قیمت این دوره: 350,000 تومان
  • مدرس دوره : علیرضا صدیقی
  • تعداد ویدیوها : 8 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 4:24:00
  • سطح دوره : مقدماتی
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/08/16
ثبتـــ نام در این دوره ثبت نام در دوره
دوره پروژه محور آشنایی با tkinter

دوره پروژه محور آشنایی با tkinter

در این دوره ما به صورت پروژه محور و در قالب 4 پروژه به یادگیری مبانی پایه ای و سپس به ساخت رابط های کاربری با عملکرد های مختلف می پردازیم .

 

سرفصل های دوره :

آماده سازی محیط برنامه نویسی
آشنایی با  توابع پایه
پروژه اول(age calculator)
نوشتن پروژه اول با کلاس ها
پروژه دوم(calculator)
پروژه سوم(tic tac toe)
پروژه چهارم(wordle)
 


پیش نیاز های دوره :

  1. پایتون

فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 4:24:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره

  • نمایش آنلاین این بخش رایگان است
00:05:29

در این قسمت توضیح کوتاهی درباره دوره و سر فصل های آن خواهیم داشت و نگاهی به پروژه های پیش رو می اندازیم

2
  • آماده سازی محیط برنامه نویسی

  • نمایش آنلاین این بخش رایگان است
00:05:29

در این قسمت به نصب پایتون و vscode میپردازیم تا محیط برنامه نویسی‌مان را آماده کنیم

3
  • آشنایی با tkinter

00:23:23

در این قسمت با اصول و توابع پایه tkinter آشنا می شویم و نحوه استفاده آن ها را یادمی گیریم

4
  • پروژه اول(age calculator)

00:45:36

در این جلسه به ادامه آموزش در قالب پروژه age calculator می پردازیم و رابط کاربری گرافیکی ای برای محاسبه سن کاربر بر اساس تاریخ تولدش رو می سازیم

5
  • نوشتن پروژه اول با استفاده از کلاس ها

00:09:24

در این قسمت به نحوه نوشت رابط کاربری با کلاس ها می پردازیم و پروژه age calculator را به این قالب منتقل می کنیم

6
  • پروژه دوم(calculator)

00:33:29

در این قسمت به سراغ پروژه دوممون می رویم و یک ماشین حساب ساده می سازیم و بیشتر با ساختار grid در چینش عناصر صفحه آشنا می شویم

7
  • پروژه سوم(tic tac toe)

00:52:24

در این قسمت به سراغ پروژه سوم که همان بازی معروف دوز هست می رویم و در این پروژه علاوه بر پیاده سازی این بازی با نحوه تغییر ویژگی های عناصر صفحه خواندن اطلاعات عناصر و نمایش پیام ها روی صفحه آشنا می شویم

8
  • پروژه چهارم(wordle)

01:29:07

در این قسمت سراغ پروژه چهارم (آخرمون) wordle می رویم و سعی میکنیم نسخه ای شبیه به نسخه آنلاین آن بسازیم همچنین یاد میگیریم چگونه منو(menu) به برنامه خودمان اضافه کنیم ، ورودی های کیبورد را بخوانیم و قبل خروج از برنامه از کاربر برای خروج تایید بگیریم


نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .