کلیدی که کسی جستجو انجام داده رتبه بندی کنید بلکه با کلماتی که به نحوی با واژه های "اجتماعی" و "رسانه" در ارتباط هستند رتبه بندی را انجام دهید.

با یک جایگاه ویژه که باعث خاص شدن شما می شود شروع کنید(خوشبختانه دنباله ای از کلمات کلیدی پرمعنی در این زمینه وجود دارد) و  آن را دنبال کنید.

اجازه دهید یک سناریو مرتبط با پلت فرم نرم افزار های رسانه ی اجتماعی را اجرا کنیم. تصور کنید که یک مقاله می خوانید نظیر همین مقاله از Lincoln Murphy که ارزش موفقیت مشتری را به عنوان یک تاکتیک بازاریابی شفاف سازی می کند.

بنابراین شما تصمیم می گیرید که یک استراتژی کلمات کلیدی برای وبسایت خود بسازید که به مشتریان شما کمک می کند در پست های رسانه های اجتماعی که از طریق پلت فرم شما به اشتراک می گذارند موفق تر باشند و به نوبه ی خود به آن ها کمک می کند که به نتایج دلخواه خود در استفاده از ابزار شما برسند.

همچنین ممکن است به کلمه ی "زیبایی" که افراد در ارجاعات پست های اجتماعی خود بسیار استفاده می کنند توجه کرده باشید.

شما برخی کاووش ها را انجام می دهید و متوجه می شوید که در پنج سال اخیر جستجو های مربوط به "زیبایی" در اینستاگرام(که ضمنا یک صحبت اینترنتی برای درخواست های بصری از بازخورد های اینستاگرام شماست. اجازه دهید که درباره ی گرامر عجیب انتخاب Gen Z صحبت نکنیم) روند رو صعودی مستمر داشته است.

اگر کمی بیشتر تحقیق کنید  متوجه می شود که کلید واژه بطور کامل 2400/ماه میزان جستجو و رقابت بسیار کمی دارد که موفقیتی بزرگ است.

چنین شانسی را  هدر ندهید. حالا زمان ساخت یک صفحه سایت کاملا بهینه و انجام آن نیست.

در عوض یک استراتژی عمیق و متمرکز حول محور موضوع خود بسازید و قطعه محتوا هایی برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است افراد داشته باشند درنظر بگیرید.

یک منبع خوب برای آن دسته باشید و همه ی لینک های لازم برای بهینه سازی صفحه ی اصلی خود به کار ببرید.

برخی افراد این را یک استراتژی ستون محتوا می نامند و HubSpot اصطلاح خوشه های موضوعی را ابداع کرده است. هرنامی که شما بر آن بگذارید این ایده بیان می کند که درصورت تمرکز تعداد بالایی خواهید داشت.

یک استراتژی pillar keyword شما را به عنوان یک قدرت در یک موضوع مشخص می کند و یک ساختمان لینک داخلی قوی در وب سایت شما می سازد و سود آن زندگی شما را آسان تر می کند.

در اینجا فقط چند راه وجود دارد که می توانید شروع به ساختن موضوع “Instagram aesthetics” کنید:

سه کلید اصلی برای ساخت صفحه ی Aesthetic Instagram برای برند شما

چگونه یک اکانت Aesthetic Instagram برای از بین بردن Hipster ها داشته باشیم

51 اکانت Aesthetic Instagram که می توانید از آن ها ایده بگیرید

چگونه عکس های زیبا برای Instagram بگیریم

اینکه دلیل اینکه چرا اکانت های Aesthetic Instagram محصولات بیشتری می فروشند وجود دارد

چگونه رستوران خود را بیشتر Aesthetic برای اینستاگرام کنیم

7 فروشگاهی که کاملا برای Instagram Aesthetics طراحی شده اند

5 اشتباه رایجی که ممکن است در اکانت اینستاگرام خود انجام دهید

کلیت موضوع را دریافت کردید

به سادگی می توانید با 247 موضوع مختلف تنها درباره ی این دسته که مرتبط با خریداران یک پلت فرم رسانه ی اجتماعی هستند روبرو شوید.

در این دنیا که 2.5 تریلیون بایت داده روزانه تولید می شود به سادگی می توانید با تعریف نقاط تمرکز خود قدرت وبسایت خود را بسازید.

روی کاربران نهایی تمرکز کنید

حقیقت ساده این است که همه ی نکات گفته شده در این لیست بدون گزینه ی " وبسایت خود را برای کاربرانی که از آن استفاده می کنند بهینه سازی کنید" کاری انجام نمی دهند.

درحالی که تمرینات بنیادین عالی وجود دارد که می توانید برای کمک به موتور های جستجو که بر پایه ربات هستند به کار ببرید اما هنوز Google, Bing و موتور های جستجوی دیگری نیز وجود دارند که قصد تقلید از کاربر را دارند.

اگر استراتژی های SEO  شما متکی به این است که درک درستی از اینکه چه چیزی برای کاربران بهتر است نه حل سریع آن شما خودتان را برای یک موفقیت بلند مدت تنظیم کرده اید اما این زمینه همیشه درحال تکامل است.

همیشه موضوعی جدید برای آموزش و تست کردن وجود دارد. این لیست ممکن است 10000 کلمه یا بیشتر داشته باشد و هنوز هم با اصل موضوع فاصله دارد.

همه ی این موضوعات به SEO برمی گردد که هیچگاه نباید فراموش کنیم.    

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi