مسیر برنامه نویسان (توسعه دهندگان وب)
ایمان مدائنی

به عنوان برنامه نویس می توانید مسیر شغلی خود را در توسعه ی front-end یا توسعه ی back-end و یا مهندسی DevOps برای توسعه ی وب انتخاب کنید. قبل از شروع مقاله ی نقشه ی راه برای توسعه ی وب، نیاز است که معانی front-end ، back-end و DevOps را بدانید بنابراین در این مقاله این سه دسته را معرفی و بررسی می کنیم.

 

-توسعه دهندگان Front-end

-توسعه دهندگان Back-end

DevOps-

به عنوان برنامه نویس می توانید مسیر شغلی خود را در توسعه ی front-end یا توسعه ی back-end و یا مهندسی DevOps برای توسعه ی وب انتخاب کنید. قبل از شروع این مقاله، نیاز است که معانی front-end ، back-end و DevOps را بدانید.

برخی مجموعه مهارت ها، مسیر های : ورژن کنترل Git ، SSH،  HTTP/s APIS ، دستورات مقدماتی لینوکس ، ساختمان داده و الگوریتم ها را نیاز دارد.

توسعه دهندگان Back-end

در دنیای توسعه ی وب بسیاری از توسعه دهندگان Back-end تمرکز خود را روی ساخت منطق پشت اپلیکیشن هایی که کار می کنند، می گذارند. اغلب توسعه دهندگان Front-end یک رابط کاربری می سازند و توسعه دهندگان Back-end کد هایی که باعث می شود اپلیکیشن کار کند را می نویسد.

برای مثال یک توسعه دهنده ی Front-end یک صفحه در اپلیکیشن می سازد که با زدن یک دکمه همه ی داده های مشتری را بتوان گرفت. یک توسعه دهنده ی Back-end کد هایی را می نویسد که با زدن دکمه اطلاعات مناسب از پایگاه داده برای مشتری مناسب گرفته شود و از پشت برنامه به front-end ، جایی که نهایتا نمایش داده خواهد شد، فرستاده شود.

یک توسعه دهنده ی back-end ممکن است عمیقا روی معماری سیستم کار کند و تصمیم بگیرد که چگونه منطق سیستم را مدیریت کند تا سیستم به درستی حفظ و اجرا شود همچنین ممکن است در ساخت framework ها یا معماری سیستم فعالیت کنند تا برنامه نویسی برای آن ها آسان تر شود. توسعه دهندگان Back-end زمان بیشتری را نسبت به توسعه دهندگان front-end روی ساخت الگوریتم ها و حل مسائل صرف می کنند.

DevOps

DevOps (یک ترکیب از توسعه و عمل است) یک فرهنگ ، جنبش یا تمرینی است که بر همکاری یا ارتباط هردو گروه توسعه دهندگان نرم افزار و دیگر متخصصان تکنولوژی اطلاعات (IT) در حال اتوماتیک کردن روند تحویل نرم افزار و تغییر ساختار ها تاکیید می کند. هدف DevOps ایجاد فرهنگ و محیطی است که بتوان در آن ساخت،آزمایش و انتشار نرم افزار به سرعت، مکررا و قابل اعتماد تر انجام شود.

توسعه دهندگان Front-end

 

توسعه دهندگان Front-end از HTML, CSS و JavaScript برای کد زدن طراحی های وب سایت و وب اپلیکیشن که توسط طراحان وب ساخته شده، استفاده می کنند. کدی که توسعه دهندگان Front-end می نویسند در مرورگر های کاربران اجرا می شود (برخلاف توسعه دهندگان back end که کد های آنان در وب سرور اجرا می شود) این موضوع مانند این است که : توسعه دهنده ی back end مانند یک مهندس است که سیستم هایی را طراحی می کند که کار های شهر را انجام می دهد.(برق، آب و فاضلاب، ناحیه بندی و غیره) درحالی که توسعه دهنده ی front end روی خیابان ها و اطمینان از اینکه همه چیز به درستی به یکدیگر متصل شده است تا مردم بتوانند زندگی خودشان را بکنند(یک مقایسه ی ساده اما واضح) توسعه دهندگان front end همچنین اطمینان حاصل می کنند که خطا ویا bug در front end وجود ندارد و طراحی در platform ها و مرورگر های مختلف همانطور که در نظر گرفته شده نمایش داده می شود.

 

منبع: https://github.com/kamranahmedse/developer-roadmap

 

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi