آموزش زبان برنامه نویسی پایتون
دوره حضوری و آنلاین آموزش برنامه نویسی پایتون
پایتون یکی از زبان های چند منظوره ، شی گرا و سطح بالا می باشد که کاربرد بسیار زیادی دارد و همچنین از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است .
ساده بودن پایتون برای یادگیری و محاسبه معادلات پیچیده و تحلیل های داده ، از دلایل جذابیت بالای این زبان میباشد .
در طول این دوره به مفاهیم پایه و اساسی این زبان قدرتمند تسلط پیدا خواهید کرد .
پس وقت رو از دست نده...
- مدرس دوره : سید کیوان علوی ( رزومه )
- تعداد ویدیوها : 24 ویدیو
- مدت زمان دوره : 5:38:00
- سطح دوره : متوسط
- وضعیت دوره : به اتمام رسیده
- تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/04/14
آموزش Pygame با پروژه عملی با ساخت بازی به سبک مورتال کمبات سگا
کتابخانه pygame یک کتابخانه حرفه ای و تخصصی در زمینه بازی سازی و مسائل مولتی مدیا بوده که نه تنها در زمینه بازی سازی، بلکه در زمینه های مختلفی، حتی در طراحی برنامه ها نیز کاربرد دارد. Pygame ابزارهای متفاوتی در اختیار شما قرار داده و دسترسی شما را به استفاده از کیبورد، موس، جوی استیک و ...، بیشتر کرده و با امکانات مولتی مدیا و انیمیشن یازی خوب، شرایط ایجاد بازی را برای شما آماده می کند.
در این دوره، قصد داریم، توسط یک پروژه عملی، یکی از قابلیت های پای گیم را آموزش دهیم.
سرفصل های دوره
پیش نمایش دوره
ساخت پنجره
جاسازی بازیکن ها
حرکت دادن به بازیکن ها
اعمال وضعیت پرش
اعمال وضعیت ضربه خوردن
چرخش – نوار نمایش سلامتی
طریقه ساخت پک کاراکتر ها
دریافت فریم ها و حلقه روی انیمیشن ها
جایگذاری تصویر کاراکتر ها در بازی
انیمیشن حالت ایستاده (حرکت درجا)
انیمیشن راه رفتن و پریدن
انیمیشن حمله کردن
انیمیشن ضربه خوردن
انیمیشن مردن
ثانیه شمار شروع مبارزه (کد)
ثانیه شمار شروع مبارزه (نمایش گرافیکی)
نمایش برد
امتیاز دهی و شروع دوباره مبارزه
صدا گذاری
منو برای بازی
تبدیل بازی به فرمت exe
سخن پایانی
فهرستـــ ویدیوها
مدت زمان دوره 5:38:00با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
ساخت پنجره اولیه
در این قسمت، اقدام به ساخت پنجره اولیه بازی کرده و پس زمینه دلخواه را بر روی زمینه پنجره قرار خواهیم داد
جاسازی بازیکن ها
در این قسمت، با کادرهای پیش فرض، مکان قرار گیری بازین ها را مشخص خواهیم کرد
حرکت دادن به بازیکن ها
در این قسمت، به کاراکتر های پیش فرض، وضعیت حرکت کردن با کیبورد را اعمال خواهیم کرد
چرخش کاراکتر (ضربه) و نوار نمایش سلامتی
در این قسمت، نوار سلامتی را به بازی اعمال می کنیم تا پس از برخورد ضربات به تارگت، از میزان سلامتی آن، کم شود. همچنین، حالت چرخش ضربه را هم در این قسمت اعمال خواهیم کرد
طریقه ساخت پک کاراکتر ها
در این قسمت، پک کاراکتر ها را طراحی میکنیم تا در قسمت های بعدی، اقدام به جایگذاری کاراکتر های اصلی و انیمیشن های مورد نیاز، کنیم
دریافت فریم ها و حلقه روی انیمیشن ها
در این قسمت، اقدام به نوشتن کدهایی برای دریافت تصاویر و ایجاد لیست و حلقه چرخش درون تصاویر خواهیم کرد
جایگذاری تصویر کاراکتر ها در بازی
در این قسمت، اقدام به جایگذاری کاراکتر اصلی به جای کاراکتر های پیش فرض خواهیم کرد
انیمیشن حالت ایستاده (حرکت درجا)
در این قسمت، انیمیشن درجا زن در حالت ایستاده را به کاراکتر ها اعمال خواهیم کرد
انیمیشن راه رفتن و پریدن
در این قسمت، اقدام به اضافه کردن انیمیشن حالت راه رفتن و پریدن به کاراکتر ها خواهیم کرد
انیمیشن حمله کردن
در این قسمت، اقدام به اضافه کردن انیمیشنی برای نمایش ضربه زدن، خواهیم کرد
انیمیشن ضربه خوردن
در این قسمت، اقدام به قرار دادن انیمیشنی برای نمایش ضربه خوردن تارگیت، خواهیم کرد
انیمیشن مردن و فعال سازی دو کاراکتر برای مبارزه
در این قسمتف هر دو کاراکتر را فعال می کنیم. همچنین، انیمیشن مربوط به مردن را نیز به بازی اضافه خواهیم کرد
ثانیه شمار شروع مبارزه (کد)
در این قسمت، کدهای مربوط به ثانیه شمار معکوس، برای شروع هر راند بازی، خواهیم نوشت
ثانیه شمار شروع مبارزه (نمایش گرافیکی)
در این قسمت، اقدام به اعمال انیمیشن گرافیکی برای نمایش ثانیه شمار در محیط بازی خواهیم کرد
نمایش برد
در این قسمت، اقدام به طراحی انیمیشنی برای نمایش برد و پایان راند بازی خواهیم کرد
امتیاز دهی و شروع دوباره مبارزه
در این قسمت، اقدام به کد نویسی امتیاز دهی و شروع دوباره راند های بعدی خواهیم کرد (مبارزه، تعیین برنده، ثبت امتیاز، راند بعدی)
نظرات کاربران در رابطه با این دوره