قیمت این دوره : 200,000 80,000 تومان
  • مدرس دوره : سینا جعفری پور ( رزومه )
  • تعداد دانشجویان این دوره : 74 نفر
  • تعداد ویدیوها : 32 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 4:36:00
  • سطح دوره : متوسط
  • وضعیت دوره : در حال برگزاری
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/09/06
ثبتـــ نام در این دوره
برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت

برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت

 برنامه نویسی شی گرا یک نوع برنامه نویسی  معروف یا یک style برنامه نویسی می باشد و بر خلاف اکثر ابزار و فریم وورک ها که میان و میرن OOP تا به امروز پا برجا بوده است و آن‌هم به خاطر این است که یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک style برنامه نویسی است.

چرا باید OOP یاد گرفت؟

چون به شما کمک میکنه پیچیدگی های برنامه رو مدیریت و کمتر کنید و همچنین بتونید بلوک و شی هایی بسازید که دوباره بتونید در جاهای دیگه از برنامه ازش استفاده کنید ( به اصلاح reusable باشد).

علاوه بر این می‌توانید یک رابط کاربری ساده ای درست کنید آن هم با مخفی کردن پیچیدگی های غیر ضروری ( چون نیازی نیست تمام مراحل برنامه نویشی قابل دیدن باشه که باعث پیچیدگی بشه) و با شی گرایی از شر کد های زائد خلاص میشیم و کد های تمیز تری داریم.

OOP یک تکنیک ضروری برای هر برنامه نویسی است...

در خیلی از مصاحبه ها سوالاتی راجب این موضوع می‌باشد و اگر میخواهید یک برنامه نویس قوی باشید حتما باید شی گرایی رو درک کنید و قطعا با دیدن OOP توی رزومه شما ها کسی مشتاق به کار با شما میشه. 

اگر در حال حاضر در مورد قوانینOOP اطلاعاتی دارید ولی نمیدونید چطور آن رو توی جاوا اسکریپت اجرا کنید این دوره برای شما بسیار مفید است چرا که در این دوره به صورت کامل فقط تمرکز ما روی شی گرایی در جاوا اسکریپت است.

 

((پیشنهاد میکنم جلسات رایگان ابتدایی و همچنین جلسات رایگانی که در طول دوره و در فصل های جلو‌تر براتون قرار داده‌ام را برای سنجش کیفیت دوره و شناخت شی گرایی نگاه کنید.))  

 

فصل اول – مقدمات

1-1-OOP(Object-oriented programming)چیست؟

2-1-چهار مفهوم اساسی OOP

3-1-راه اندازی محیط برنامه ریزی

4-1-درباره‌ی دوره

فصل دوم شی ها( objects)

1-2-معرفی

2-2-مقدار دهی به شی، اولین روش(object literal syntax)

3-2-factory ها چیست و وقتی شی behavior دارد (factories)

4-2-سازنده‌ها چی هستند(constructor)

5-2-  مفهوم constructor property

6-2-چرا تابع همان شی است و برابر هستند؟(Function is equal to object)

7-2-تفاوت داده‌های value type و reference type

8-2-اضافه یا پاک کردن ویژگی‌ها 

9-2-شمارش ویژگی‌ها (Enumerating properties)

10-2-انتزاع و تجرید (abstraction)

11-2-private properties and methods in java  (تعریف ویژگی پنهان)script classes

12-2-getters و setters در جاوا اسکریپت

13-2-تمرین

14-2-راه حلی برای تمرین

فصل سوم-ارث بری و prototype

1-3-وراثت(inheritance)

2-3-وراثت prototypical

4-3-وراثت چند مرحله

5-3- مفهوم constructor prototype

6-۳- فرق عضو prototype و عضو instance

7-3-(تکرار و حلقه)iterating properties

8-3-نکته

9-3-تمرین

10-3-را حلی برای تمرین

فصل 4 –وراثت prototypical

1-4-ساخت یک prototypical

2-4-تنظیم constructor

3-4- super constructor چیست؟

4-4-وراثت function و تابع

5-4-مفهوم method override و دوباره تعریف کردن یک متد.

6-4-چند ریختگی و چند شکلی polymorphism

7-4-کی به جای وراثت از ترکیب composition استفاده کنیم؟

8-4-mixin چیست و چگونه کار می‌کند؟

9-4-تمرین1

10-4- راه حل

11-4- تمرین 2

۱۲-۴-راه حل

فصل 5- class ها در ES6

1-5-class ها در ES6

2-5-Hoisting

3-5-متدهای static(Static methods)

4-5-this

5-5-private properties در ES6 با استفاده از symbolsها

6-5- private properties در ES6 با استفاده از weak maps

7-5-getter   و setters

8-5-وراثت

9-5-متد riding

10-5-تمرین

11-5-راه حل

فصل 6- ماژول‌های ES6 (Modules)

1-6-ماژول‌ها

2-6-ماژول‌های common js

3-6-ماژول‌های ES6

4-6-ابزار ES6

5-6-Babel

6-6-weak pack چیست

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد.

فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 4:36:00
در صورتیکه ویدئو نمایش داده نشد آن را دانلود کنید و با KmPlayer مشاهده کنید.
راهنما ! جهت دریافت لینک دانلود تمامی قسمت ها بر روی این لینک .کلیک کنید.
لطفا در در صورت اقدام به دانلود تا انتها فرایند دانلود ، این صفحه را باز نگاه دارید.
1
  • معرفی دوره

  • 00:04:00
  • رایگانــ

معرفی دوره

2
  • چهار مفهوم اساسی در OOP *

  • 00:15:39
  • رایگانــ

به چهار مفهوم Encapsulation , Abstraction , inheritance , polymorphism نگاه کلی‌ای داریم تا در طول دوره به طور کامل بررسی شوند.

3
  • راه‌اندازی محیط برنامه نویسی

  • 00:05:30
  • رایگانــ

ریختن یک ادیتور، افزونه live server

4
  • ساختار کلی دوره

  • 00:05:05
  • رایگانــ

توضیحات کلی راجب فصل‌های دوره

5
  • معرفی

  • 00:02:00
  • رایگانــ

معرفی مباحث فصل دوم دوره

6
  • تعریف یک شی(Object literal syntax)

  • 00:06:50
  • نقدیــ

اولین روش برای تعریف یک شی را در مثال توضیح می‌دهیم.

7
  • factory ها

  • 00:05:55
  • نقدیــ

وقتی شی رفتار دارد.

8
  • constructor function

  • 00:10:23
  • نقدیــ

تابع سازنده

9
  • ویژگی سازنده (constructor)

  • 00:05:58
  • نقدیــ

در این جلسه سازنده‌های دو شی جلسه‌های قبل را مشاهده و با هم مقایسه می‌کنیم.

10
  • چرا تابع همان شی است؟ (function = object)

  • 00:10:12
  • نقدیــ

چرا تابع همان شی است؟ (function = object)

11
  • تفاوت داده‌های Value type و Reference type

  • 00:12:42
  • رایگانــ

(این جلسه رایگان است.)

12
  • اضافه و پاک کردن ویژگی‌ها

  • 00:09:37
  • نقدیــ

اضافه و پاک کردن ویژگی‌ها

13
  • شمارش ویژگی ها (Enumerating properties)

  • 00:08:05
  • نقدیــ

ویژگی داده‌های شمارشی (Enumerating properties)

14
  • تجرید و انتزاع (Abstraction)

  • 00:07:51
  • نقدیــ

تجرید و انتزاع (Abstraction) به صورت مفهومی توضیح داده می‌شود.

15
  • تعریف متد‌ها و ویژگی‌های پنهان

  • 00:09:17
  • نقدیــ

private properties and methods

16
  • getter و setter

  • 00:14:12
  • نقدیــ

در این جلسه با مثال getter و setter را تعریف می‌کنیم و یک اعتبار سنجی ساده داریم.

17
  • تمرین اول (فصل دوم) کرنومتر

  • 00:04:52
  • نقدیــ

تعریف یک کرنومتر با برنامه نویسی شی گرا

18
  • پاسخ تمرین اول (فصل 2)

  • 00:06:49
  • نقدیــ

کرنومتر با برنامه نویسی شی گرا

19
  • وراثت چیست؟

  • 00:05:26
  • رایگانــ

وراثت چیست؟(رایگان)

20
  • وراثت prototypical یا prototypal چیست؟

  • 00:11:58
  • رایگانــ

وراثت prototypical یا prototypal (رایگان)

21
  • وراثت چند سطحی (چندگانه)

  • 00:06:51
  • نقدیــ

وراثت چند سطحی (چندگانه)

22
  • property attributes

  • 00:14:35
  • نقدیــ

property attributes

23
  • constructor prototype

  • 00:11:04
  • نقدیــ

constructor prototype

24
  • عضو prototype و عضو instance چیست؟

  • 00:14:54
  • نقدیــ

عضو prototype و عضو instance چیست؟

25
  • تکرار در عضو‌های instance و prototype

  • 00:08:21
  • نقدیــ

تکرار در عضو‌های instance و prototype

26
  • هیچوقت شی‌های built-in را تغییر ندهید.

  • 00:04:15
  • نقدیــ

هیچوقت شی‌های built-in را تغییر ندهید.

27
  • تمرین

  • 00:03:00
  • نقدیــ

تمرین

28
  • پاسخ تمرین

  • 00:11:40
  • نقدیــ

پاسخ تمرین

29
  • ساختن وراثت prototypical

  • 00:14:12
  • رایگانــ

ساختن وراثت prototypical (جلسه‌ی رایگان)

30
  • ریست کردن سازنده‌ها

  • 00:09:30
  • نقدیــ

ریست کردن سازنده‌ها

31
  • سوپر سازنده چیست

  • 00:08:11
  • نقدیــ

Super constructor

32
  • وراثت تابع واسطه یا میانی

  • 00:07:57
  • نقدیــ

وراثت تابع واسطه یا میانی

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .