قیمت این دوره: 450,000 تومان
  • مدرس دوره : بهادر قدم خیر
  • تعداد ویدیوها : 22 ویدیو
  • مدت زمان دوره : 3:55:00
  • سطح دوره : متوسط
  • وضعیت دوره : به اتمام رسیده
  • تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/11/05
ثبتـــ نام در این دوره ثبت نام در دوره
آموزش گوگل تگ منیجر

آموزش گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر، یه ابزار خیلی حرفه ای و کاربردی برای مدیریت تگ های سایت(و البته اپلیکیشن های موبایل) هستش که بهمون این اجازه رو میده به اطلاعاتی فراتر از چیزهایی که گوگل آنالیتیکس در اختیارمون میذاره دسترسی پیدا کنیم و همینطور هرچی تگ دوست داریم رو(حتی بدون نیاز به کمک دوستان فنی و برنامه نویس) در یک مکان کنار هم داشته باشیم.

خب اینکه اصلاً تگ چیه رو باید اینجوری بگیم که عموماً تگ ها رو به عنوان تیکه هایی از کد در نظر میگیرن که قراره کار خاصی رو برای ما انجام بدن

مثلاً میخوایم بفهمیم که چند بار روی یه لینک که توی سایتتون گذاشتین کلیک شده، یا اینکه کدوم فایلهایی که تو سایت گذاشتید چندبار دانلود شدن، یا اینکه یه بنر که توی سایتتون گذاشتین چند بار دیده شده، یا شاید که بخواین بدونین کاربرا دقیقاً چقدر توی سایتتون موندن و یا حتی چقدر توی صفحه اسکرول کردن و کجاهای سایتتون بیشتر دیده شده.

حالا فرقش چیه که اصن به جای اینکه فقط یه دونه کد تگ منیجر رو بذاریم توی سایت، خب اسکریپت هایی که میخوایم (یا همون تگ ها) رو دونه دونه بذاریم توی سایتمون؟ بله که این کار رو هم میتونید بکنید اما خب در این صورت هم لازمه مقداری کدنویسی بلد باشید، هم اینکه خیلی زمان میبره و دونه دونه باید برید اسکریپت ها رو جاهای مختلفی از سایت قرار بدید، حالا اگر بخواید یه تغییر تو یه جا بدید که دیگه وا مصیبتا!

ضمناً از فواید دیگه تگ منیجر اینه که اسکریپت ها رو به صورت آسینکرون اجرا میکنه، و به عبارت ساده تر، هر کدوم از اسکریپت ها که اوکی بود لود میشه و هیچ اسکریپتی برای لود شدن اسکریپته دیگه متوقف و منتظر نمیشه، پس سرعت اجرا بالا میره.

بازم اگه بخوایم از قدرت گوگل تگ منیجر صحبت کنیم میشه به قابلیت داینامیک تگ ها اشاره کنیم. خب این ینی چی؟

فرضاً میخوایم ببینیم که چند نفر روی لینک ارسال ایمیل به ما کلیک میکنن. چطور باید این کار رو انجام بدیم؟

بدون تگ منیجر، باید یه تگ روی لینک ایمیل بذاریم که به آنالیتیکس بگه که روی این لینک کلیک شده.

اما با تگ منیجر چطور میشه؟ بعله! با یه تگ کار راه میفته!  که توی دوره میگیم چطوری.

حتی اگر تو هر جای دیگه ای از سایت یا اپلیکیشنمون هم اون لینک وجود داشته باشه یا اضافه بشه، بازم اون لینک به طور خودکار اندازه‌گیری میشه!

 

تازه یه چیز خفن دیگه رو هم باید اضافه کنم، اونم اینکه اگر در حال مدیریت چند تا سایت باشید، تو حالت عادی باید دونه دونه اسکریپت های مختلف، و همینطور تنظیمات مختلف رو برای هر کدوم انجام بدین، اما با آموزش هایی که تو این دوره میبینید، دیگه میتونید یکبار روی یک سایت تنظیمات مورد نظرتون رو انجام بدید و بعدش از تگ منیجر خروجی بگیرید و روی سایت های دیگه تون هم بصورت همزمان هرچی اسکریپت تنظیم و آماده کردید پیاده سازی کنید!




فهرستـــ ویدیوها

مدت زمان دوره 3:55:00
  • با مشاهده آنلاین جلسات در سایت ، هزینه اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

1
  • معرفی دوره

00:15:00

معرفی کلی دوره تگ منیجر گوگل

2
  • پشتیبانی خاص و ویژه این دوره

00:03:20

تو این ویدیو راجع به نحوه پشتیبانی دوره براتون توضیح میدم. پشتیبانی بسیار بسیار ویژه ای داره این دوره که توی کلیپ میتونید ازش مطلع بشید به چه صورت هستش و خیالتون حسابی راحت بشه دیگه :-)

3
  • گوگل تگ منیجر چیست؟

00:07:40

تو این قسمت میخوایم با هم ببینیم که اصن گوگل تگ منیجر چی هستش و به چه دردی میخوره. اینجا شروع خوبی خواهد بود برای ادامه ی دوره و بعداً هرچی بریم جلوتر هم باز بهتر براتون جا میفته وقتی موارد عملی تر رو میبینید.

4
  • مفاهیم پایه ای تگ منیجر گوگل

00:07:10

تو این قسمت با مفاهیم پایه ای تگ منیجر گوگل آشنا میشیم.

5
  • مزایای تگ منیجر گوگل

00:05:55

تو این قسمت راجع به فواید و مزایایی که سیستم تگ منیجر گوگل برای ما داره صحبت میکنیم و میگیم که چه لطفی داره در حق ما میکنه این سیستم.

6
  • راه اندازی اکانت تگ منیجر گوگل

00:06:45

تو این قسمت دوره بصورت عملی شروع میشه و اولین کاری که میکنیم راه اندازی یه اکانت گوگل تگ منیجر خواهد بود و با هم مسیری که باید بریم رو مشاهده میکنیم.

7
  • پلاگین های مفید برای استفاده با تگ منیجر

00:06:30

تو این قسمت، با تعدادی از پلاگین های مفید و کاربردی در حوزه تگ منیجر گوگل آشنا میشیم.

8
  • بررسی محیط و امکانات پنل تگ منیجر گوگل

00:09:00

تو این قسمت محیط کاربری تگ منیجر گوگل رو با هم بررسی میکنیم و راجع به قسمت های مختلفی که وجود داره و میبینیم صحبت میکنیم.

9
  • نحوه نصب و فعالسازی تگ منیجر روی سایت

00:11:00

تو این قسمت نحوه نصب کردن تگ منیجر گوگل روی سایت(و همینطور سایت وردپرسی) رو با هم یاد میگیریم و میفهمیم که چطور تگ منیجر رو باید فعال کنیم.

10
  • نصب گوگل آنالیتیکس از طریق تگ منیجر

00:13:45

تو این قسمت، ابزار گوگل آنالیتیکس رو از طریق تگ منیجر روی سایتمون فعال میکنیم و آماده میشیم که اطلاعات رو بین سایتمون و تگ منیجر تبادل کنیم.

11
  • نحوه بررسی کلیک های انجام شده

00:11:48

تو این قسمت، نحوه دنبال کردن کلیک هایی که توی سایتمون انجام شده رو یاد میگیریم و میتونیم دیگه متوجه بشیم که بر فرض مثال، ویزیتورهای سایتمون روی چه دکمه هایی یا روی چه لینک هایی کلیک کردن

12
  • پیگیری کلیک روی یک المان خاص

00:15:50

تو این قسمت، یاد میگیریم که چطور کلیک شدن روی یک دکمه خاص(یا مثلاً یک لینک خاص) توسط ویزیتور سایتمون رو متوجه بشیم و ببینیم که اون لینکی که تعریف کردیم کلیک شده یا خیر(و مثلاً اگه کلیک شده چند بار، و خلاصه که اینجور چیزا)

13
  • پیگیری کلیک های خروجی سایت

00:07:10

تو این قسمت یاد میگیریم که چطور کلیک هایی که از سایت خارج میشه رو بتونیم ببینیم و متوجه بشیم. فرضاً ببینیم که یه ویزیتور روی دکمه اینماد موجود تو سایتمون کلیک کرده، یا مثلاً روی دکمه آپاراتمون کلیک کرده، یا اینستاگرام و غیره. دیگه به راحتی میتونین متوجه بشین که کلیک هایی که کاربر از سایتتون خارج شده توسط اونها به چه صورت بوده و ....

14
  • پیگیری نمایش یک المان خاص در سایت

00:18:09

شاید دوست داشته باشین که بفهمید آیا المان خاصی که مد نظر داشتین توسط ویزیتور سایت دیده شده یا خیر. مثلاً میخواین بدونید یه بنر که تو سایت دارین، یا یه دکمه خاص، یا خلاصه یه المان خاصی که تو سایت دارید، آیا دیده شده؟ و اصن چند بار دیده شده. خب تو این قسمت قراره یاد بگیریم که چطور میتونیم از طریق تگ منیجر گوگل، بیایم و این کار رو پیاده سازی کنیم.

15
  • تنظیم اسکریپت مخصوص

00:06:56

تو این قسمت نحوه قراردادن تگ های شخصی سازی شده(و همینطور سوم شخص)، از جمله انواع تگ های چت آنلاین( مثلاً رایچت)، تگ های تحلیل رفتار کاربر، تگ های ترکینگ سیستم های کلیکی ای فرضاً مثل یکتانت و ... رو با هم دیگه یاد میگیریم.

16
  • پیگیری اسکرول ها در سایت

00:12:53

چطور بفهمیم که ویزیتور سایتمون چه مقدار از صفحه رو دیده و چقدر اسکرول کرده و پایین اومده؟ چطور بفهمیم که چقدر از صفحات سایت(یا چه مقدار از یک صفحه خاصمون-یا مثلاً قسمت وبلاگ سایتمون-) اسکرول و بازدید شده؟ خب تو این قسمت خواهیم دید که چطور میزان اسکرول شدن توی صفحه رو میتونیم دنبال کنیم و ببینیم که صفحه مون چقدر اسکرول شده.

17
  • ردگیری ویدیوهای موجود در سایت

00:21:02

شاید بخواید بدونید که کدوم ویدیو های توی سایتتون پخش شدن...یا اینکه مثلاً چقدر از ویدیوهاتون بازدید شده(مثلاً چند درصد از ویدیوی مربوطه، دیده شده)، یا خلاصه اینجور چیزای مرتبط با ویدیوها. تو این قسمت با هم یاد میگیریم که چطور میتونیم ویدیوهامون رو Track کنیم. و یه کد ضمیمه هم برای استفاده تون قرار گرفته که خیلی راحت کمک میکنه که راه بندازین کارتون رو و ویدیوهاتون رو Track کنین.

18
  • ردگیری دانلود فایلهای سایت

00:13:47

وقتی روی سایتتون فایلهای مختلف دارین و میخواین بدونین که کدومها دانلود شدن و مثلاً چندبار؟ تو کدوم صفحه بودن و از طریق کدوم صفحه اصن دانلود شدن؟ در کل اینکه بتونین دانلود شدن فایلهاتون از هر فرمتی که هستش(مثلاً pdf، docx، doc، ppt، rar و ...) رو ردگیری و Track کنین رو توی این قسمت با هم یاد میگیریم.

19
  • ردگیری دانلود فایلهای سایت - فن حرفه ای

00:06:16

نحوه ردیابی فایل های دانلودی توی سایتمون رو تو قسمت قبل دیدیم. تو این قسمت میخوایم دانلودمون رو یک مقدار حرفه ای تر ردگیری کنیم.

20
  • DataLayer چیست؟

00:06:13

تو این قسمت با لایه داده، یا همون DataLayer در تگ منیجر گوگل آشنا میشیم.

21
  • کوکی چیست؟

00:05:43

تو این قسمت یه مقدمه ای راجع به کوکی ها رو با هم صحبت خواهیم کرد و آماده قسمت بعدی میشیم(این قسمت به نوعی پیش زمینه مقدماتی برای قسمت بعدی هستش)

22
  • کوکی با تگ منیجر - همراه مثال کاربردی

00:23:21

تو این قسمت نحوه خوندن و نوشتن کوکی ها بدون برنامه نویسی و به راحتی با استفاده از تگ منیجر گوگل رو با هم میبینیم. و همینطور به عنوان مثال عملی این قسمت، یاد میگیریم که چطور ترافیک(ویزیت)هایی که از سمت خودمون(و البته تیممون که فرقی هم نمیکنه که کجای دنیا مستقر باشن!) هستن رو از طریق تگ منیجر گوگل، در آمارهای آنالیتیکسمون Exclude کنیم.


نظرات کاربران در رابطه با این دوره

لطفا سوالات خود را راجع به این آموزش در این بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید به سوالات در قسمت نظرات پاسخ داده نخواهد شد و آن نظر حذف میشود.
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .