داشتن رتبه اول در گوگل
ایمان مدائنی

شما در حال حاضر یک وب‌سایت زنده و منتشر شده دارید و می‌خواهید در بالای صفحه جستجوی گوگل باشد. به خاطر داشته باشید که وب‌سایت شما با سئو ساخته می‌شود (به این معنی که گوگل می‌تواند به راحتی آن را بخواند و محتوای شما را استخراج کند)، و گوگل شروع به جستجو در آن و رتبه‌بندی آن در بین نتایج جستجو می‌کند.

اگر شما در نتایج جستجو بالا نباشید. احتمالا هیچ کس شما را نخواهد دید.

میلیون‌ها وب‌سایت وجود دارد، بنابراین چگونه گوگل تصمیم می‌گیرد کدام یک را در اولین نتایج خود نشان دهد؟ پاسخ کوتاه و ساده این است که مرتبط‌ ترین و مورد اعتمادترین محتوای وب‌سایت همیشه در بالا قرار می‌گیرد. این جمله به چه معناست؟ محتوای باارزش و مرتبط‌ تر شما، در لیست گوگل بالا قرار می‌گیرد. در بعضی موارد این محتوا مربوط به جدیدترین مطالب است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار یک بلاگ است. محتوای باارزشی که با مخاطبان مورد هدف شما صحبت کرده و کسب و کار شما را بازگو می‌کند را منتشر کنید. انتشار به صورت منظم و پیوسته امری کلیدی است و وقتی شما به حدود 60 مورد از این مقالات منتشرشده می‌رسید، گوگل شروع به توجه به اعتبار شما در صنعت‌تان کرده و شروع به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نتایج بالاتر جستجو می‌کند. این اصول مفهوم پشت بهینه‌سازی ارگانیک موتور جستجو (سئو) است.

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، سئو می‌تواند طی گذشت زمان باعث جلب اعتماد گوگل شده و به طور مرتب در بالای نتایج جستجوی گوگل باشید. پس چه کاری باید در طول این زمان انجام دهید؟ این جایی است که بازاریابی موتور جستجو (SEM) به میان می‌آید. این هزینه برای تبلیغاتی است که تضمین می‌کند شما در بالای نتایج جستجوی گوگل نمایان شوید (Google Ad Words). این شیوه با هدف قرار دادن شرایط خاص جستجو مربوط به سرویس، محصولات یا صنعت شما کار می‌کند. از آنجایی که شما شروع به نمایش بالا در نتایج جستجوی ارگانیک می‌کنید، ممکن است تصمیم بگیرید هزینه‌های خود را در SEM کاهش دهید.

شبکه‌های اجتماعی راهی دیگر برای جذب مشتری هستند. اگر مردم صفحه فیس‌بوک شما را دنبال کنند، آن‌ها پست‌های شما را خواهند دید. با آپدیت کردن مقالات بلاگ‌تان در پست‌های خود، کم کم از طریق فیس‌بوک ترافیک هدایت‌شده به وب‌سایت‌تان را افزایش می‌دهید. ممکن است هر کسی صفحه شما را پیدا نکند تا آن را دنبال کند و اینجاست که می‌توانید از تبلیغات استفاده کنید. پرداخت هزینه برای تبلیغاتی که در کنار فیس‌بوک افراد قرار می‌گیرد. تفاوت در اینجا این است که به جای هدف قرار دادن اصطلاحات جستجوشده، شما می‌توانید انواع خاصی از کاربران را بر اساس منافع خود هدف قرار دهید.

همه این هزینه‌ها برای تبلیغات معمولا توسط برنامه‌ریز رسانه‌ای مدیریت می‌شود. پیشنهاد ما این است که اگر تجربه مدیریت کمپین‌های بازاریابی آنلاین را داشته‌اید، خودتان این کار را انجام دهید.

جزئیاتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که وقتی روی تمام این تبلیغات کلیک می‌شود، به سادگی به صفحه اصلی سایت هدایت می‌شوند که معمولا این کار ایده بدی است. اگر شما در حال تبلیغ محصولی هستید، کلیک روی تبلیغات باید افراد را به صفحه محصولات بفرستد. در بعضی موارد، ممکن است صفحات خاصی برای ایجاد تبلیغات ایجاد شوند.

این امر باید سطح درک خیلی بالایی از نحوه هماهنگ شدن همه چیز را به شما بدهد.

خلاصه

گام اول:

شناسایی کلمات کلیدی یا جملاتی که مردم هنگام جستجو در گوگل استفاده می‌کنند. این عمل شما را از نوع محتوایی که باید هنگام ایجاد پست‌های بلاگ و برنامه‌ریزی برای SEM مورد توجه قرار دهید آگاه می‌سازد.

گام دوم:

بودجه بازاریابی برنامه‌ریزی شده شما در هر ماه چقدر است، باید بررسی کنید و ببینید در هر ماه چقدر برای تبلیغات می‌توانید هزینه کنید و چقدر می‌توانید به سئو بلاگ‌های خود اختصاص دهید.

گام سوم:

از برنامه‌ریز رسانه‌ای خود استفاده کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا بتوانند این فرآیند را برای شما مدیریت کنند.

پیشنهادات

تصمیم بگیرید که چقدر مکررا می‌خواهید مقالات بلاگ را ارسال کنید، سپس مقدار زیادی از پست‌های بلاگ را به نویسندگان خوب بدهید، و بعد از آن هر مقاله نوشته شده را برای انتشار زمان‌بندی کنید تا در زمان‌های مشخصی بر روی وب‌سایت‌تان قرار گیرد. به این ترتیب می‌توانید ابتدا با محتواهای خوب و باکیفیت رو به جلو حرکت کرده، سپس بر کل بودجه خود برای تبلیغات بازاریابی تمرکز کنید.

 

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن که بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi