5 مورد از بهترین ابزارهای یادداشت برداری برای برنامه نویسان
ایمان مدائنی

یادداشت برداری راهی عالی برای مدیریت کارها در پروژه است و استرس انجام کارها را کاهش می دهد. با یادداشت برداری می توانید به سرعت روی همه ی پروژه های خود کار کنید و به موقع به پایان برسانید. بنابراین در این مقاله 5 مورد از بهترین اپلیکیشن های یادداشت برداری را معرفی می کنیم و هرکدام را بطور کامل بررسی می کنیم و مزایا و معایب هرکدام را خواهیم گفت.

 

یادداشت برداری برای برنامه نویسانی که نیاز دارند جزئیات زیادی را مدنظر بگیرند ضروری است. این کار باعث سهولت انجام دادن کارها می شود و بررسی اینکه چه کاری باید انجام شود را ساده می کند. برنامه نویسی به خودی خود کار دشواری است اما اگر قادر به یادداشت برداری باشید کار های شما سازماندهی می شوند و فرایند ساخت وب سایت، اپلیکیشن های موبایل و اپلیکیشن های desktop را بسیارآسان تر می کند. چیزی که برنامه نویسان برای رسیدن به این هدف نیاز دارند مهارت خوب یادداشت برداری کردن است که این نیز به ابزار های خوب یادداشت برداری بستگی دارد. اگر هم بهترین ابزارهارا دارید و هم مهارت خوبی در این کار دارید هیچ استرس و نگرانی در توسعه ی وب سایت که منجر به فرسودگی می شود نداشته باشید. در این مقاله 5 مورد از بهترین ابزار های برنامه نویسی که با برنامه نویسان طراحی شده است را معرفی خواهیم کرد:

MedleyText

 

این ابزار برای مواقعی است که می خواهید درباره ی استایل در برنامه نویسی یادداشت برداری کنید. این ابزار موارد زیادی برای ارائه کردن دارد برای نمونه، پشتیبانی از syntax های چندگانه به این معنا که می توانید از چندین syntax برنامه نویسی در یک یادداشت استفاده کنید. این اپلیکیشن از بیش از 40 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند بنابراین انتخاب های زیادی دارید.

این اپلیکیشن غنی از گزینه های قالب بندی است که به این معنی است که یادداشت های برنامه نویسی شما گویا تر خواهد بود. می توانید عکس ها ، لیست ها، لینک ها، سرفصل ها و بسیاری موارد دیگر را در یک یادداشت با یکدیگر استفاده کنید.

با MedleyText از shortcut های قابل تنظیم نیز لذت خواهید برد. این اپلیکیشن با تعداد زیادی shortcut قابل تنظیم همراه است که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی با استفاده از صفحه کلید یادداشت های فوق العاده بسازید.

Boostnote

Boostnote یک اپلیکیشن فوق العاده برای کدزن ها است. اگرچه تمام ویژگی هایی که در یک اپلیکیشن یادداشت برداری مدرن وجود دارد را نخواهید داشت اما برنامه نویسان تمام ویژگی های مورد نیاز خود را در این اپلیکیشن فوق العاده خواهند یافت. این اپلیکیشن open source است و استفاده از آن رایگان است. Boostnote ویژگی های فوق العاده ای دارد و بهترین اپلیکشن برای دانش آموزانی است که در دوره های برنامه نویسی شرکت می کنند.

یکی از ویژگی های خوب این اپلیکیشن این است که می توانید قطعه کد ها را بطور مستقیم در یک یادداشت معمولی جاسازی کنید همچنین می توانید قطعه های جداگانه ای از یادداشت هارا بسازید که برای جمع آوری و گروه بندی قطعه کد ها در یک یادداشت استفاده می شود.

این اپلیکیشن از لیست های حاوی checkbox پشتیبانی می کند که این ویژگی برای مدیریت کارها فوق العاده است. نسخه های Windows, Linux و macOS از این اپلیکیشن دردسترس است. این برنامه به صورت آفلاین اجرا می شود. برخی از دیگر ویژگی های این برنامه نظیر مشخص کردن syntax، قابلیت جستجوی عملیاتی، برچسب گذاری یادداشت ها یا گروه بندی در پوشه ها نیاز به همگام سازی در ابر (cloud) ندارد و تم های روشن و تیره به همراه تم های بسیار متنوع دارد.

این اپلیکیشن درحال توسعه است یعنی در روز های آینده می تواند ویژگی های جدید و بهتری داشته باشد.

CherryTree

CherryTree یک اپلیکیشن سلسله مراتبی برای برنامه نویسان است. به این اپلیکیشن سلسله مراتبی می گویند زیرا یک یادداشت می تواند در یک یادداشت دیگر به صورت سلسله مراتبی قرار بگیرد. این اپلیکیشن کم و بیش مانند یک wiki شخصی است زیرا کاربران می توانند به هر صفحه ای در دفترچه یادداشت وارد کنند.

از میان ویژگی های فوق العاده این اپلیکیشن که برنامه نویسان به آن ها علاقه خواهند داشت می توان به highlight کردن syntax ها و متن غنی اشاره کرد. این اپلیکیشن یک صفحه ی مخصوص فقط برای کد دارد که آن را از دیگر اپلیکیشن های سلسله مراتبی نظیر Zim کمی متمایز می کند. با CherryTree می توانید یادداشت های معمولی برای ایده ها و وظایف داشته باشید. همچنین یادداشت برای قطعات کد نیز دارد.

CherryTree نام ابزار یادداشت برداری سبک را گرفته است زیرا در یادداشت برداری بسیار سریع است. از دیگر ویژگی های عالی این اپلیکیشن دارا بودن لیست ها، جداول ابتدایی، ذخیره به صورت PDF، ارسال به HTML و text و غیره است.

One Note

 

این مورد همیشه از ابزار های عالی یادداشت برداری بوده است اما کمبود قابلیت highlight کردن syntax باعث شده است که این اپلیکیشن برای برنامه نویسان مناسب نباشد اما یک نسخه ی رایگان آن که توسط یکی از کاربران در GitHub منتشر شده است قابلیت highlight کردن syntax برای کد را دارد که One Note را به یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای برنامه نویسان تبدیل می کند.

به غیر از مورد گفته شده One Note یک اپلیکیشن فوق العاده است که همیشه آماده و تنظیم شده است. برای شروع فقط نیاز به یک قلم دارید تا یادداشت های دستی که بعدا می توانند به متن تبدیل شوند را ثبت کنید.

این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد که مواردی که مهم است را highlight کنند و همچنین می توانند ایده های خود را به اشکال و رنگ های متفاوت ثبت کنند.

به این اپلیکیشن درهرجایی می توانید دسترسی پیدا کنید یعنی حتی اگر آفلاین هستید می توانید از محتوای خود استفاده کنید. One Note روی هر دستگاه یا پلت فرمی اجرا می شود.

Tick Tick

Tick Tick بیش از یک اپلیکیشن لیست کار ها است و علاوه بر ویژگی هایی که برنامه های مشابه دارند یک ویژگی دیگری نیز دارد که آن را به یک ابزار فوق العاده ی یادداشت برداری تبدیل می کند و آن این است که هر آیتم در یک لیست یک فیلد توضیحات دارد. این اپلیکیشن ساده اما بسیار قدرتمند است زیرا به کاربر کمک میکند که هرچیزی را در یک مسیر مدیریت کند.

Tick Tick برای بسیاری از برنامه نویسان بسیار کاربردی است به خصوص به این دلیل که می توانند همه ی وظایف خود را در یک لیست شخصی ثبت کنند همچنین می توانید همه ی یادداشت های مورد نیاز خود برای هر وظیفه ای که در دست دارید را ذخیره کنید. این ویژگی باعث تسهیل کار ها زمان شروع پروژه می شود.

این اپلیکیشن قابلیت highlight کردن syntax را ندارد و همچنین قالب بندی غنی متن نیز ندارد که این دلایل باعث می شود که Tick Tick برای مدیریت ایده ها بهتر از ذخیره سازی قطعه کد باشد.

چیزی که از آن بیش از همه لذت خواهید برد لیست کامل اپلیکیشن است. برای نمونه سازماندهی پوشه ، مشخص کردن وظایف تکراری ، زیر وظایف، اولویت ها و غیره است.نسخه ی رایگان اپلیکیشن تعداد محدودی لیست ارائه می دهد که با خرید اپلیکیشن می توانید لیست های بیشتری داشته باشید.

یادداشت برداری راهی عالی برای مدیریت کارها در پروژه است و استرس انجام کارها را کاهش می دهد. با یادداشت برداری می توانید به سرعت روی همه ی پروژه های خود کار کنید و به موقع به پایان برسانید. این اپلیکیشن ها و بسیاری اپلیکیشن ها طراحی شده اند تا به برنامه نویسان کمک کند با کمترین استرس کار کنند.        

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi