دوره آموزش WPF

دوره آموزش WPF

دوره آموزش WPF

دوره آموزش WPF به همراه پروژه عملی 

 

کلمه  WPF  مخفف Windows Presentation Foundation می باشد. هر کسی که تا به حال در محیط های گرافیکی و یا به اصلاح برنامه نویسان، محیط های ویژوال، برنامه نویسی کرده باشد، یقینا با مفاهیم Windows Application ها که گاها به صورت مخفف WinApp نیز نامیده می شوند، آشنا می باشد. این نوع برنامه نویسی همزمان با ورود سیستم عامل های ویندوز در دنیای کامپیوتر شروع شد و روز به روز با به وجود آمدن زبان های متفاوت جایگاه محبوبتری نزد برنامه نویسان پیدا کرد. 
به طور کلی Windows Application ها، از API های سیستم عامل مربوطه ( که اکثرا ویندوز XP نیز می باشد) مانند دکمه ها و چک باکس ها و... استفاده میکنند که خوب بسیار ساده هستند و با بوجود آمدن نسخه های زیبایی که برای ویندوز ارائه میشه دیگه زیبایی خاصی ندارند و خیلی ساده است.
ولی همیشه نیاز بوده تا برنامه های زیبا ساخته بشه و یا این که یک کنترلر را سفارشی کنیم خوب برای این کار ما اگه بخوایم از windows form استفاده کنیم کاری بسیار سختی پیش رو داریم و گاها ترجیح میدهیم که از همان ابزار های ساده استفاده کنیم . حتی زمانی هم که میخوایم تن به این کار بدیم باید نگران سنگینی برنامه باشیم که نکنه به خاطر زیبایی کیفیت برنامه پایین بیاید .
پس اینجا جایی هست که wpf وارد می شود ، شما با استفاده از تکنولوژی WPF می توانید یک نرم افزار با گرافیک کاملاً سفارشی طراحی کنید. کامپوننت های خاصی برای خودتان ایجاد کنید ، در واقع قدرت WPF در این است که اساس و پایه هر کنترلی مانند windows form ، بسته نیست و این شما هستید که به WPF خواهید گفت که متن روی کنترل را به چه صورتی طراحی کنید. یا پس زمینه کنترل یا کناره های آن را به آن صورتی که شما می گوئید طراحی کند.
پایه و اساس WPF بر Directx استوار می باشد. این موضوع سبب می شود که بتوان از بسیاری از جنبه های گرافیکی بدون ایجاد سربار اضافی بر روی برنامه بهره برد و در واقع برنامه هایی با ظاهر هایی بسازید که ساختن آن ها با برنامه نویسی های پیشین یا غیر ممکن و یا متحمل کار بسیار زیادی بوده است.
برنامه های تحت ویندوزی مانند برنامه هایی که با windows form وابستگی زیادی به رزولوشن صفحه نمایش دارند. یه عنوان مثال فرم های شما، که در صفحه نمایش شما با رزولوشن ۱۰۲۴ * ۷۶۸ به خوبی طراحی شده اند، ممکن است در یک کامپیوتر دیگری با رزولوشن بالاتر از ان (این امر در Laptop ها بسیار معمول می باشد. علاوه بر اینکه ان ها در بیشتر مواقع از تراکم ۱۲۰ DPI استفاده می کنند. در صورتی که مونیتور های CRT معمولا از تراکم ۹۶ DPI استفاده می کنند. “گر چه قابل تغییر می باشد” ) کوچک شود، و بر عکس، در یک سیستم با رزولوشن پایین، قسمتی از فرم های شما از صفحه نمایش خارج گردد. حال WPF با اندازه گیری DPI در هر رزولوشنی که با فرمول مشخصی محاسبه می شود، می توانید سایز مناسب عناصر شما را محاسبه کند. این روش باعث می شود که نمایش یک کنترل مانند Button در رزولوشن ۱۰۲۴*۷۸۶ و با ۹۶ DPI تراکم، با نمایش آن در رزولوشن ۱۶۰۰*۱۲۰۰ و با تراکم ۱۲۰ DPI یکسان باشد.

ما در این دوره ما از صفر کار با تکنولوژی wpf رو یاد خواهیم گرفت مثل کار با event ها ، کنترلر ها ، صفحه بندی  و ...
و در نهایت یک پروژه دفترچه تلفن زیبا  به صورت کامل را با این تکنولوژی می سازیم.

پیشنیاز این دوره زبان سی شارپ میباشد که میتوانید دوره مقدماتی و پیشرفته آنرا به صورت رایگان در سایت مشاهده کنید.

 

تا قبل از شروع دوره میتوانید این دوره را با 20% تخفیف پیش خرید کنید 

کد تخفیف : wpf

 

(( این دوره به زودی شروع خواهد شد ))

خرید این دوره

پیش نمایش


لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد .

مدت زمان دوره: 07:21:00
راهنما! برای دانلود با دانلود منیجر(IDM) بر روی این لینک کلیک کنید.

معرفی دوره WPF

در این قسمت به بررسی اجمالی WPF و تفاوت های ظاهری با WinForm 
بررسی انواع برنامه های WPF 
و ایجاد اولین برنامه با WPF

در این قسمت به بررسی Xaml و نکات مربوط به کنترل ها و نکات آنها و مبحث name space (فضای نام) پرداختیم

در این قسمت به بررسی الگو ی MVVM پرداختیم و ساختار پروژه دفترچه تلفن رو بررسی کردیم و پروژه رو با ساختار معرفی شده ایجاد کردیم.

در این قسمت ما پروژه دفترچه تلفن را ایجاد کردیم 
کلاس های اولیه مربوط به service و model و ViewModel رو هم ایجاد کردیم  و به نکات موجود پرداختیم

در این قسمت ما برنامه رو به دیتا بیس متصل کردیم
وابستگی ها  را با استفاده از AutoFac مدیریت کردیم
متد های ایجاد شده را Async کردیم

در این قسمت به ساخت کنترلر شخصی و استفاده از آن پرداختیم

در این قسمت به معرفی کتابخانه prism و استفاده از EventAggregator آن  پرداختیم

در این قسمت به بررسی DelegateCommand و پیاده سازی ویرایش اطلاعات افراد پرداختیم

در این قسمت به ایجاد کلاس های مربوط به validation ها 
جلوگیری از crash شدن برنامه درصورت ایجاد خطای ناخواسته

نشان دادن Tooltip هنگام ایجاد خطا و همچنین نشان دادن متن خطا در زیر TextBox

تمیزکردن کد های توشته شده و جداسازی کلاس ها از هم و ساخت کلاس generic برای validation

در این قسمت به اضافه کردن validation با استفاده از DataAnnotion و فعال و غیر فعال کردن دکمه ذخیره پرداختیم

در این قسمت دکمه ذخیره را با استفاده از ChangeTracker فعال و غیرفعال کردیم و به بررسی و حل یکسری مشکل در پروژه پرداختیم

متاسفانه در این زمان درج نظر برای این آموزش امکان پذیر نمی باشد.