چگونه به عنوان یک برنامه نویس درآمد بیشتری داشته باشیم؟
ایمان مدائنی

آیا شما هم علاقه مند به افزایش درآمد خود به عنوان یک برنامه نویس هستید؟ در این مطلب درباره استراتژی های افزایش درآمد برای برنامه نویسان صحبت می کنیم.

برنامه نویس بودن می تواند برای هر کسی فوق العاده باشد. در این شغل نه تنها شما اکثر مواقع سرگرم هستید بلکه فرصت های شغلی زیادی برای شما وجود دارد که اکثر آنها نیز دارای حقوق و درآمد بالایی هستند. با این حال برخی از مواقع ممکن است شما نیاز به درآمد بیشتری داشته باشید. ممکن است شما در دوران تحصیل خود باشید و به جای این که در یک شرکت استخدام شوید علاقه مند هستید تا به عنوان یک برنامه نویس برای خودتان کار کنید یا این که ممکن است یک فرزند داشته باشید و علاقه مند باشید تا زمان بیشتری را با او بگذرانید و به همین علت نمی توانید در شرکت ها کار کنید و باید برای خودتان کار کنید. شما به عنوان یک برنامه نویس هرآنچه که برای افزایش درآمد نیاز دارید را در اختیار دارید. مغزتان، لپ تاپ و اینترنت تنها چیزهایی هستند که شما به آنها نیاز دارید. برای افزایش درآمد برنامه نویسی می توانید استراتژی هایی که در ادامه بیان می کنیم را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام یک می توانند برای شما گزینه بهتری باشند.

به عنوان یک برنامه نویس، فریلنسری را آغاز کنید

فریلنسرینگ می تواند برای شما بسیار مفید باشد. شما می توانید بدون داشتن یک رئیس برای خودتان کار کنید، تعداد زیادی پروژه وجود دارد که می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید، افرادی که تخصص زیادی دارند معمولا درآمد زیادی نیز از این طریق به دست می آورند، شما می توانید تعطیلات زیادی در طول سال داشته باشید و بسیاری از مزایای دیگر که باعث می شود تا فریلنسینگ یک شغل بسیار مفید باشد.

با این حال شما برای پیدا کردن مشتری و پروژه جدید باید نظم و انضباط زیادی داشته باشید. یکی از بزرگ ترین مزایای این شغل این است که شما می توانید در کنار شغل اصلی خود در زمان های آزادی که دارید یا در تعطیلات پروژه انجام دهید.

کار روی پروفایل لینکدین

یک استراتژی بهتر برای شروع کار به عنوان یک فریلنسر این است که روی پروفایل لینکدین خود کار کنید. سعی کنید با استخدام کنندگان و مشتریان قبلی خود ارتباط بگیرید، در کنفرانس ها و جلسات مختلف شرکت کنید و به دنبال پلتفرم هایی باشید که امکان کار کردن از راه دور را برای شما فراهم می کنند.

در مسابقات کدنویسی شرکت کنید

بله این موضوع کاملا واقعی است. پلتفرم های اختصاصی وجود دارند که مسابقات برنامه نویسی را با جایزه های واقعی برگزار می کنند. یکی از بزرگترین این پلتفرم ها پلتفرم Topcoder است که بیش از یک میلیون عضو دارد و هر ساله مسابقات زیادی را در این زمینه برگزار می کند. این پلتفرم دارای سه محور اصلی طراحی، توسعه و علم داده است.

شما می توانید روی پروژه های واقعی کار کنید که توسط بیش از 2000 نفر دیگر نیز انجام می شوند یا این که می توانید در مسابقات تک نفره شرکت کنید و با حریفان خود رقابت کنید. این کار به شما تضمین می دهد که منحنی یادگیری خود را بهبود دهید و خیلی سریع مهارت های خود را بهبود دهید.

اگر به چالش های برنامه نویسی علاقه مند هستید این مسابقات می توانند برای شما بسیار جذاب و هیجان انگیز باشند. با این حال نباید فراموش کنید که این مسابقات دارای رقابت شدیدی هستند و شما نمی توانید انتظار درآمد ثابتی از آنها داشته باشید.

نوشتن مطلب را آغاز کنید

نوشتن مطلب می تواند یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به مخاطبان گسترده باشد. فرصت های زیادی برای شروع نوشتن مطلب و کسب درآمد از این طریق وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          می توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید و با استفاده از تبلیغات اقدام به کسب درآمد کنید.

-          می توانید کتاب یا کتاب الکترونیکی بنویسید و آنها را به صورت رایگان بفروشید.

-          می توانید در برخی پلتفرم ها مطلب بنویسید و در پلتفرم های مشارکتی آنها شرکت کنید.

-          می توانید در سایت های استخدام به صورت مهمان پست ایجاد کنید. در صورت قبول شدن محتوای شما این سایت ها معمولا درآمد خوبی دارند.

هیچ اشکالی ندارد که همه چیز را امتحان کنید و ببینید مردم چگونه به آنچه که می نویسید واکنش نشان می دهند. امروزه بسیاری از برنامه نویسان در پلتفرم های مختلف مطلب می نویسند و درآمد خوبی کسب می‌کنند.

با این حال نباید فراموش کنید که شما حتما باید در زمینه ای مطلب بنویسید که به آن علاقه دارید (این امر باعث می شود تا شما با انگیزه بمانید). سعی کنید به طور مداوم به نوشتن ادامه دهید و روز به روز مهارت های نوشتاری خود را ارتقاء دهید. نوشتن مقالات باکیفیت به شما کمک می کند تا بتوانید بازدید مطالب خود را چندین برابر کنید.

ضبط و فروش دوره های آنلاین

توانایی آموزش آنلاین به افراد یکی از مهم ترین مهارت هایی است که شما می توانید به عنوان برنامه نویس داشته باشید. این مهارت ها در سال های اخیر ظهور پیدا کرده اند و حداقل یک دهه دیگر نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

مزایای این دوره ها هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان است. دانشجویان می توانند از میان طیف گسترده ای از انتخاب هایی که دارند بهترین گزینه را انتخاب کنند و مدرسان نیز می توانند با استفاده از این دوره ها درآمدزایی کنند.

اگر شما به عنوان یک برنامه نویس تجربه یا دانش تخصصی در زمینه جاوا اسکریپت، پایتون یا هر زبان و فریم ورک دیگری دارید می توانید به دیگران آموزش دهید و از این مسئله نهایت لذت را ببرید. ایجاد دوره های آنلاین و فروش آنها می تواند درآمد خوبی را برای شما داشته باشد.

پلتفرم های زیادی برای انتشار این دوره ها وجود دارند که از جمله معروف ترین آنها می توان به سایت udemy اشاره کرد. این سایت دارای 75 میلیون بازدید در ماه است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای انتشار دوره شما باشد. البته پلتفرم های داخلی دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید.

نکاتی مهم برای ضبط دوره به عنوان یک برنامه نویس

در زمان ضبط دوره های خود به عنوان یک برنامه نویس حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

-          روی تجهیزات خوب سرمایه گذاری کنید: سعی کنید میکروفن و وبکم خوبی را برای خود خریداری کنید.

-          محتوایی که کیفیت بالایی داشته باشد برنده است. امروزه رقابت در این زمینه به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است، بنابراین شما باید کاربران را متقاعد کنید که می توانید چیزهای خوبی را به آنها آموزش دهید.

-          صحبت کردن با صدای بلند و واضح را تمرین کنید.

-          سعی کنید علاوه بر مطالب آموزشی فایل های پروژه های مختلف، یادداشت ها و ... را نیز به کاربران خود ارائه دهید.

-          سعی کنید به صورت مرتب دوره های خود را به روز کنید.

پادکست های برنامه نویسی بسازید

بسیاری از مردم دوست ندارند که جلوی دوربین باشند ولی در یک زمینه خاص تخصص زیادی دارند و علاقه مند هستند تا دانش خود را با سایر افراد نیز به اشتراک بگذارند.

بدون شک پادکست ها یک رسانه عالی برای انجام این کار هستند. با وجود آن که پادکست ها چندین سال است که وجود دارند ولی در چهار الی پنج سال اخیر محبوبیت زیادی را به دست آورده اند. امروزه میلیون ها نفر زمانی که صبح ها به محل کار خود می روند یا این که شب ها به خانه خود باز می گردند به پادکست گوش می دهند.

نکاتی مهم درباره پادکست ها برای یک برنامه نویس

امروزه بیشتر پادکست هایی که وجود دارند به صورت رایگان نیز قابل دسترس هستند. پلتفرم های مختلفی وجود دارند که پادکست های شما را منتشر کرده و براساس میزان محبوبیت آنها هزینه ای را به شما پرداخت می کنند. برای موفقیت در یک پادکست شما باید بتوانید خودتان را به خوبی بیان کنید. سعی کنید روی تجهیزات صوتی خود سرمایه گذاری کنید و میکروفن خوبی را برای خودتان خریداری کنید. علاوه بر این داشتن استقامت در ضبط پادکست ها نیز می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. توجه کنید این کاملا عادی است که شما برای یک یا دو سال به صورت هفتگی پادکست های خود را ضبط کنید تا در نهایت بتوانید با استفاده از نظرتان شنوندگان خود کیفیت پادکست هایتان را بهبود دهید.

صحبت پایانی

برای داشتن درآمد بالا به عنوان یک برنامه نویس مهم نیست که از کدام روش استفاده کنید. شما باید استراتژی که انتخاب می کنید را دنبال کرده و در آن استقامت داشته باشید. با صرف زمان و انرژی کافی در 99 درصد مواقع شما می توانید موفق شوید و درآمد اضافی را به عنوان یک برنامه نویس داشته باشید و از زندگی خود لذت ببرید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi