بلک فرایدی
🎉 بلک فرایدی تاپ لرن شروع شد! 🎉
🔥 70 درصد تخفیف ویژه روی تمامی دورههای آموزشی 🔥
اگر همیشه منتظر یک فرصت عالی برای یادگیری مهارتهای جدید بودید، الان وقتشه! 🚀
🎯 دورههای متنوع و کاربردی در زمینههای:
✔️ برنامهنویسی و توسعه وب
✔️ طراحی و گرافیک
✔️ امنیت و شبکه
✔️ و دهها موضوع جذاب دیگر
⏳ زمان محدوده! همین الان از بیشترین تخفیفها استفاده کنید🔔
✨ آینده شغلیتون رو همین امروز بسازید! 🌟
- مدرس دوره : متین خلیلی ( رزومه )
- تعداد ویدیوها : 19 ویدیو
- مدت زمان دوره : 10:39:00
- سطح دوره : مقدماتی
- وضعیت دوره : به اتمام رسیده
- تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/03/24
آموزش پروژه محور JavaFX
جاوا fx چیست ؟
جاوا FX یکی از کتابخانههای جاوا میباشد که به منظور ساخت برنامههای کاربردی اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرد.برنامه ای نوشته شده با استفاده از این کتابخانه را میتوان بر روی چندین سیستم عامل اجرا کرد.با استفاده از JavaFX میتوانیم برنامه خود را بر روی دستگاههای مختلفی از جمله کامپیوترهای دسکتاپ، تلفنهای همراه، تلویزیونها، تبلت ها و … به اجرا در آوریم.
برنامه نویسان جاوا برای ایجاد نرم افزارهای رابط کاربر گرافیکی یا Application GUI (Graphical User Interface) ها، از کتابخانههایی مانند Advanced Windowing Toolkit و Swing استفاده میکردند.پس از ظهور JavaFX، برنامه نویسان جاوا میتوانستند GUI Application هایی با محتوای غنی تر و کارآمد تری را با JavaFX ایجاد کنند.
چرا به جاوا اف ایکس نیاز داریم؟
برای توسعه برنامههای سمت کلاینت ( کاربر) با امکانات غنی، برنامه نویسان میتوانند با استفاده از کتابخانههای مختلف، امکاناتی مانند مدیا، کنترلهای واسط کاربر، وب، 2D، 3D و … را به برنامههای خود اضافه کنند.JavaFX شامل تمام این امکانات در یک کتابخانه میباشد.به علاوه اینکه توسعه دهندهها میتوانند به امکانات موجود در کتابخانههای جاوا مانند Swing نیز دسترسی داشته باشند.
جاواFX مجموعه ای از API ها یا واسطهای برنامه نویسی گرافیکی را ارائه میدهد که اهرمی برای GPU های (واحد پردازش گرافیکی) مدرن میباشند و از طریق آن سخت افزار میتواند تولید گرافیک را سرعت بخشد. همچنین JavaFX واسطهایی را ارائه میدهد که با استفاده از آنها توسعه دهندگان میتوانند انیمیشنهای گرافیکی و کنترلهای واسط کاربری را با یکدیگر ترکیب کنند.
جاواFX میتواند با تکنولوژیهایی مانند Java، Groovy و JRuby که بر مبنای JVM هستند مورد استفاده قرار گیرد.توسعه دهندگانی که JavaFX را انتخاب میکنند نیاز به یادگیری تکنولوژی جدیدی ندارند و همان دانش قبلی که در مورد تکنولوژیهایی که پیش تر نام برده شد، برای توسعه برنامههای اینترنتی با استفاده از JavaFX کافی میباشد.
فهرستـــ ویدیوها
مدت زمان دوره 10:39:00با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
آموزش maven و راه اندازی javafx
در این بخش به آموزش استفاده از maven و نحوه import کردن کتابخانه به پروژه از طریق maven و اضافه کردن دستی میپردازیم ... همچنین نحوه بالااوردن برنامه های fx رو یاد میگیرید
آشنایی با انواع کامپوننت های گرافیکی قسمت اول
در این بخش با انواع کامپوننت های گرافیکی و نحوه ی استفاده از api اونا رو یاد میگیریم
آشنایی با انواع کامپوننت های گرافیکی قسمت دو
در این بخش به معرفی layout ها و معرفی انواع event ها و مقدماتی درباره کنترل event ها میپردازیم.
آموزش استفاده از layout و پیاده سازی صفحه login
در این بخش نحوه ساخت صفحه لاگین با استفاده از layout ها رو یاد میگیرین
آموزش معماری mvc و نحوه کنترل کردن event ها
در این بخش نحوه مدیریت event هارو یاد میگیرید همچنین نحوه جداسازی و مرتب کردن اجزای مختلف کدتون در قالب معماری mvc رو یادمیگیرید
پیاده سازی یک صفحه ساده سیستم ثبت اطلاعات دانشجو
در این قسمت یاد میگیرید چطوری از table view استفاده کنید و اینکه چطور از string property ها استفاده کنید.همچنین یاد میگیرید چطوری توی layout ها طول و عرض کامپوننت ها رو یکسان کنید
آموزش نحوه انتقال اطلاعات بین صفحه های مختلف یک برنامه
در این بخش یاد میگیرید چطوری اطلاعات رو از یک صفحه بگیرید و توی کنترلر یک صفحه دیگه ازش استفاده کنید و به نحوی از طریق یک صفحه صفحه ی دیگر رو مدیریت کنید. همچنین نحوه update کردن table view رو یادمیگیرید
استفاده هوشمندانه از layoutها , گرفتن شیء انتخاب شده از table و نحوه بستن thread fx
در این بخش یاد میگیرید چطوری از layout ها هوشمندانه تر استفاده کنید همچنین یاد میگیرید چطوری از table view شیء انتخاب شده رو بگیرید و از جدول پاک کنید. همچنین نحوه بستن برنامه های fx رو یاد میگیرید
آموزش طراحی صفحه در محیط scene builder , درک مفاهیم margin و padding و کد های fxml
نحوه ی استفاده از layout ها و معرفی قسمت های بیشتر scene builder و همچنین معرفی کامل مفاهیم margin و padding و توضیح و تغییر کد های fxml
همه چیز درباره fxml و کنترلر ها
در این بخش انواع مختلف روش های لود کردن صفحات fxml و روش های پیاده سازی handler ها رو یاد میگیرین همچنین با متد initialize و تفاوت اون با متد سازنده رو یاد میگیرید
ساخت نمایشگر هفت تکه (seven segment) و کاربرد multi threading
در این قسمت نحوه ساخت کامپوننت های گرافیکی در قالب ساخت نمایشگر هفت تکه و همچنین کابرد multi threading در javafx میپردازیم
ساخت ساعت با استفاده از نمایشگر های هفت تکه
در این قسمت نحوه استفاده از کامپونتی که جلسه ی قبل طراحی کردیم در قالب ساخت ساعت به نمایش میگذاریم
پروژه پایانی قسمت اول : راه اندازی پایگاه داده
در این قسمت به آموزش ساخت پایگاه داده میپردازیم . پیشنیاز آشنایی با زبان sql است.
پروژه پایانی قسمت دوم: صفحه ورود و ثبت نام
در این قسمت صفحه لاگین و رجیستر برنامه به همراه تغییراتی در دیتابیس برنامه انجام میشه
نظرات کاربران در رابطه با این دوره