آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

دوره حضوری و آنلاین آموزش برنامه نویسی پایتون

پایتون یکی از زبان های چند منظوره ،  شی گرا و سطح بالا می باشد که کاربرد بسیار زیادی دارد و همچنین از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است .

ساده بودن پایتون برای یادگیری و  محاسبه معادلات پیچیده و تحلیل های داده ، از دلایل جذابیت بالای این زبان میباشد .

در طول این دوره به مفاهیم پایه و اساسی این زبان قدرتمند تسلط پیدا خواهید کرد .

پس وقت رو از دست نده...

قیمت این دوره: 150,000 45,000 تومان
  • مدرس دوره : محمود خاوریان
  • تعداد ویدیوها : 36 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 6:19:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/10/13
ثبتـــ نام در این دوره ثبت نام در دوره
آموزش بازی سازی با پایتون برای دانش آموزان

آموزش بازی سازی با پایتون برای دانش آموزان

 در این دوره، روش ساخت 9 بازی مختلف و جذاب آموزش داده میشه، طوری که بازی ها از ساده شروع شده و کم کم پیچیده میشن. قبل از اینکه شروع کنیم به ساخت بازی ها، در سه فصل با مقدمات برنامه نویسی و همچنین نحوه نصب کردن پایتون و ابزارهای مورد نیاز آشنا میشید. واسه این دوره آشنایی با زبان انگلیسی لازمه و به یک کامپیوتر متوسط و نه چندان قدرتمند نیاز دارید. اگه تا حالا با کامپیوتر برنامه ای ننوشته اید، نگران نباشید، به این دلیل که قبل از شروع به کار بازی سازی شما را با تمام مواردی که برای برنامه نویسی لازمه، از قبیل تعریف کردن متغیرها، دستورات شرطی، حلقه های تکرار، لیست ها، توابع و مواردی مانند اینها آشنا می کنم. یک دلیل دیگه برای اینکه نگران کدنویسی و مباحث پیچیده اون نباشید، اینه که در این دوره از یک ماژول خیلی کاربردی پایتون به نام پای گیم زیرو استفاده می کنیم که برای اهداف آموزشی طراحی شده، طوری که معلمان کامپیوتر می تونند برنامه نویسی رو بدون نیاز به بعضی از پیچیدگی های کدنویسی به مبتدیان یعنی تازه کارها آموزش بدن.

در اولین درس از دوازده درس این دوره، درباره پایتون توضیح میدم، انواع بازی ها رو در دسته بندی های مختلف معرفی می کنم، درباره ماژول های مورد نیاز توضیح میدم و در پایان، نحوه نصب پایتون رو آموزش میدم.

درس دوم که 5 قسمته و عنوانش هست یادگیری مفاهیم، اختصاص داره به کار با  متغیرها، لیست ها، ساختارهای تصمیم گیری، حلقه های تکرار، توابع و خطاهای برنامه نویسی و در قالب مثال های زیاد و متنوع به طور عملی با این مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی آشنا میشید.

در درس سوم با دستورات و توابع ماژول پای گیم زیرو آشنا میشید و نحوه نمایش دادن تصویر در صفحه بازی رو یاد می گیرید. در ادامه اون رو متحرک می کنیم و با استفاده از رویدادهای ماوس یک بازی ساده طراحی می کنیم تا قبل از اینکه به درس چهارم و شروع ساخت اولین بازی برسیم، با مقدمات کار آشنا بشید. 

در درس چهارم اولین بازی دوره رو می سازیم که نامش shoot the fruit است. در این بازی یک سیب ظاهر میشه و بازیکن باید روی اون کلیک کنه تا سیب به یک جای دیگه پرتاب بشه. اگر دقت نداشته باشه و به جای کلیک کردن روی سیب، در جایی خالی از صفحه کلیک کنه، بازنده میشه و بازی تموم میشه. هنگام کلیک کردن روی سیب و هنگام کلیک کردن روی صفحه و خارج از جایی که سیب قرار داره پیغام های مناسبی توسط بازی نمایش داده میشه.

در درس پنجم بازی coin collector ساخته میشه. در این بازی یک روباه و یک سکه روی صفحه بازی نشون داده میشن. بازیکن باید به روباه کمک کنه تا قبل از اینکه وقتش تموم بشه، تا جایی که میتونه سکه جمع کنه. هرچه بازیکن سکه بیشتری جمع آوری کنه امتیاز بیشتری هم به دست میاره. بازیکن برای رسوندن روباه به سکه می تونه از کلیدهای جهتی استفاده کنه. وقتی که روباه به سکه رسید، ده امتیاز به بازیکن داده میشه و سکه در جایی دیگه ظاهر میشه. پس از هفت ثانیه بازی تموم میشه و امتیاز نهایی نمایش داده میشه.

در درس ششم نحوه ساخت بازی follow the numbers آموزش داده میشه. در این بازی بازیکن باید چند نقطه را به ترتیب صحیح به هم وصل کنه و این کار را هر چه می تونه سریع تر انجام بده. در این بازی دقت لازمه به این صورت که اگر به اشتباه کلیک کنه باید از ابتدا بازی رو شروع کنه.

 در درس هفتم بازی red alert ساخته میشه. هنگامی که بازی شروع میشه، دو ستاره که رنگ یکی شون قرمزه و یکی دیگه شون سبز یا آبیه در کنار هم ظاهر میشن و به طرف پایین صفحه حرکت می کنند. بازیکن باید قبل از اینکه ستاره ها به پایین صفحه برسن، روی ستاره قرمز رنگ کلیک کنه. هر دفعه که روی ستاره قرمز کلیک بشه، بازی وارد مرحله بعدی میشه، طوری که در هر مرحله، ستاره های آبی و سبز بیشتری اضافه میشن و سریع تر از مرحله قبل به همراه ستاره قرمز به طرف پایین صفحه حرکت می کنن. اگر بازیکن به جای ستاره قرمز روی ستاره سبز یا آبی کلیک کنه یا ستاره ها به لبه پایین صفحه برسن، بازی تموم میشه. در این بازی دقت و سرعت عمل لازمه، به این دلیل که باید ستاره قرمز زود تشخیص داده بشه و قبل از رسیدن ستاره ها به پایین صفحه روی ستاره قرمز کلیک بشه.

در درس هشتم بازی big quiz ساخته میشه. در این بازی از مهارت های کدنویسی خودمون استفاده می کنیم واسه ساخت یک بازی آزمون برای به چالش کشیدن دوستان و اطرافیان. در واقع شما مدیر آزمون میشید و می تونید سوالاتی را درباره هر موضوعی که دوست دارید، طراحی کنید.

وقتی بازی شروع میشه، اولین سوال روی صفحه نشون داده میشه به همراه چهار گزینه ای که واسش در نظر گرفته شده. بازیکن واسه هر سوال ده ثانیه فرصت داره تا جواب بده. جواب بازیکن چه صحیح باشه چه غلط، سوال بعدی نمایش داده میشه. واسه این بازی 5 سوال در نظر گرفته شده و پس از تموم شدن سوالات، تعداد پاسخ های صحیح بازیکن نشون داده میشه.  

در درس نهم بازی balloon flight ساخته میشه. در این بازی بازیکن یک بالن را کنترل می کنه، به این صورت که پس از شروع بازی در مرکز صفحه ظاهر میشه و کم کم به طرف پایین صفحه در حال سقوط کردنه، اما بازیکن باید با کلیک کردن های مداوم روی صفحه، مانع از سقوط کردنش بشه و اون رو روی صفحه بازی حفظ کنه. چالش بازی در کنار نگه داشتن بالن، اینه که مانع از برخورد کردنش با پرنده ها، خونه ها و درخت ها بشه. بازیکن واسه رد شدن از هرکدوم این موانع که در موقعیت های تصادفی ظاهر میشن، یک امتیاز به دست میاره، اما به محض اینکه با یکی از اونها برخورد کنه، بازی تموم میشه.

در درس دهم بازی dance challenge ساخته میشه. در این بازی، شخصیت بازی که یک پسر بچه اس، یک دنباله از حرکات رو اجرا می کنه و بازیکن باید این حرکات را به خاطر بسپاره و با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید آنها را تکرار کنه تا امتیاز به دست بیاره.

در درس یازدهم نحوه ساخت بازی happy garden آموزش داده میشه. در این بازی، بازیکن واسه آبیاری کردن گل های یک باغ، کنترل یک گاو را به دست می گیره. گل ها هر چند لحظه یک بار تشنه شون میشه و پژمرده میشن و این وظیفه بازیکنه که با استفاده از گاو، به سراغشون بره و اونها رو با آبپاش آبیاری کنه.

اگر گلی برای بیشتر از 10 ثانیه تشنه و بی آب بمونه، بازی تموم میشه. اگه باغ هم برای بیشتر از 15 ثانیه در حالت آبیاری شده قرار بگیره یکی از گل ها تغییر شکل میده و تبدیل میشه به یک گیاه گوشتخوار و با حرکت کردن در اطراف صفحه سعی می کنه گاو رو از بین ببره.

در درس دوازدهم بازی sleeping dragons ساخته میشه. در این بازی، بازیکن یک هیرو یا قهرمان رو با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید کنترل می کنه. هیرو باید 20 تخم رو از پناهگاه سه اژدها جمع آوری کنه تا برنده بازی بشه. هر اژدها تعداد متفاوتی تخم داره و در زمان های مختلفی می خوابه و بیدار میشه. اگر هیرو کنار یک اژدهای بیدار قرار بگیره، بازیکن یک جون از دست میده. بازی وقتی تموم میشه که یا سه جون بازیکن تموم بشه یا بازیکن به اندازه کافی تخم جمع آوری کنه.

امیدوارم این دوره بتونه شما را با مقدمات برنامه نویسی و به خصوص زبان برنامه نویسی پایتون آشنا کنه و بهتون ایده و انگیزه بده برای ساخت بازی های جذاب و متنوع.




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 6:19:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره

00:06:48

معرفی دوره

2
  • درس اول: آشنایی با پایتون و نصب آن

00:20:27

در این درس با پایتون آشنا می شوید و انواع بازی ها معرفی می شوند، در ادامه با چند ماژول پایتون آشنا می شوید و در پایان برای تست نصب شدن صحیح پایتون و ماژول مورد استفاده، یک برنامه ساده گرافیکی می نویسیم.

3
  • درس دوم: یادگیری مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی (قسمت اول)

00:14:37

در این درس در قالب مثال های زیاد و متنوع، با مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی مانند متغیرها، لیست ها، ساختارهای تصمیم گیری، حلقه های تکرار، توابع و خطاهای برنامه نویسی آشنا میشید.

4
  • درس دوم: یادگیری مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی (قسمت دوم)

00:14:59

در این درس در قالب مثال های زیاد و متنوع، با مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی مانند متغیرها، لیست ها، ساختارهای تصمیم گیری، حلقه های تکرار، توابع و خطاهای برنامه نویسی آشنا میشید.

5
  • درس دوم: یادگیری مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی (قسمت سوم)

00:15:46

در این درس در قالب مثال های زیاد و متنوع، با مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی مانند متغیرها، لیست ها، ساختارهای تصمیم گیری، حلقه های تکرار، توابع و خطاهای برنامه نویسی آشنا میشید.

6
  • درس دوم: یادگیری مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی (قسمت چهارم)

00:15:10

در این درس در قالب مثال های زیاد و متنوع، با مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی مانند متغیرها، لیست ها، ساختارهای تصمیم گیری، حلقه های تکرار، توابع و خطاهای برنامه نویسی آشنا میشید.

7
  • درس دوم: یادگیری مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی (قسمت پنجم و پایانی)

00:06:26

در این درس در قالب مثال های زیاد و متنوع، با مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی مانند متغیرها، لیست ها، ساختارهای تصمیم گیری، حلقه های تکرار، توابع و خطاهای برنامه نویسی آشنا میشید.

8
  • درس سوم: آشنایی با دستورات و توابع ماژول پای گیم زیرو

00:17:48

در درس سوم با دستورات و توابع ماژول پای گیم زیرو آشنا میشید و نحوه نمایش دادن تصویر در صفحه بازی رو یاد می گیرید. در ادامه اون رو متحرک می کنیم و با استفاده از رویدادهای ماوس یک بازی ساده طراحی می کنیم تا قبل از اینکه به درس چهارم و شروع ساخت اولین بازی برسیم، با مقدمات کار آشنا بشید.

9
  • درس چهارم: بازی shoot the fruit

00:14:30

در درس چهارم اولین بازی دوره رو می سازیم که نامش shoot the fruit است. در این بازی یک سیب ظاهر میشه و بازیکن باید روی اون کلیک کنه تا سیب به یک جای دیگه پرتاب بشه. اگر دقت نداشته باشه و به جای کلیک کردن روی سیب، در جایی خالی از صفحه کلیک کنه، بازنده میشه و بازی تموم میشه. هنگام کلیک کردن روی سیب و هنگام کلیک کردن روی صفحه و خارج از جایی که سیب قرار داره پیغام های مناسبی توسط بازی نمایش داده میشه.

10
  • درس پنجم: بازی coin collector (قسمت اول)

00:10:34

در درس پنجم بازی coin collector ساخته میشه. در این بازی یک روباه و یک سکه روی صفحه بازی نشون داده میشن. بازیکن باید به روباه کمک کنه تا قبل از اینکه وقتش تموم بشه، تا جایی که میتونه سکه جمع کنه. هرچه بازیکن سکه بیشتری جمع آوری کنه امتیاز بیشتری هم به دست میاره. بازیکن برای رسوندن روباه به سکه می تونه از کلیدهای جهتی استفاده کنه. وقتی که روباه به سکه رسید، ده امتیاز به بازیکن داده میشه و سکه در جایی دیگه ظاهر میشه. پس از هفت ثانیه بازی تموم میشه و امتیاز نهایی نمایش داده میشه.

11
  • درس پنجم: بازی coin collector (قسمت دوم و پایانی)

00:09:51

در درس پنجم بازی coin collector ساخته میشه. در این بازی یک روباه و یک سکه روی صفحه بازی نشون داده میشن. بازیکن باید به روباه کمک کنه تا قبل از اینکه وقتش تموم بشه، تا جایی که میتونه سکه جمع کنه. هرچه بازیکن سکه بیشتری جمع آوری کنه امتیاز بیشتری هم به دست میاره. بازیکن برای رسوندن روباه به سکه می تونه از کلیدهای جهتی استفاده کنه. وقتی که روباه به سکه رسید، ده امتیاز به بازیکن داده میشه و سکه در جایی دیگه ظاهر میشه. پس از هفت ثانیه بازی تموم میشه و امتیاز نهایی نمایش داده میشه.

12
  • درس ششم: بازی follow the numbers

00:12:55

در درس ششم نحوه ساخت بازی follow the numbers آموزش داده میشه. در این بازی بازیکن باید چند نقطه را به ترتیب صحیح به هم وصل کنه و این کار را هر چه می تونه سریع تر انجام بده. در این بازی دقت لازمه به این صورت که اگر به اشتباه کلیک کنه باید از ابتدا بازی رو شروع کنه.

13
  • درس هفتم: بازی red alert (قسمت اول)

00:11:17

در درس هفتم بازی red alert ساخته میشه. هنگامی که بازی شروع میشه، دو ستاره که رنگ یکی شون قرمزه و یکی دیگه شون سبز یا آبیه در کنار هم ظاهر میشن و به طرف پایین صفحه حرکت می کنند. بازیکن باید قبل از اینکه ستاره ها به پایین صفحه برسن، روی ستاره قرمز رنگ کلیک کنه. هر دفعه که روی ستاره قرمز کلیک بشه، بازی وارد مرحله بعدی میشه، طوری که در هر مرحله، ستاره های آبی و سبز بیشتری اضافه میشن و سریع تر از مرحله قبل به همراه ستاره قرمز به طرف پایین صفحه حرکت می کنن. اگر بازیکن به جای ستاره قرمز روی ستاره سبز یا آبی کلیک کنه یا ستاره ها به لبه پایین صفحه برسن، بازی تموم میشه. در این بازی دقت و سرعت عمل لازمه، به این دلیل که باید ستاره قرمز زود تشخیص داده بشه و قبل از رسیدن ستاره ها به پایین صفحه روی ستاره قرمز کلیک بشه.

14
  • درس هفتم: بازی red alert (قسمت دوم)

00:13:00

در درس هفتم بازی red alert ساخته میشه. هنگامی که بازی شروع میشه، دو ستاره که رنگ یکی شون قرمزه و یکی دیگه شون سبز یا آبیه در کنار هم ظاهر میشن و به طرف پایین صفحه حرکت می کنند. بازیکن باید قبل از اینکه ستاره ها به پایین صفحه برسن، روی ستاره قرمز رنگ کلیک کنه. هر دفعه که روی ستاره قرمز کلیک بشه، بازی وارد مرحله بعدی میشه، طوری که در هر مرحله، ستاره های آبی و سبز بیشتری اضافه میشن و سریع تر از مرحله قبل به همراه ستاره قرمز به طرف پایین صفحه حرکت می کنن. اگر بازیکن به جای ستاره قرمز روی ستاره سبز یا آبی کلیک کنه یا ستاره ها به لبه پایین صفحه برسن، بازی تموم میشه. در این بازی دقت و سرعت عمل لازمه، به این دلیل که باید ستاره قرمز زود تشخیص داده بشه و قبل از رسیدن ستاره ها به پایین صفحه روی ستاره قرمز کلیک بشه.

15
  • درس هفتم: بازی red alert (قسمت سوم و پایانی)

00:14:25

در درس هفتم بازی red alert ساخته میشه. هنگامی که بازی شروع میشه، دو ستاره که رنگ یکی شون قرمزه و یکی دیگه شون سبز یا آبیه در کنار هم ظاهر میشن و به طرف پایین صفحه حرکت می کنند. بازیکن باید قبل از اینکه ستاره ها به پایین صفحه برسن، روی ستاره قرمز رنگ کلیک کنه. هر دفعه که روی ستاره قرمز کلیک بشه، بازی وارد مرحله بعدی میشه، طوری که در هر مرحله، ستاره های آبی و سبز بیشتری اضافه میشن و سریع تر از مرحله قبل به همراه ستاره قرمز به طرف پایین صفحه حرکت می کنن. اگر بازیکن به جای ستاره قرمز روی ستاره سبز یا آبی کلیک کنه یا ستاره ها به لبه پایین صفحه برسن، بازی تموم میشه. در این بازی دقت و سرعت عمل لازمه، به این دلیل که باید ستاره قرمز زود تشخیص داده بشه و قبل از رسیدن ستاره ها به پایین صفحه روی ستاره قرمز کلیک بشه.

16
  • درس هشتم: بازی big quiz (قسمت اول)

00:09:46

در درس هشتم بازی big quiz ساخته میشه. در این بازی از مهارت های کدنویسی خودمون استفاده می کنیم واسه ساخت یک بازی آزمون برای به چالش کشیدن دوستان و اطرافیان. در واقع شما مدیر آزمون میشید و می تونید سوالاتی را درباره هر موضوعی که دوست دارید، طراحی کنید. وقتی بازی شروع میشه، اولین سوال روی صفحه نشون داده میشه به همراه چهار گزینه ای که واسش در نظر گرفته شده. بازیکن واسه هر سوال ده ثانیه فرصت داره تا جواب بده. جواب بازیکن چه صحیح باشه چه غلط، سوال بعدی نمایش داده میشه. واسه این بازی 5 سوال در نظر گرفته شده و پس از تموم شدن سوالات، تعداد پاسخ های صحیح بازیکن نشون داده میشه.

17
  • درس هشتم: بازی big quiz (قسمت دوم)

00:07:06

در درس هشتم بازی big quiz ساخته میشه. در این بازی از مهارت های کدنویسی خودمون استفاده می کنیم واسه ساخت یک بازی آزمون برای به چالش کشیدن دوستان و اطرافیان. در واقع شما مدیر آزمون میشید و می تونید سوالاتی را درباره هر موضوعی که دوست دارید، طراحی کنید. وقتی بازی شروع میشه، اولین سوال روی صفحه نشون داده میشه به همراه چهار گزینه ای که واسش در نظر گرفته شده. بازیکن واسه هر سوال ده ثانیه فرصت داره تا جواب بده. جواب بازیکن چه صحیح باشه چه غلط، سوال بعدی نمایش داده میشه. واسه این بازی 5 سوال در نظر گرفته شده و پس از تموم شدن سوالات، تعداد پاسخ های صحیح بازیکن نشون داده میشه.

18
  • درس هشتم: بازی big quiz (قسمت سوم و پایانی)

00:09:04

در درس هشتم بازی big quiz ساخته میشه. در این بازی از مهارت های کدنویسی خودمون استفاده می کنیم واسه ساخت یک بازی آزمون برای به چالش کشیدن دوستان و اطرافیان. در واقع شما مدیر آزمون میشید و می تونید سوالاتی را درباره هر موضوعی که دوست دارید، طراحی کنید. وقتی بازی شروع میشه، اولین سوال روی صفحه نشون داده میشه به همراه چهار گزینه ای که واسش در نظر گرفته شده. بازیکن واسه هر سوال ده ثانیه فرصت داره تا جواب بده. جواب بازیکن چه صحیح باشه چه غلط، سوال بعدی نمایش داده میشه. واسه این بازی 5 سوال در نظر گرفته شده و پس از تموم شدن سوالات، تعداد پاسخ های صحیح بازیکن نشون داده میشه.

19
  • درس نهم: بازی balloon flight (قسمت اول)

00:11:07

در درس نهم بازی balloon flight ساخته میشه. در این بازی بازیکن یک بالن را کنترل می کنه، به این صورت که پس از شروع بازی در مرکز صفحه ظاهر میشه و کم کم به طرف پایین صفحه در حال سقوط کردنه، اما بازیکن باید با کلیک کردن های مداوم روی صفحه، مانع از سقوط کردنش بشه و اون رو روی صفحه بازی حفظ کنه. چالش بازی در کنار نگه داشتن بالن، اینه که مانع از برخورد کردنش با پرنده ها، خونه ها و درخت ها بشه. بازیکن واسه رد شدن از هرکدوم این موانع که در موقعیت های تصادفی ظاهر میشن، یک امتیاز به دست میاره، اما به محض اینکه با یکی از اونها برخورد کنه، بازی تموم میشه.

20
  • درس نهم: بازی balloon flight (قسمت دوم)

00:13:18

در درس نهم بازی balloon flight ساخته میشه. در این بازی بازیکن یک بالن را کنترل می کنه، به این صورت که پس از شروع بازی در مرکز صفحه ظاهر میشه و کم کم به طرف پایین صفحه در حال سقوط کردنه، اما بازیکن باید با کلیک کردن های مداوم روی صفحه، مانع از سقوط کردنش بشه و اون رو روی صفحه بازی حفظ کنه. چالش بازی در کنار نگه داشتن بالن، اینه که مانع از برخورد کردنش با پرنده ها، خونه ها و درخت ها بشه. بازیکن واسه رد شدن از هرکدوم این موانع که در موقعیت های تصادفی ظاهر میشن، یک امتیاز به دست میاره، اما به محض اینکه با یکی از اونها برخورد کنه، بازی تموم میشه.

21
  • درس نهم: بازی balloon flight (قسمت سوم و پایانی)

00:10:34

در درس نهم بازی balloon flight ساخته میشه. در این بازی بازیکن یک بالن را کنترل می کنه، به این صورت که پس از شروع بازی در مرکز صفحه ظاهر میشه و کم کم به طرف پایین صفحه در حال سقوط کردنه، اما بازیکن باید با کلیک کردن های مداوم روی صفحه، مانع از سقوط کردنش بشه و اون رو روی صفحه بازی حفظ کنه. چالش بازی در کنار نگه داشتن بالن، اینه که مانع از برخورد کردنش با پرنده ها، خونه ها و درخت ها بشه. بازیکن واسه رد شدن از هرکدوم این موانع که در موقعیت های تصادفی ظاهر میشن، یک امتیاز به دست میاره، اما به محض اینکه با یکی از اونها برخورد کنه، بازی تموم میشه.

22
  • درس دهم: بازی dance challenge (قسمت اول)

00:08:54

در درس دهم بازی dance challenge ساخته میشه. در این بازی، شخصیت بازی که یک پسر بچه اس، یک دنباله از حرکات رو اجرا می کنه و بازیکن باید این حرکات را به خاطر بسپاره و با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید آنها را تکرار کنه تا امتیاز به دست بیاره.

23
  • درس دهم: بازی dance challenge (قسمت دوم)

00:08:41

در درس دهم بازی dance challenge ساخته میشه. در این بازی، شخصیت بازی که یک پسر بچه اس، یک دنباله از حرکات رو اجرا می کنه و بازیکن باید این حرکات را به خاطر بسپاره و با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید آنها را تکرار کنه تا امتیاز به دست بیاره.

24
  • درس دهم: بازی dance challenge (قسمت سوم)

00:09:56

در درس دهم بازی dance challenge ساخته میشه. در این بازی، شخصیت بازی که یک پسر بچه اس، یک دنباله از حرکات رو اجرا می کنه و بازیکن باید این حرکات را به خاطر بسپاره و با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید آنها را تکرار کنه تا امتیاز به دست بیاره.

25
  • درس دهم: بازی dance challenge (قسمت چهارم و پایانی)

00:08:25

در درس دهم بازی dance challenge ساخته میشه. در این بازی، شخصیت بازی که یک پسر بچه اس، یک دنباله از حرکات رو اجرا می کنه و بازیکن باید این حرکات را به خاطر بسپاره و با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید آنها را تکرار کنه تا امتیاز به دست بیاره.

26
  • درس یازدهم: بازی happy garden (قسمت اول)

00:11:42

در درس یازدهم نحوه ساخت بازی happy garden آموزش داده میشه. در این بازی، بازیکن واسه آبیاری کردن گل های یک باغ، کنترل یک گاو را به دست می گیره. گل ها هر چند لحظه یک بار تشنه شون میشه و پژمرده میشن و این وظیفه بازیکنه که با استفاده از گاو، به سراغشون بره و اونها رو با آبپاش آبیاری کنه. اگر گلی برای بیشتر از 10 ثانیه تشنه و بی آب بمونه، بازی تموم میشه. اگه باغ هم برای بیشتر از 15 ثانیه در حالت آبیاری شده قرار بگیره یکی از گل ها تغییر شکل میده و تبدیل میشه به یک گیاه گوشتخوار و با حرکت کردن در اطراف صفحه سعی می کنه گاو رو از بین ببره.

27
  • درس یازدهم: بازی happy garden (قسمت دوم)

00:05:03

در درس یازدهم نحوه ساخت بازی happy garden آموزش داده میشه. در این بازی، بازیکن واسه آبیاری کردن گل های یک باغ، کنترل یک گاو را به دست می گیره. گل ها هر چند لحظه یک بار تشنه شون میشه و پژمرده میشن و این وظیفه بازیکنه که با استفاده از گاو، به سراغشون بره و اونها رو با آبپاش آبیاری کنه. اگر گلی برای بیشتر از 10 ثانیه تشنه و بی آب بمونه، بازی تموم میشه. اگه باغ هم برای بیشتر از 15 ثانیه در حالت آبیاری شده قرار بگیره یکی از گل ها تغییر شکل میده و تبدیل میشه به یک گیاه گوشتخوار و با حرکت کردن در اطراف صفحه سعی می کنه گاو رو از بین ببره.

28
  • درس یازدهم: بازی happy garden (قسمت سوم)

00:12:42

در درس یازدهم نحوه ساخت بازی happy garden آموزش داده میشه. در این بازی، بازیکن واسه آبیاری کردن گل های یک باغ، کنترل یک گاو را به دست می گیره. گل ها هر چند لحظه یک بار تشنه شون میشه و پژمرده میشن و این وظیفه بازیکنه که با استفاده از گاو، به سراغشون بره و اونها رو با آبپاش آبیاری کنه. اگر گلی برای بیشتر از 10 ثانیه تشنه و بی آب بمونه، بازی تموم میشه. اگه باغ هم برای بیشتر از 15 ثانیه در حالت آبیاری شده قرار بگیره یکی از گل ها تغییر شکل میده و تبدیل میشه به یک گیاه گوشتخوار و با حرکت کردن در اطراف صفحه سعی می کنه گاو رو از بین ببره.

29
  • درس یازدهم: بازی happy garden (قسمت چهارم)

00:09:37

در درس یازدهم نحوه ساخت بازی happy garden آموزش داده میشه. در این بازی، بازیکن واسه آبیاری کردن گل های یک باغ، کنترل یک گاو را به دست می گیره. گل ها هر چند لحظه یک بار تشنه شون میشه و پژمرده میشن و این وظیفه بازیکنه که با استفاده از گاو، به سراغشون بره و اونها رو با آبپاش آبیاری کنه. اگر گلی برای بیشتر از 10 ثانیه تشنه و بی آب بمونه، بازی تموم میشه. اگه باغ هم برای بیشتر از 15 ثانیه در حالت آبیاری شده قرار بگیره یکی از گل ها تغییر شکل میده و تبدیل میشه به یک گیاه گوشتخوار و با حرکت کردن در اطراف صفحه سعی می کنه گاو رو از بین ببره.

30
  • درس یازدهم: بازی happy garden (قسمت پنجم و پایانی)

00:08:03

در درس یازدهم نحوه ساخت بازی happy garden آموزش داده میشه. در این بازی، بازیکن واسه آبیاری کردن گل های یک باغ، کنترل یک گاو را به دست می گیره. گل ها هر چند لحظه یک بار تشنه شون میشه و پژمرده میشن و این وظیفه بازیکنه که با استفاده از گاو، به سراغشون بره و اونها رو با آبپاش آبیاری کنه. اگر گلی برای بیشتر از 10 ثانیه تشنه و بی آب بمونه، بازی تموم میشه. اگه باغ هم برای بیشتر از 15 ثانیه در حالت آبیاری شده قرار بگیره یکی از گل ها تغییر شکل میده و تبدیل میشه به یک گیاه گوشتخوار و با حرکت کردن در اطراف صفحه سعی می کنه گاو رو از بین ببره.

31
  • درس دوازدهم: بازی sleeping dragons (قسمت اول)

00:08:17

در درس دوازدهم بازی sleeping dragons ساخته میشه. در این بازی، بازیکن یک هیرو یا قهرمان رو با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید کنترل می کنه. هیرو باید 20 تخم رو از پناهگاه سه اژدها جمع آوری کنه تا برنده بازی بشه. هر اژدها تعداد متفاوتی تخم داره و در زمان های مختلفی می خوابه و بیدار میشه. اگر هیرو کنار یک اژدهای بیدار قرار بگیره، بازیکن یک جون از دست میده. بازی وقتی تموم میشه که یا سه جون بازیکن تموم بشه یا بازیکن به اندازه کافی تخم جمع آوری کنه.

32
  • درس دوازدهم: بازی sleeping dragons (قسمت دوم)

00:08:08

در درس دوازدهم بازی sleeping dragons ساخته میشه. در این بازی، بازیکن یک هیرو یا قهرمان رو با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید کنترل می کنه. هیرو باید 20 تخم رو از پناهگاه سه اژدها جمع آوری کنه تا برنده بازی بشه. هر اژدها تعداد متفاوتی تخم داره و در زمان های مختلفی می خوابه و بیدار میشه. اگر هیرو کنار یک اژدهای بیدار قرار بگیره، بازیکن یک جون از دست میده. بازی وقتی تموم میشه که یا سه جون بازیکن تموم بشه یا بازیکن به اندازه کافی تخم جمع آوری کنه.

33
  • درس دوازدهم: بازی sleeping dragons (قسمت سوم)

00:05:57

در درس دوازدهم بازی sleeping dragons ساخته میشه. در این بازی، بازیکن یک هیرو یا قهرمان رو با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید کنترل می کنه. هیرو باید 20 تخم رو از پناهگاه سه اژدها جمع آوری کنه تا برنده بازی بشه. هر اژدها تعداد متفاوتی تخم داره و در زمان های مختلفی می خوابه و بیدار میشه. اگر هیرو کنار یک اژدهای بیدار قرار بگیره، بازیکن یک جون از دست میده. بازی وقتی تموم میشه که یا سه جون بازیکن تموم بشه یا بازیکن به اندازه کافی تخم جمع آوری کنه.

34
  • درس دوازدهم: بازی sleeping dragons (قسمت چهارم)

00:06:29

در درس دوازدهم بازی sleeping dragons ساخته میشه. در این بازی، بازیکن یک هیرو یا قهرمان رو با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید کنترل می کنه. هیرو باید 20 تخم رو از پناهگاه سه اژدها جمع آوری کنه تا برنده بازی بشه. هر اژدها تعداد متفاوتی تخم داره و در زمان های مختلفی می خوابه و بیدار میشه. اگر هیرو کنار یک اژدهای بیدار قرار بگیره، بازیکن یک جون از دست میده. بازی وقتی تموم میشه که یا سه جون بازیکن تموم بشه یا بازیکن به اندازه کافی تخم جمع آوری کنه.

35
  • درس دوازدهم: بازی sleeping dragons (قسمت پنجم و پایانی)

00:08:10

در درس دوازدهم بازی sleeping dragons ساخته میشه. در این بازی، بازیکن یک هیرو یا قهرمان رو با استفاده از چهار کلید جهتی صفحه کلید کنترل می کنه. هیرو باید 20 تخم رو از پناهگاه سه اژدها جمع آوری کنه تا برنده بازی بشه. هر اژدها تعداد متفاوتی تخم داره و در زمان های مختلفی می خوابه و بیدار میشه. اگر هیرو کنار یک اژدهای بیدار قرار بگیره، بازیکن یک جون از دست میده. بازی وقتی تموم میشه که یا سه جون بازیکن تموم بشه یا بازیکن به اندازه کافی تخم جمع آوری کنه.

36
  • معرفی هشت بازی جذاب، نوشته شده با پایتون

00:00:00

به عنوان اولین آپدیت دوره "آموزش بازی سازی با پایتون برای دانش آموزان" ، هشت بازی جذاب که با استفاده از پایتون نوشته شده اند را معرفی کرده و کدهای آنها را در اختیار شما قرار داده ام تا دید وسیع تری نسبت به بازی ها و نحوه نوشتن کدهای آنها ایجاد شود.

دوره های دیگر مدرس

مشاهده همه دوره ها

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .